Wat is er nieuw

Aquael 30L Smurfen bakje (Fruyit)

Ik dacht dat die blauwe en gele garnaaltjes altijd een ph verlagende bodem moesten hebben. Heel mooi hoor.

Ik dacht dat die blauwe en gele garnaaltjes altijd een ph verlagende bodem moesten hebben. Heel mooi hoor.

Dit is een Neocaridina soort, deze hebben dit niet nodig. De meeste Caridina soorten daarintegen hebben dit het liefst wel nodig

Even een kleine update.
Alle 4 de zwangere garnalen zijn bevallen, ook zijn er 4 garnalen overleden, 2 zaten vast achter de filter? Geen idee hoe dit kwam, een andere zonder enige reden, de laatste door mijn toedoen 🙄🙁
Gelukkig lopen er al rustig 40 stuks mooi blauw gekleurde kleintjes rond, ook een mooi aantal nog niet gekleurde, deze zijn dus moeilijker te tellen, dus al bij al een mooie uitbreiding.

De Bucephalandras doen het zeer goed, ik heb er al verschillende is kunnen stekken, ik denk hier dan ook over te stappen op enkel bucephalandras als plantjes.
Ik heb momenteel wat last van punt alg op de rotsen, dit mede door teveel belichting, deze laatste week het licht wat teruggeschroefd en er is al een duidelijke verbetering. (Had er nog geen timer op staan, en toen ik is het huis uit was voor 2 dagen is die blijven aan staan, dus grotendeels mijn fout)

Hieronder nog wat foto's van de bucephalandras

IMG_20190213_210834.jpg
Bucephalandra Gold leaf
Bovenstaande heb ik 1x kunnen stekken nu.

IMG_20190213_210824.jpg
IMG_20190213_210857.jpg
IMG_20190213_210907.jpg
IMG_20190213_210919.jpg
Bucephalandra Red
Dit is by far de mooiste die ik momenteel heb, slaagt ook heel mooi aan, veel mooier dan de Bucephalandra Violet die ook wat last kreeg van de alg.

IMG_20190213_210929.jpg
IMG_20190213_210932__01.jpg

Een totaal overzichtje, voor en zijkant zicht.

Bucefruyit.jpg

Nog een close up van de Buce red, worden heel veel nieuwe blaadjes aangemaakt

Wat een mooi bakje! Die Buce's blijfen toch aparte plantjes, heel unique. Mooi op de foto gelegd.

Mooi bakje zo.
Waarom zit daar die gele plek op het schaaltje van de laatste foto van gisteren? :juggle:😉

Mooi bakje zo.
Waarom zit daar die gele plek op het schaaltje van de laatste foto van gisteren? :juggle:😉

dat is nog een schaaltje van vroeger, en men zus haar volledige naam staat erop, is misschien niet de bedoeling 🙂

IMG_20190225_100705.jpg
IMG_20190225_100713.jpg

Dan heb je net het aquarium wat gekuist en zie je zoveel kleintjes boven op je rotsen zitten 😀

Je hebt zo van die momenten dat je even de tijd uit het oog verliest en merkt dat je al 30 minuten fototjes zit te trekken van je garnaaltjes. Op zo een momenten weet je dat het misgaat 🙄😀
Screenshot_20190225-182525__01.jpg

Mooie foto Wouter! De andere 187 foto's krijgen we een andere keer te zien? 😀

Zijn er in totaal 8 overgebleven, dus die komen er nog aan 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan