Aqualantis Fusion 70 van Jan Fokke


ja ik zie het, wat daar de reden van is weet ik zo niet, misschien door dat anti alg spul?
Een beetje bodembemesting houden die plantjes ook wel van, althans de Corymbosa wel.
 
De bak van Jan draait nog niet zo heel lang en soms verslijmen de Crypto s zomaar na enige tijd dus helemaal vreemd is dit ook niet al gebeurt het niet altijd.
 
Het kan best dat het anti algenmiddel de oorzaak is net als dat bepaalde planten slecht tegen carbo kunnen.
 
Ja ik kijk het wel even aan hoe het gaat. anders wat anders leuks er voor in de plaats doen
 
Ik heb het ook wel gehad met planten die het opeens niet meer doen en ja ik mik die dan ook vaak in de kliko want dan erger ik me er anders weer aan.
 
En denk dat ik binnen kort eens ga kijken naar een andere diffuser voor mijn co2 want zag gister dat de druk in de fles (500gr) de helft is afgenomen en zal die binnen kort wel leeg zijn en dat na 3 weken.
 
Welke gebruik je nu dan en hoeveel bellen geef je? Ik doe met 2 kilo op 200 liter zo n 5 maanden.
 
Welke gebruik je nu dan en hoeveel bellen geef je? Ik doe met 2 kilo op 200 liter zo n 5 maanden.
ik gebruik die van sera
1567238544337.png


aantal bellen moet ik nog even tellen weet ik op dit moment niet uit het hoofd
 
Daar heb ik geen ervaring mee en op de meterbak deed hier een flipper dienst.
 
Net mijn bestelde visjes opgehaald en zitten nu in de bak en ben bang dat ik beetje heel duur visvoer heb gehaald. De schallari zijn in een keer heel actief aan het jagen op de rasboras brigithea. :(
 
O jee, ik hoop dat dat goed gaat Jan want anders zou dat zonde zijn zeg.
 
zag er net nog paar rond zwemmen maar geen 15 of eigenlijk 30
 
20190831_121025.jpg

deze ook nog gehaald 10 stuks
 
Volgens mij worden Maanvissen minder snel opgegeten Jan :D ;)
 
Ja dat was ook een grapje en je bak is inderdaad te klein daarvoor.
 
Ja dat was ook een grapje en je bak is inderdaad te klein daarvoor.
ja weet ik, hoop dat er een aantal van de rasboras gewoon blijven leven en trouwens de drijfplantjes gaan momenteel ook niet heel erg goed zag ik gister ook aardig verslijmd dus volgende keer andere anti algen middel gebruiken :eek:
 
Ja dat is jammer en ik weet niet wat er in dat middel zit. In alg exit zit salicylzuur en ik heb daar nooit nadelen van ondervonden.
 
nee gelukkig niet. Maar algumin van sera ga ik nooit meer gebruiken zie nu ook bij andere planten gebrek verschijnselen.
 
drijf bamboe laat ik nog wel eersrt zitten of wat er van over is zit nog allemaal jong grut tussen.
 
Volgens mij ben je van de draadalg af als ik het zo bekijk Jan.
 
Ja jammer van de bijwerkingen maar goed op het ook ziet het er stukken beter uit.
 

Terug
Bovenaan