Aqualantis Fusion 70 van Jan Fokke


dat lijkt zo, hij is gewoon groen.
20190927_183057.jpg
20190927_183141.jpg
 
Zo eens berekenen hoeveel K2So4 bij mijjn KNo3 en kpo4 oplossing moet doen om kalium gehalte naar ongeveeer 20 te kunnen krijgen. Ik los nu 83 gram kno3 en 8 gram kpo4 op in 500 ml osmose water.
 
20190929_115132.jpg


hoop dat de berekening wat klopt. de hoeveelheid kalium als ik 45 gram in 500 ml oplos met de kno3 en po4. Geeft dat kalium verhoging tot 27mg/liter
 
Ok dat zou best kunnen hoor dat je op zo n 12 uitkomt en dan zal die 15mg wel incl de kalium zijn wat hier in het water zit. Zelf heb ik in beide bakken nooit extra kalium toegevoegd eigenlijk maar als je tekenen van tekorten ziet dan kun je dat beter wel toevoegen.
 
Ok dat zou best kunnen hoor dat je op zo n 12 uitkomt en dan zal die 15mg wel incl de kalium zijn wat hier in het water zit. Zelf heb ik in beide bakken nooit extra kalium toegevoegd eigenlijk maar als je tekenen van tekorten ziet dan kun je dat beter wel toevoegen.
ja heb tekenen van tekorten wat je ook kan zien op de eerdere foto's dus hem om die reden ook verhoogd.
 
en moet opzoek naar een wat groter scholen visje ben ik bang de rasboras brigitea kan ik niet meer vinden. :(
 
Nee dat ligt hoger, rond de 14 mg

Maar als je 25 gram Kalium toevoegt is dat voldoende om gelijk te komen met de Nitraat



oke dan ga ik dat de volgende keer doen als ik nieuwe oplossing maak. of deze hoeveel heid die ik nu heb moet me goed bevallen
 
of deze hoeveel heid die ik nu heb moet me goed bevallen
Ooh, je hebt nu al een aparte Kalium oplossing gemaakt?
Je had ook wat Kalium aan de bestaande mix kunnen toevoegen, even meten hoeveel ml er nog in de fles zit en aan de hand daarvan K2S04 toevoegen.
 
Ooh, je hebt nu al een aparte Kalium oplossing gemaakt?
Je had ook wat Kalium aan de bestaande mix kunnen toevoegen, even meten hoeveel ml er nog in de fles zit en aan de hand daarvan K2S04 toevoegen.
ja dat had ik ook gedaan had nog 150 ml in de fles zitten dus daar 13 gram kalium bij gedaan.
 
Jeetje, dat is zeker wel een beetje boel
ja klopt al deel afgezogen nu net en uitstroom wat meer op oppervlak gericht. Nu hopen dat het snel weer weg trekt. Oorzaak denk doordat filter een dag heeft uit gestaan zie ook wat meer algjes. Water ga ik dit weekend wel weer eens meten.
 
Dagelijks afhevelen Jan en balen van die filter zeg en dat is denk ik net even te lang geweest.
 
Oorzaak denk doordat filter een dag heeft uit gestaan
Voorheen had je geen last van een kaamlaag?
Als er binnen een dag zo'n dikke laag ontstaat komt dat denk ik niet alleen door het filter wat uit heeft gestaan.
 
Voorheen klein beetje maar niet zo heel erg.. Maar nu in een keer heel erg.
 
Kan ook te maken hebben met de haperende plantengroei waar je mee kampt.
 
ja zou kunnen, planten groei begint weer terug te komen. vandaag ook weer wat nieuws gehaald.
 
zweefvuil net planten verplaatst en in bodem aan het rommelen geweest en nog wat last van bruin alg of zo iets op e ramen maar dat net ook weg gehaald dus daarmom wat troebel water
 
Is dat puur de amminiak of meet die test de nh3/4 want dan is de hoeveelheid amminiak afhankelijk van de ph.
 
Ja ok en dan weet ik niet hoeveel ammoniak erin zit want volgens mij meten die testjes beiden maar dat is een aanname hoor. Is dat nog tgv de filter die stil heeft gestaan dan?
 
Ja ok en dan weet ik niet hoeveel ammoniak erin zit want volgens mij meten die testjes beiden maar dat is een aanname hoor. Is dat nog tgv de filter die stil heeft gestaan dan?
Ja ik vermoed het wel en mischien wat te veel voeren en dat verklaard ook de algjes die weer de kop op steken.
 

Terug
Bovenaan