Aqualantis Fusion 70 van Jan Fokke


Ja ik zou dan vooral nu ook zuinig voeren en desnoods extra verversen. Dan zal je ook wel no2 gaan meten.
 
Ja ik hou het in de gaten of no2 al gehad plots laatst ook visje dood zonder zichtbare verschijnselen.
 
20191013_143259.jpg
 
foto is net 5 a 10 minuten na water wissel gemaakt en ja mischien moet co2 wel wat omhoog
 
Die checker reageert niet zo snel dus zover ik hier zie verandert de kleur vaak niet zoveel door een waterwissel. Nu let ik er ook niet zo op moet ik bekennen hoor.
 
Inderdaad John, bij een waterwissel blijft mijn continutest gewoon op kleur. Duurt een flinke tijd eer hij reageert. Dus kleur blijft hetzelfde.
 
Ja dan heb ik dat toch goed Peter en dat meende ik ook al hoor. De checker loopt vaak enkele uren achter.
 
Wat is dat voor soep Jan en je dropchecker is ook erg donker. Ik zou als ik je was een topic openen voor je problemen want dan lezen meer kenners dit.
 
Drop checker lijkt donker maar is gewoon mooi groen, en ja die soep wordt ik ook niet vrolijk van
 
auwww net tijdens water wissel mijn vingers verbrand aan de thermostaat. Die moet ik binnen kort ook maar vervangen
 
kan ik de lange slierten van de valesneria afknippen of is dit niet verstandig en moet ze bij de grond snoeien.
 
Oeps, ik zet die meestal uit als ik de helft ververs.
Totaal nutteloss, een thermostaat warmt nog een hele tijd door als de stroom eraf is, komt omdat die hitte niet meteen weg is van de spiraal, dan zal je ruim een half uur van tevoren de stroom eraf moeten halen om zeker te weten dat de thermostaat niet heet meer is
 
Totaal nutteloss, een thermostaat warmt nog een hele tijd door als de stroom eraf is, komt omdat die hitte niet meteen weg is van de spiraal, dan zal je ruim een half uur van tevoren de stroom eraf moeten halen om zeker te weten dat de thermostaat niet heet meer is

Ja ok dat klopt maar ik doe het ook ruim van tevoren en voel eerst aan de buis of deze nog te heet is. Mocht ik denken dat dit het geval is dan zorg ik dat hij onderwater blijft door hem te laten zakken. Het is me lang gelden een keer verkeerd gegaan en daar leer je weer van.
 
Ja ok dat klopt maar ik doe het ook ruim van tevoren en voel eerst aan de buis of deze nog te heet is. Mocht ik denken dat dit het geval is dan zorg ik dat hij onderwater blijft door hem te laten zakken. Het is me lang gelden een keer verkeerd gegaan en daar leer je weer van.

Is het niet zo dat je de verwarming moet uitzetten bij een dusdanige waterwissel dat hij boven water komt, om oververhitting te voorkomen? Tenzij je een thermostaat hebt met beveiliging daartegen zoals die van Eheim?
 
Totaal nutteloss, een thermostaat warmt nog een hele tijd door als de stroom eraf is, komt omdat die hitte niet meteen weg is van de spiraal, dan zal je ruim een half uur van tevoren de stroom eraf moeten halen om zeker te weten dat de thermostaat niet heet meer is

Een half uur is wel wat overdreven denk ik.
De spiraal zelf heeft geen grote massa, en verwarmt vooral door afstraling, dus koelt snel genoeg af als die uit valt.
5-10 minuten zijn voldoende hoor.

Ik zet de pomp en verwarming gewoon even uit voor het verversen, en tegen dat er te veel afgetapt is, is die koud genoeg.
 
Ik voel inderdaad ook tijdens het afhevelen en in de regel is die dan ook gewoon koud hoor. Ik denk ook dat 30 min wat veel is want het water koelt het glas vrij snel af.
 
Het kan aan mij liggen Jan maar ik vindt je bolletje weer vrij donker op de foto.
op een of andere manier is die gewoon na iedere water wissel zo donker. Normaal dagelijks is gewoon mooi groen. Zal morgen wel eens foto maken. Nu is licht uit
 
Raar hoor want als ik de helft ververs ben ik zo n 30 min bezig en dan verkleurt die amper eigenlijk omdat de vloeistof vaak uren achterloop.
 
Ok, hij lijkt me nu aardig lichtgroen toe. Ik keek zelf vaak met een stukje wit plastiek erachter.
 

Terug
Bovenaan