Wat is er nieuw

Aqualantis Fusion 70 van Jan Fokke

Even opdraaien en kijken wat er dan gebeurt Jan. Deze is vrij nieuw toch?

Als ik hem verder open draai dan gaat die wel weer aan.

Heb er wel voor de zekerheid een extra termostaat tussen gezet

20200526_142517.jpg
20200526_154002.jpg

• Leuk
Waarderingen: Joff
😱 das schrikken.
Maar soms moet je even flink snoeien.

Eindelijk weer goed zicht Jan maar goed het gaat stukken beter dan een tijdje geleden.

Ja echt wel gaat nu stukken beter, binnen kort even wat dingen aan passen, de rode die rechts achter in staat vervangen door iets anders die het wat beter doet.
en aan rechterkant wat meer contrast creëren

20200527_154202.jpg

tds meter tussen de leiding gezet

Ziet er goed uit en zelf meet ik om de paar weken met de digitale pen en bij 3-4 ga ik het hars weer vervangen.

moet je nou altijd die osmose apparaat aan zetten of enkel dag ervoor tot hoeveel liters je wilt?

moet je nou altijd die osmose apparaat aan zetten of enkel dag ervoor tot hoeveel liters je wilt?

Ik weet niet hoe Jan het doet maar ik maak het voor de zeewaterbak de dag ervoor en doe dan het zout erin met een zuurstofsteentje en laat dan 24 uur staan. Voor de zoetwaterbak maak ik het aan en gebruik het gelijk.

maar duurt toch even voordat je je gewenste hoeveelheid hebt?

ik doe 50% wissel elke week . dan zou daarvan 25% osmose moeten zijn. zeg zo een 100 liter
dat duurt toch wel ff?

ik doe 50% wissel elke week . dan zou daarvan 25% osmose moeten zijn. zeg zo een 100 liter
dat duurt toch wel ff?
Dat ligt aan je apparaat, zelf maak ik 200 liter in 9 uur, dat maak ik 3 dagen van te voren en laat het opwarmen door de omgevingswarmte.

Ja zonder boosterpomp heb ik 5-6 liter per uur en met de boosterpomp met dit weer zo n 14 liter. Ik heb 70 liter nodig dus dat duurt dan 5 uurtjes. Het hangt ook af denk ik welk apparaat je gebruikt en ik heb niet een hele duur osmoseapparaat.

dat duurt toch wel ff?
Ik heb een die 190 liter per dag doet, kleinste variant die er is. Maar als je een grotere neemt die kan sneller het gewenste water maken.

Ik heb een die 190 liter per dag doet, kleinste variant die er is. Maar als je een grotere neemt die kan sneller het gewenste water maken.

De mijne dus 275 en ook nog geen snelle rakker dus.

Dat ligt aan je apparaat, zelf maak ik 200 liter in 9 uur, dat maak ik 3 dagen van te voren en laat het opwarmen door de omgevingswarmte.
Oke duidelijk dank voor je uitleg,

Ja zonder boosterpomp heb ik 5-6 liter per uur en met de boosterpomp met dit weer zo n 14 liter. Ik heb 70 liter nodig dus dat duurt dan 5 uurtjes. Het hangt ook af denk ik welk apparaat je gebruikt en ik heb niet een hele duur osmoseapparaat.
Aha ja ik vind het niet zo erg om het een dag of 2 van te voren aan te zetten. maar ik dacht je moest het altijd aanlaten zodat de membraan ofso niet droog komt te staan. ( klinkt stom) ik heb nooit met dit gewerkt.

Oke duidelijk dank voor je uitleg,

Aha ja ik vind het niet zo erg om het een dag of 2 van te voren aan te zetten. maar ik dacht je moest het altijd aanlaten zodat de membraan ofso niet droog komt te staan. ( klinkt stom) ik heb nooit met dit gewerkt.
Als je het apparaat gewoon uitzet en eventueel afkoppelt blijft er water in staan, en kan daarna zo weer worden gebruikt.

Succes met ze Jan.

Leuke visjes Jan en veel plezier van ze.

Mooi groen Jan maar de ramen ook volgens mij en de glazenwasser moet weer aan de slag 😉

EN weet mijn planten bestand niet helemaal.

Die noem je dan gewoon plant 1 en plant 2 😉. Het gaat denk ik meer om het totaal Jan en die namen zijn niet zo erg belangrijk denk ik. Ik wist ze ook niet allemaal maar Ruben heeft dat verder ingevuld voor mij.

Ik weet het nog niet. Vind hem zelf nog niet wedstrijd waardig. EN weet mijn planten bestand niet helemaal.
Is zeker wel wedstrijd waardig en wie niet waagt wie niet wint :))

Die noem je dan gewoon plant 1 en plant 2 😉. Het gaat denk ik meer om het totaal Jan en die namen zijn niet zo erg belangrijk denk ik. Ik wist ze ook niet allemaal maar Ruben heeft dat verder ingevuld voor mij.
Ja oke wacht zowiezo even tot volgende week want dan komen er nog paar plantjes binnen.
Is zeker wel wedstrijd waardig en wie niet waagt wie niet wint :))
Dankje voor het compliment zal er zeker over nadenken

Panda's :smitten:

Gewoon meedoen aan de fotowedstrijd hoor!

vandaag wat nieuwe plantjes binnen gekregen.
Als ze wat gegroeid zijn komt de totaal foto wel.

Bijlagen

• 20200611_164446.jpg
    20200611_164446.jpg
    106 KB · Weergaven: 157
  • 20200611_164508.jpg
    20200611_164508.jpg
    217.3 KB · Weergaven: 155
  • 20200611_164516.jpg
    20200611_164516.jpg
    237.1 KB · Weergaven: 164
Help Users

You haven't joined any rooms.