Aqualantis Fusion 70 van Jan Fokke


Een kleine grote verandering
20220715_154629.jpg
 
Mooie lotus Jan, die kan je niet missen. Net als die zuignap idd 😅.

Gr. Ed
 
Vandaag er achter gekomen dat mijn verwarming er mee opgehouden is. Nu er maar even tijdelijk een andere in gehangen en van de week even weer een goede halen.
 
Wat kan ik het beste tegen de alg doen of eerst even zo laten en kijken wat er gebeurt nu ik de amazone zwaartplant er uit heb gehaald
 
Voeg je wel genoeg co2 toe want er lijkt een tekort te zijn. Hout kun je makkelijk schoonpoetsen en met carbo insmeren maar goed veel planten hebben het ook en ik zou dan een stootkuur gebruiken. Wel is het van belang dat je dan ook de oorzaak oplost.
 
Ja co2 moet wel goed zijn volgens elecrode is ph 6,8 en die geeft ook 7 aan als ik hem in de ph 7 oplossing stop
 
Misschien dan toch een circulatieprobleem. Gebruik je een dropchecker en is die mooi lichtgroen?
JA dacht ik ook al maar nu die plant er uit is heb ik el betere doorstroming . Op dit moment er niet in hangen die ging steeds los. Nu net met een stootkuur carbo begonnen
 
Vandaag ook nog een beetje aan het testen geweest
Kh = 5,0
Ph = 6,7
No3 = 20
Po4 = 5,0
de Po4 is een beetje aan de hoge kant deze zal ik wat gaan verlagen.
 
Dat heb ik nog nooit meegemaakt bij een stootkuur. Ik gaf als start 5x de dosering en bouwde dan af naar 4x,3x enz.
 
Zover ik weet moet die dc andersom om goed te werken. Er loop nu toch water in de dc? Of je hebt een andere dan ik heb.
 
Voeg je wel genoeg co2 toe want er lijkt een tekort te zijn. Hout kun je makkelijk schoonpoetsen en met carbo insmeren maar goed veel planten hebben het ook en ik zou dan een stootkuur gebruiken. Wel is het van belang dat je dan ook de oorzaak oplost.
Ha John, hoe weet je dat er te weinig CO2 is, kan bij baard alg toch ook juist te veel zijn? Vaak wordt er over tekort gesproken op internet, of over niet stabiel, maar bijna nooit over te veel.

Ik heb hier eindelijk, na weken mijn baardalg bijna onder controle. Die was serieus! Was ook de hele tijd CO2 op 20ppm aan het houden.
Maar de oplossing voor mij bleek drijfplanten (minder licht) en juist minder CO2. Veel CO2 en fel licht sloot niet aan op de planten die ik heb. Mijn drop checker is nu "eigenwijs" heel donker groen.
Ook dode planten resten verwijderen elke 2 a 3 dagen, zowel in de bak als in het voorfilter had effect.

Ik heb niet genoeg kennis om te zeggen dat het bij Jan te veel of te weinig CO2 is. Ben benieuwd of er een methode is om dat vast te stellen.
Ik kan me voorstellen dat er veel meer licht en CO2 overblijft nu die grote zwaardplant weg is.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan