Aqualantis Fusion 70 van Jan Fokke


Ja ben ook benieuwd. Maar ik zie dat die betaald is moet alleen nog verpakt en verzonden worden
 
Ja ik heb de dag van de bestelling betaald maar toch duurde het een week of 4 maar ik hoorde dat het soms ook wel veel sneller gaat.
 
Mocht er nood aan de man komen dan stuur me maar een pb want dan heb ik wel wat liggen voor je.
 
Erg leuke bak!

Ik overweeg om ook dit type aquarium te kopen. Hoe bevalt het aquarium zelf?
 
Erg leuke bak!

Ik overweeg om ook dit type aquarium te kopen. Hoe bevalt het aquarium zelf?
bevalt heel erg goed, enige nadeel is dat aquarium vrij hoog is en ik zelf niet heel lang. Maar geeft ook wel weer een elegant disign
 
20190723_185818.jpg
20190723_185826.jpg
20190723_185831.jpg
20190723_185842.jpg
20190723_190044.jpg
 
morgen even paar foto's maken van wat planten volgens mij heb ik wat gebreks verschijnselen.
De foto's plaats je neem ik aan om de tekorten te laten zien?

Het is niet heel goed te zien omdat je de foto's iets te sterk hebt uitvergroot.
Maar als het om de oudste bladeren gaan die slecht worden hoef je je geen zorgen te maken, de plant maakt namelijk nieuwe submerse bladeren, goed te zien bij de Hygrophila Compacta.
De huidige bladeren van de Crypto's zullen ook niet verder groeien en zelfs afsterven, ook daar komen nieuwe en vaak totaal andere bladeren voor terug.
 
Ik ga voor groen :D ik denk dat de verlichting wel wat lager mag, 2 van die led balken op 80% is best veel, en de meeste planten die er in staan hoeven niet zoveel licht.
 
oke dan verlaag ik de verlichting naar 70%. De alg op de ramen laat zich wel gemakkelijk verwijderen. Maar i s het bruin alg of groene alg.
 
Ik ga voor groen :D ik denk dat de verlichting wel wat lager mag, 2 van die led balken op 80% is best veel, en de meeste planten die er in staan hoeven niet zoveel licht.

Als ik de aanslag vlak boven de bodem op de voorruit zo bekijk dan lijkt me dat echt bruin toe. Of ik heb een betere bril nodig ;)
 
dan lijkt me dat echt bruin toe.
Ja ik zie het nu ook, zit wel bruin doorheen.
oke dan verlaag ik de verlichting naar 70%. De alg op de ramen laat zich wel gemakkelijk verwijderen. Maar i s het bruin alg of groene alg.
Lijkt me een goed plan, Co2 mag ook wel wat hoger zo aan de kleur van de checker te zien, en het Belgisch groen vertoond wat kromme blaadjes bovenin, en groeit ook erg snel (lang gerekt) de hoogte in.
Dus je hebt wat tekorten door de sterke verlichting.
 
Mijn advies, blijf eens met je handen uit de bak en blijf bij je toevoegingen zoals het nu is, de planten zijn nog aan het wennen en de natuur heeft zijn werk nog niet kunnen doen, juist rust in de bak geeft de stabiliteit.
 
Ik verlaag de verlichting wel wat en voor de rest doe ik dan eerst niks. en dan zondag de waterwissel gewoon weer
 
zal morgen de co2 ook nog wel wat omhoog draaien. afgelopen zondag deplanten voeding zosls eerder te lezen is omhoog gedaan. Dus daar ga ik eerst nog niet verder aan zitten.
 
Bruinalg trekt vanzelf wel weg omdat het bij de opstart hoort dus weghalen is niet echt nodig.
 
Net water even gemeten:
Ph 7,0
kh 11
gh 6,0
nh3 0,5
no2 0,0
no3 20
po4 2,0
 
Normale waarden voor een opstart lijkt me Jan en de no2 zal wel snel gaan stijgen met daarna de no3.
 

Terug
Bovenaan