Ik zou de draadalg ook zoveel mogelijk handmatig verwijderen Jan. Wat zijn nu de waterwaarden?
waterwasrden moet ik weer even meten.Ik zou de draadalg ook zoveel mogelijk handmatig verwijderen Jan. Wat zijn nu de waterwaarden?
waterwaarden zijn:waterwasrden moet ik weer even meten.
nee gelukkig niet. KLan ik vanmiddag visjes halen. Zit alleen te twijfelen wat ik er het eerst er in doe de boraras of de pumila.Gelukkig geen no2 of nh3/4 te meten dus.
Ja klopt en eens kijken waar ik paar drijf plantjes weg kan halen. Bij intratuin hadden ze alleen zoon 6pack met verschillende maar dat is me te veel.Leuk begin Jan en straks rustig uitbouwen.
De keuze van de schalleri ipv pumila deze hadden ze zitten. Ze zitten er sinds gister middag in dus zijn nog niet echt op kleur. Uit dd info kan ik halen dat ze iets groter zijn 1 a 2 cm Maar dat valt in mijn bak niet heel erg op.Schalleri ipv pumila, zoals ik eerst las in dit topic.
Waarom die keuze? En hoe zijn de Schalleri? Zijn ze net zo kleurig als pumila? En knorren ze ook? En zijn ze groter?
NOu de bubbels komen ook omdat ik net vanmiddag een waterwissel heb gedaan en nee heb ze nog niet horen knorren.Wat een bubbels ook hihi...
Mooe visjes hoor. Ik zit zelf nog te twijfelen tussen pumila of een grotere Trichopsis zoals vittata of schalleri. Heb je ze al horen knorren?
Ja klopt en eens kijken waar ik paar drijf plantjes weg kan halen. Bij intratuin hadden ze alleen zoon 6pack met verschillende maar dat is me te veel.
ja zal ik doen,zal eerst hier in leeuwarden nog even kijken.Even een topic in gezocht openen misschien.
Ja klopt moet nog wel even wat aan de afwerking werken even alle kroonsteentjes weg halen en vervangen door soldeer en krimpkous. Maar dat komt na de vakantie wel even.Zo kan het ook ja![]()
Even een topic in gezocht openen misschien.
ja klopt zoon tray ook gezien maar dan moet je 8 euro betalen voor 6 planten waar je maar 1 van hoeft te gebruiken. Net bij lfs gevraagd of ze drijf bamboe kunnen komen.Kijk even in dit topic, denk dat het om dezelfde planten gaat🙂.
https://aquaforum.nl/threads/drijfplantjes.163938/
oke ja dat kanBij mij verkoopt de LFS geen drijfplanten
ja klopt zoon tray ook gezien maar dan moet je 8 euro betalen voor 6 planten waar je maar 1 van hoeft te gebruiken. Net bij lfs gevraagd of ze drijf bamboe kunnen komen.
ja heb ik al gezien denk daar een bestellenAquaplantsonline verkoop ook drijfbamboe overigens.
Ik zag dit en heb meteen contact opgenomen met aquaplantsonline om nog toe te laten voegen aan mijn bestelling. Wil deze drijver echt hebben! Bedankt voor de tip.Aquaplantsonline verkoop ook drijfbamboe overigens.
ja klopt maar zelf ook deel weg gehaald. Nu de draad alg nog. Maar denk dat daar gewoon meer gedult voor nodig is en wat zuinig aan doen met voerenZo te zien trekt de bruinalg al weg Jan.
verlichting brand van 12:30 tot 20:00 uur op 70% dat is denk niet te veel. Ja haal het zo af en toe weg als het te veel isJa vooral in de opstart zie je dit ook vaak door de boost van nh3/4 in de bak. Als alles straks stabiel is dan is die nh3/4 weg en ik zou tot die tijd het handmatig bijhouden in elk geval en voorzichtig doen met de belichting.
nee dacht het ook niet. Maar zie het wel even nog aanJa dat is qua licht niet teveel denk ik Jan.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.