ja dankje vrijdag of zaterdag weer even kijken voor een aantal visjes of beter 2 weken er tussen laten?Leuke vissen Jan![]()
Pepermolen kun je gebruiken om voer te vermalen
Ik ga eerst een pepermolen kijken of die werken anders iets anders wat fijner word.Misschien een ouderwetse vijzel.
dan stuur ik wel potje naar groningen en hoor ik het wel als het mooi fijn isAls dat niet lukt Jan dan neem je een hamer en sla je korrel voor korrel fijn😀😀😀
haha ja dat enk ik ookIk ben bang dat het dan wel te laat gaat komen voor de vissen die het nodig hebben😀😀
ja geef ze ook wel de tijdGeef ze ook even de tijd om te wennen Jan, vreemde bak, vreemd water, vreemde omgeving en dan nog eens vreemd eten.
Kwam er achter dat mijn macro mix plus is gaan schimmelen in de fles, Heb het 2 weken geleden aangemaakt
ja dat bedoel ik. Oke had hem in de kast onder aquarium staan. Maar nu hem gefilterd en in koelkast neer gezetMicromix bedoel je denk ik. De Micromix zit toch alleen in een fles en de mijne is al 6 weken oud in de koeling mar geen schimmel te zien.
DAt is de Pogostemon HelferiMooi aquarium! Hoe heten die kleine plantjes voorin?
hij draait nu 6 weken dacht ik 4 weken gewacht met vissen toevoegen en nu 2 keer visjes toegevoegd.Volgens mij draait de bak ongeveer een maand Jan dus de opstart zal nu wel ongeveer achter de rug zijn . Als alle voeding op orde zijn en afgestemd op het licht dan heb je geen tekorten en ik zou dan het handmatig weghalen waardoor het toch weg moet blijven straks.
Weet je zo de waterwaarden van nu?
ja denk het ook. Zal dit vanzelf minder worden of moet ik het filter veranderen want hij is nu standaard zoals je hem uit de winkel koopt met blauwe spons en van die keramische buisjes.Als de test betrouwbaar is dan zal denk ik de nh3/4 de aanjager zijn momenteel.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.