Wat is er nieuw

Aqualantis Fusion 70 van Jan Fokke

20190807_183230.jpg
20190807_184336.jpg

straks of mischien morgen andere co2 fles aandluiten als die helemaal leeg is. Vind hetvwel snel gaan in 4 weken fles leeg van 0,5 kg

Zo leuk scholen visje gehaald rasboras brigittea. en een drijf bamboe.

Bijlagen

• 20190809_142142.jpg
    20190809_142142.jpg
    39.4 KB · Weergaven: 169
  • 20190809_142146.jpg
    20190809_142146.jpg
    45.7 KB · Weergaven: 168
  • 20190809_142030.jpg
    20190809_142030.jpg
    38.7 KB · Weergaven: 154
  • 20190809_135848.jpg
    20190809_135848.jpg
    46.7 KB · Weergaven: 164
Heb er eerst 15 gehaald en denk dat ze nog wel uitgebreid kunnen worden maar dat zie ik over een tijdje nog wel even aan.

Mooie visjes Jan, zeker in een mooie grote groep.

Leuke visjes Jan en de bamboe zal denk ik heel snel vermeerderen.

Is een leuk visje. Eenmaal gewend zullen ze zeker mooi rood worden!

ja zijn leuke visjes. Weet alleen niet goed of het wel samen kon met de schallari want die nemen er af en toe een run op en weet niet of ze er een aantal te pakken hebben gekregen en of ze worden opgegeten.

En denk dat ik nog te grof voer heb voor de visjes ik heb jbl mini granulaat is voor visjes vanaf 3 cm maar weet niet vind dit toch nog best grof. Is er een manier om het fijner te maken (hamer werkt niet) of is er fijner voer.

Als dat niet lukt Jan dan neem je een hamer en sla je korrel voor korrel fijn😀😀😀

Ik ben bang dat het dan wel te laat gaat komen voor de vissen die het nodig hebben😀😀

Geef ze ook even de tijd om te wennen Jan, vreemde bak, vreemd water, vreemde omgeving en dan nog eens vreemd eten.

Kwam er achter dat mijn macro mix plus is gaan schimmelen in de fles, Heb het 2 weken geleden aangemaakt

Kwam er achter dat mijn macro mix plus is gaan schimmelen in de fles, Heb het 2 weken geleden aangemaakt

Micromix bedoel je denk ik. De Micromix zit toch alleen in een fles en de mijne is al 6 weken oud in de koeling mar geen schimmel te zien.

Micromix bedoel je denk ik. De Micromix zit toch alleen in een fles en de mijne is al 6 weken oud in de koeling mar geen schimmel te zien.
ja dat bedoel ik. Oke had hem in de kast onder aquarium staan. Maar nu hem gefilterd en in koelkast neer gezet

Kh is nu 8 dus die gaat ook mooi langzaam naar beneden zal benieuwen op welke waarde ik zal uit komen ik denk zelf 6 of 7. Binnen kort ook eens naar een beetje betaalbare ph controller gaan kijken.

Pfff nog steeds draad alg hoe lang gaat dat ongeveer duren voor het weg moet zijn. Of kan het komen doordat het filter verkeerd is opgebouwd

Volgens mij draait de bak ongeveer een maand Jan dus de opstart zal nu wel ongeveer achter de rug zijn . Als alle voeding op orde zijn en afgestemd op het licht dan heb je geen tekorten en ik zou dan het handmatig weghalen waardoor het toch weg moet blijven straks.
Weet je zo de waterwaarden van nu?

waterwaarden van nu weet ik niet zal vanavond weer even meten. Ja als ik het weg haal dan komt het net zo hard weer terug dus moeten nog ergens te korten zijn.

Mooi aquarium! Hoe heten die kleine plantjes voorin?

Volgens mij draait de bak ongeveer een maand Jan dus de opstart zal nu wel ongeveer achter de rug zijn . Als alle voeding op orde zijn en afgestemd op het licht dan heb je geen tekorten en ik zou dan het handmatig weghalen waardoor het toch weg moet blijven straks.
Weet je zo de waterwaarden van nu?
hij draait nu 6 weken dacht ik 4 weken gewacht met vissen toevoegen en nu 2 keer visjes toegevoegd.
Hier de waterwaarden.
Screenshot_20190814-180406_Aquarium Note.jpg

Als de test betrouwbaar is dan zal denk ik de nh3/4 de aanjager zijn momenteel.

Als de test betrouwbaar is dan zal denk ik de nh3/4 de aanjager zijn momenteel.
ja denk het ook. Zal dit vanzelf minder worden of moet ik het filter veranderen want hij is nu standaard zoals je hem uit de winkel koopt met blauwe spons en van die keramische buisjes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan