Aqualantis Fusion 70 van Jan Fokke


ja moet co2 nog om hoog doen maar mijn kh is op dit moment nog 12, gister hem wel wat al omhoog gedaan
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag de tc420 ophalen en dan er meteen maar mee gaan prutsen en aan sluiten.
 
20190719_121401.jpg
20190719_133736.jpg

tc420.jpg


Lekker wat aan het prutsen hopelijk werk het een beetje naar behoren
 
Ben nog niet helemaal tevreden over het verlichtings schema. Dit ga ik vandaag nog aanpassen. Nu laat ik bijde lampen tegelijk schakelen en wat resulteert in wat flitsen dat het niet smoot uit gaat zeg maar. Dit wil ik proberen op te lossen met de ene lamp 5 minuten eerder of later te laten schakelen.
 
Volgesn mij zit er iets van sluiting in mijn eerste kanaal. Want de lamp blijft branden als alleen de blauwe lamp zou moeten branden.
 
De planten die ik in mijn aquarium heb zijn:
Voorzone planten:
  • Cryptocoryne Nevellii
  • Hygrophila Compacta
  • Pogostemon Helferi
Middenzone planten:
  • Cryptocoryne Wendtii
  • Hygrophila Pinnatifida
  • Hygrophila Angustifolia
Achterzone planten:
  • Hygrophila Polysperma
  • Ludwigia Repens Diamond Red
  • Vallisneria Spiralis
 
Wat een gedoe Jan met het licht en daarom zei ik laatst al in je topic dat zoiets niks voor mij is.
 
JA weet ik maar komt wel weer goed en was ook geen sluiting maar ander iets. Kan hem wel gewoon dimmen en op de moment aan en uit doen wat ik wil in programma. Maar geen maanlicht doen (blauwe licht)
 
de geleidbaarheid na verversen is 566 en de kh is nu gezakt naar 11. Het gaat nog niet heel erg snel het zakken
 
Het gaat in ieder geval de goede kant op en half om half zou een kh van zo n 7 zijn denk ik.
 
Het gaat in ieder geval de goede kant op en half om half zou een kh van zo n 7 zijn denk ik.
ja klopt maar denk dat die op ongeveer 8 uit zal komen want als het half om half zou doen zou ik 30 liter osmose nodig hebben maar dit past niet in mijn jarrycan
 
Volgens mij moet je de min van Ch 1 en de min van Ch 3 bij elkaar op zetten. Het zelfde doe je bij 2 en 4. Dan kan je twee lampen naar wens dimmen. Je dimt dan wel elke Lamp volledig.
 
ga binnen kort wel eens kijken wat een grotere kost als ik mijn magneet ventiel en float switch binnen heb om even een beveiliging in te bouwen voor mijn osmose water
 
Ja klopt ben er ook aardig tevreden over, maar morgen even paar foto's maken van wat planten volgens mij heb ik wat gebreks verschijnselen. Voeding gister al omhoog gedaan naar 1,5 aanbevolen dosering
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan