Aqualantis Fusion 70 van Jan Fokke


Over een paar weken ga ik 3 weken op vakantie. Is het verstandig in die drie weken ook nog een waterwissel te laten uitvoeren door de oppas of volstaat alleen wat toevoegen van extra planten voeding?
 
Volgens mij volg je de EI toch en dan hoort er wel een wissel bij tenzij de kennis wekelijks meet en de voeding aanvult tot de normale waarden.
 
20200722_154051.jpg
20200722_154040.jpg
 
Mooi opgelost Jan en heb je die doseerpomp net aangeschaft?
 
Zo hee! Die hebben niet stilgezeten in de tussentijd😀
 
ja klopt zondag weer even snoeien en waterwissel doen
 
Zo te zien zijn je vissen ook op vakantie; of gewoon verstopt achter en in je oerwoud :DD
 
Je ziet bijna geen verschil Jan 😳, wow.

Gr. Ed
 
Dat is een heel andere aanblik Jan en het ziet er goed uit. Zit je achterwand in de bak want die oogt zo schoon en nieuw.
 
Dat is een heel andere aanblik Jan en het ziet er goed uit. Zit je achterwand in de bak want die oogt zo schoon en nieuw.

Ja die zit in het aquarium, de japonica garnalen houden hem denk mooi schoon.
 
Denk dat de oppervlaktebeplanting ook wel helpt om het licht er vanaf te houden, maar ziet er weer goed uit!
 
Aha, ja dat lijkt me inderdaad een mosje die is meegelift.
 
Rechts achter in doet die rooie plant het niet echt heel erg super die ga ik er denk ik uit halen en iets anders er voor in de plaats zetten.
20200913_145630.jpg
20200913_145645.jpg
 
Volgens mij is er gister wat verkeerd gegaan met de calibratie van mij ph meter of de electrode moet vervangen worden. Want de duur checker wordt niet meer groen.
 
Kleurt toch mooi dat rood en groen bij elkaar. Die rode plant rechtsachterin is een alternanthera volgens mij.
Dat is een moeilijke plant en ik vind dat die het behoorlijk goed bij je doet
 
Zo'n mooie bak verdient ook een schone bodem/glasrand! Even met een plastic card langs denk ik. Dat maakt de voorkant perfect!
ja ga ik van het weekend wel eens doen. Nu eerst eens kijken waar ik nieuwe ph electrode kan halen
 
Na een uur in de rinigingsvloeistof te hebben gezeten kwam ik er achter dat de oude ph electrode toch op was nu die nieuwe er maar op gezet en nu wachten tot de co2 weer op pijl is.
 
Goed dat de nieuwe er is en dan kan alles weer werken zoals je verwacht Jan. Ik heb een reserve liggen hier omdat ik die kreeg bij de co2 controller. Maar ja in de regel heb je zoiets weer niet in huis.
 

Terug
Bovenaan