Aqualife 180*60*70 LBH Leisteen van cemedia


Dikke shit… blauwalg. Ik denk door t stevige voeren.. ik zal morgen een wat uitgebreidere post doen met m’n plan van aanpak:)
 
Balen Coen en zoveel mogelijk dagelijks afhevelen.
 
Daar komt ie.. Helaas: blauw alg. Het viel me al op dat op een bepaalde plek het filterzand donkerder werd (bruin alg leek t op). Later kwam op sommige plekken een hele lichte blauwe gloed, die wat donkerder werd. Het is wel opvallend, want het is recht tegenover de uitstraoom van de bioloog (korte kant links boven uitstroom, bodem rechts onder bij de korte kant de alg). Dus van onvoldoende stroming of ophopend vuil is geen sprake..

Uitgevoerde acties:
- Bodem ter plekke afgezogen
- Stevige WW
- Vissen gisteren niet gevoerd (wil dit niet te vaak doen i.v.m. opgroeiende manen..)
- pomp van bioloog een standje hoger gezet zodat er a) meer stroming is en b) er meer water per uur door het filter gaat

Plan van aanpak:
- WW's opvoeren naar 3x per week in plaats van 2x per week
- i.p.v. 1x per week filterwatten verschonen in het bioloog 2x per week
- tijdelijk geen gedroogde bladeren etc. toevoegen om de druk op het water wat te verminderen
- spaarzamer voeren voor een paar dagen om de druk op het filter wat te verminderen


Als er mensen met suggesties zijn.. let me know :)
 
Misschien heeft het te maken dat je bak nog maar kort draait en je met de Manen de bak best belast. De bacteriecultuur zal zich moeten aanpassen vermoed ik.
 
Misschien heeft het te maken dat je bak nog maar kort draait en je met de Manen de bak best belast. De bacteriecultuur zal zich moeten aanpassen vermoed ik.
Dat denk ik ook John, in combinatie met het stevige voeren is het allemaal wat instabiel natuurlijk. Komt vanzelf goed :) Bij deze bak merk ik dat ik wat meer ervaring heb en minder snel in paniek raak gelukkig
 
Gelukkig maar Coen en anders rustig van 10 naar 0 tellen;)
 
Zoek de cory..:D zou dat t beste plekje van de bak zijn?
 

Bijlagen

  • IMG_1262.jpeg
    IMG_1262.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 14

Terug
Bovenaan