Aquascape: River through the woods van Eternity-91


Hoe staat de bak er nu voor en welke planten heb je er nu inzitten?

Dezelfde nog john. Er is niets bijgekomen, alleen wat gegroeid. :D

Deze foto is van afgelopen week:

DSC_1052.JPG


Morgen is onderhoudsdag. Zal daarna wel iets recentere foto's plaatsen:smitten:


Wat een mooie onderwater bonsai boompjes.

Dank je wel biljoenblik!
 
Afgelopen zondag was de trafo van de led overleden. Heb toen halsoverkop de 40cm trocal led van dennerle gehaald via marktplaats voor weinig maar dit was het toch net niet. Gelukkig had ik snel weer een nieuwe trafo. Dus de scapers led staat er weer boven :)
 
Vandaag was het weer de onderhoudsdag :)

Water verversen:

DSC_1061.JPG


DSC_1060.JPG





En na het snoeien:

IMG-20160911-WA0000.jpg


Mijn grasveldje in opgroei:
IMG-20160911-WA0002.jpg


Wortelt lekker:

IMG-20160911-WA0001.jpg






Voorderest heb ik weinig nieuws te melden. ben er nog steeds niet uit wat voor garnalen ik wil gaan houden. of welke soort. Ben me er in aan het verdiepen en vond dat de blue bolds met het taiwan bee gen al erg leuk geprijst waren bij rendo shrimp. Maar nog maar even verder op onderzoek uit :)
 
Heel mooi. Vind het alleen jammer dat het grind wat is gaan mengen.
 
Ik zit te denken om drie kwart van het paadje weg te halen. Om het dan zeg maar te laten lopen tot de tweede steen ofzo. En dan een beetje rond. Soort van vuurkuiltje als je snapt wat ik bedoel. Dan laat ik daarachter mooi het gras doorlopen. En dan het rondje/paadje af te zetten met wat kleine steentjes met riccia fluitans ofzo. Is iets waar ik al even over nadenk.. Maar laat eerst alles maar lekker groeien.

Visjes vind ook leuk. Maar kleine garnaaltjes wil ik ook behouden en zelfs micro rasborra vinden die nog wel leuk

Bedankt voor jullie leuke reacties! Ik ben ook enorm blij met de scape!
 
Ik zit te denken om drie kwart van het paadje weg te halen. Om het dan zeg maar te laten lopen tot de tweede steen ofzo. En dan een beetje rond. Soort van vuurkuiltje als je snapt wat ik bedoel. Dan laat ik daarachter mooi het gras doorlopen. En dan het rondje/paadje af te zetten met wat kleine steentjes met riccia fluitans ofzo. Is iets waar ik al even over nadenk.. Maar laat eerst alles maar lekker groeien.


Kun je inderdaad doen. Of iets meer stenen van dezelfde kleur/soort gebruiken. Geeft het paadje wat meer volume. En dan nog wat wit grind over het paadje zodat je de zwarte korrels ertussen niet meer ziet. Leuk werk!:D.
 
Btw hoelang draait de co2 fles van 500 gram nu? En heb je er een magneetventiel op om hem s'nachts uit te doen?
 
Sterk argument...roken of een vet mooie aquascape. Is voor mij wel een stok achter de deur:p
 
jaa geweldig dit :)

en ja, 15 euro p/m voor co2... valt mij inziens nog wel mee, grote fles zou goedkoper zijn maar gemak dient de mens :
 
Als ik stop met roken kan ik elke maand een Aquarium van marktplaats ophalen.... hahaha
 
Aquarium gaat nog als een trein. Alleen moet ik wel wekelijks de raampjes schoonmaken vanwege wat groene aanslag. Dat is lastig omdat ik er moeilijk bij kan komen in verband met de boompjes. Ik zag dat je een soort van ruitenkrabbertjes heb. Een stokje met een soort van plastic mesje erop. Hier zal ik eens naar gaan kijken..

De garnalen keuzen is gevallen op de blue bolts. De 25e krijgt mijn lfs een paar hele mooie binnen dus dat gaan ze denk ik worden. Morgen weer 'onderhoudsdag' alles weer wat kortwieken en bijsnoeien. Hier wat foto's hoe het er op het moment bij staat:


DSC_1066.JPG

DSC_1064.JPG

DSC_1053.JPG
 
heel mooi, zou zelf ook graag zoiets hebben, alleen heb ik een ontiegelijke hekel aan planten onderhoud :rolleyes:
 
Jouw bak is echt een duidelijk voorbeeld dat weinig verschillende soorten planten rust geven en een balans uitstralen. Zulke bakken zijn goed tegen stress.
 
fckn Bonsai Brada hahaha, nog een rastavlagje in het midden en klaar is kees
 

Terug
Bovenaan