Aquascape: River through the woods van Eternity-91


Ik vind het leuk er uitzien, hoewel niets voor mij ,
ben van de oude stempel dus gewoon een plantenbak met vis;)
gr Henk
 
Hmm begrijp me niet verkeerd, maar 60 bellen per minuut is lijkt me enorm veel. Is het een idee om je diffusor eens te verhangen? En kijken of je continue tester hierom reageert?
 
Hmm begrijp me niet verkeerd, maar 60 bellen per minuut is lijkt me enorm veel. Is het een idee om je diffusor eens te verhangen? En kijken of je continue tester hierom reageert?

Nah, ik ga geen problemen maken die er niet zijn :) alles draait perfect en mooi stabiel. En ik heb hier een testkoffer van jbl waarmee ik om de twee weken test.. Mijn waardes zijn mooi.

Maar bedankt voor de tip :) mocht ik er problemen mee krijgen dan hou ik het in mijn achterhoofd.
 
Top ja ik snap je redenatie. Blij dat hij het eindelijk goed doet na al die sores:)
 
Hier weer wat kiekjes van na het snoeien.

20160925_191353.jpg


20160925_191425.jpg


20160925_191407.jpg


20160925_191436.jpg


20160925_191452.jpg



Verder heb ik gister uit de juwel rekord 600 het originele filter huis gesloopt. in 2 jaar tijd is drie keer de originele juwel pomp stuk gegaan en hier was ik een beetje klaar mee...
 
Prachtig!
Ik zie dat je nog altijd wat last hebt van wat groene (kiezel)alg op de voorruit en de steentjes. Dat zou misschien kunnen komen door vuilophoping dat tussen de steentjes kan kruipen. Je zou ze regelmatig kunnen wassen, maar misschien doe je dat al, ik weet het niet.
 
Prachtig!
Ik zie dat je nog altijd wat last hebt van wat groene (kiezel)alg op de voorruit en de steentjes. Dat zou misschien kunnen komen door vuilophoping dat tussen de steentjes kan kruipen. Je zou ze regelmatig kunnen wassen, maar misschien doe je dat al, ik weet het niet.
Mijn voorruit is brandschoon :) de kiezels zelf is oud zeer uit de opstartfase. Dit kun je zien op de eerste pagina. Wassen klinkt als een goed idee. Zouden ze dan weer egaal van kleur worden?
 
Mijn voorruit is brandschoon :) de kiezels zelf is oud zeer uit de opstartfase. Dit kun je zien op de eerste pagina. Wassen klinkt als een goed idee. Zouden ze dan weer egaal van kleur worden?
Ja ik zie je dat je ruit mooi is hoor, maar daar van onderaan zitten er wat algen (misschien omdat je er minder goed aan kan). Ik zou ze regelmatig wassen, want in die grotere steentjes kunnen er minder bacteriën huishouden. Het kan dus geen kwaad om ze te wassen en zo doe je steeds het vuil ook weg dat er tussen valt.
 
Heel gaaf! Mooi gesnoeid/onderhouden! Het is te zien dat daar veel aandacht en tijd in zit! Leuke aquascape!
 
Erg mooi aquascaping voorbeeld! Ook de zorg en sores om uiteindelijk tot dit resultaat te komen, is een hele fijne richtlijn, voor iedereen die wil gaan aquascapen!!
Een punt van ( opbouwende) kritiek:

Probeer om de luchttoevoer in de aqua naar rechtsachter te plaatsen, beter gezegd, probeer alle techniek te clusteren en zover mogelijk aan het zicht te onttrekken. Daar zijn ook diverse methodes voor, en "probieren macht den Meister". En dat je meer dan genoeg talent hebt, dat is al lang bewezen!
 
Erg mooi aquascaping voorbeeld! Ook de zorg en sores om uiteindelijk tot dit resultaat te komen, is een hele fijne richtlijn, voor iedereen die wil gaan aquascapen!!
Een punt van ( opbouwende) kritiek:

Probeer om de luchttoevoer in de aqua naar rechtsachter te plaatsen, beter gezegd, probeer alle techniek te clusteren en zover mogelijk aan het zicht te onttrekken. Daar zijn ook diverse methodes voor, en "probieren macht den Meister". En dat je meer dan genoeg talent hebt, dat is al lang bewezen!

Fijne comment Bigsmoke ben het helemaal met je eens!
 
Weer even een kleine update betreft mijn bakkie. De blue Bolts zijn nooit aangekomen bij de lfs.. de eerste keer waren ze niet besteld. Daarna duurde het twee weken voordat hij het geld had overgemaakt naar zijn leverancier en vrijdag kwamen ze binnen en waren ze allemaal dood...

Heb zaterdag bij shrimpkings.be een setje van tien crystal red/black besteld. f1 gradatie. Hieruit kunnen dus onder andere blue bolts en kingkong's komen. Ik hoop deze aankomende week binnen te hebben :) dan meteen een paar vraagjes:

Wat geven jullie ze allemaal te eten en hoevaak voeren jullie in de week?

Dan was vandaag natuurlijk ook weer onderhoudsdag. Alles weer lekker kortgewiekt en een beetje schoongemaakt. De hc blijft als kool groeien en is echt heel vol begroeid qua textuur. De eleocharis wortelt als een gek en begint echt een mooi en dicht grasveldje te worden. Van algen geen last op een heel klein beetje groene kiezelalg na. Behoorlijk blij mee dat ik het bakkie eindelijk stabiel heb! :)

Nog een paar kiekies van vandaag :)

IMG-20161002-WA0011.jpg

IMG-20161002-WA0013.jpg

IMG-20161002-WA0012.jpg
 
Wow echt geweldig mooi bakje heb je daar! Super planten zo te zien. Garnalen gaan het daar leuk vinden ;) . Zijn dit je eerste garnalen? Ik zou je aanraden om een sponsfilter te gebruiken, deze zijn volledig veilig voor garnalen. Misschien heb je het liever niet, doordat de bubbels het Co2 eruit onttrekt toch? Heb volgensmij nog nooit gezien dat HC op hout werd vastgemaakt. Heb je hier nog iets speciaals mee gedaan of gaat het inderdaad goed op deze manier?
 
Wat staat je bakje er prachtig en gezond bij!
De boompjes zou ik persoonlijk wat minder rond knippen, vind dit een beetje te onnatuurlijk, maar dat is gewoon smaak uiteraard ;)

Balen dat je blue bolt niet is gelukt, maar wel leuk dat je nu toch eindelijk je nieuwe bewonertjes hebt :D

Ik zou in het topic "garnalen" even een apart topic openen over je vragen. Dan zien meer mensen het om advies te geven.
 
Dank jullie wel! @algeneter12 dit zijn inderdaad mijn eerste garnalen. Ik heb zo een speciaal zwart "sponskousje" deze zit over mijn inlaat heen. Werd bijgeleverd bij het filter en is speciaal voor garnalen. De hc op hout is perfect. Groeit als kool zoals je kunt zien en ik moet ook echt elke week snoeien anders wordt het een rommeltje

@Sanneke80 Smaak is persoonlijk gelukkig :) ik vind het zelf reuze mooi als het zo strak is. Misschien dat ik het met de tijd wel wat verander :). Je tip over het openen van een toppic is misschien wel wijs... haha :)

hier een paar plaatjes.

IMG-20161005-WA0025.jpg

IMG-20161005-WA0026.jpg

IMG-20161005-WA0027.jpg

IMG-20161005-WA0028.jpg

IMG-20161005-WA0029.jpg

IMG-20161007-WA0002.jpg


vooralsnog lijken ze het allemaal naar hun zin te hebben in hun nieuwe huis :) :) :)
 
Wat een leuke bak en respect voor je snoeiwerk!! Ik heb ook garnalen in twee aquaria en ik voer ze maar weinig, meestal twee keer in de week wat speciaal garnalenvoer. Ik geef ze meestal 1x per week van dat speciale voer met extra mineralen (dennerle shrimp king mineral) en de andere keer wat anders. Die van mij zijn echt dol op hikari shrimp cuisine. Ik droog ook regelmatig brandnetelbladeren in de vensterbank en die krijgen ze dan, zijn ze echt helemaal dol op!
Als ik meer voer krijg ik allerlei mini-beestjes in de bak en ik zie heel veel kleintjes goed opgroeien, dus volgens mij is spaarzaam voeren prima als je veel plantjes in de bak hebt (en dus wat alg en plantenresten etc).
 

Terug
Bovenaan