Aquascape: River through the woods van Eternity-91


Erg mooi!!!:smitten:
 
Mag ik me ook aansluiten bij al die reacties? Een werkelijk prachtige bak! Waaruit bestaat precies je bodem?
 
Dank jullie wel!

@benvo de voedingsbodem is de volcanic ash van dennerle. En de toplaag is ook van dennerle. Ben er alleen de naam even van kwijt..sorry!
 
Hier nog een viertal foto's van vandaag:

IMG-20161009-WA0004.jpg

IMG-20161009-WA0005.jpg

IMG-20161009-WA0006.jpg

IMG-20161009-WA0007.jpg



Ik moet eens opzoek naar een knappe camera. In het echt ziet het er zoveel mooier uit :) verder wil ik het bestand uitbreiden met 20x crystal red f1. En misschien nog een klein rasbora soortje. Maar alles op zijn tijd :)

Nogmaals bedankt voor alle leuke en lieve reacties!
 
schitterend!
 
Schitterend landschap. En leuk dat je er garnalen in hebt.
 
gaat lekker man
 
Net het bakje weer gesnoeid en schoongemaakt. Alles groeit lekker en geen bijzondere dingen. Garnaaltjes doen het goed ondanks de e.i. Nu ben zag ik gisteren in de winkel de rasbora kubotai. Wat een mooi visje is dat zeg! Mogelijk dat die ook in het bakkie komt :) ben me nog aan het inlezen.

Verder had ik nog een water/visvangbeker besteld. Zo een die je aan je aquarium kan hangen om een visje ofzo eruit te scheppen. Erg handig bij bijvoorbeeld onderhoud aan je aquarium. Heb er nog een aantal over want ik moest ze bij jbl per zes afnemen haha.
 
Wat doet je bak het fantastisch goed!
En tof dat de bewonertjes ook blij zijn :D

Je zegt dat je F1 crystal red garnalen hebt en dat daar dan ook King Kong garnalen uit kunnen komen.

Maar hoe weet je dat?
F1 staat voor eerste generatie.

P1 zijn de ouders
F1 zijn de kinderen
F2 zijn de kleinkinderen
etc

Maar in mijn ogen zegt dat niets over of er Taiwan Bee genen in zitten.


Edit, na googlen wordt F1 bij garnalen dus idd wel zo gebruikt als jij zegt en niet zoals de wetten van Mendel zeggen zoals we dat bij Biologie leerden :D
 
@eternity91: Na hoeveel tijd (als het licht aangaat) gaan de planten lucht (O2) belletjes afgeven? Als dat vrij snel gebeurd dan zou ik de toevoer van CO2 wat minderen, net zolang totdat de belletjes pas verschijnen als de
verlichting op 50% of nog iets meer van de verlichtingstijd aan is. Het ontstaan van de belletjes betekent namelijk dat er zoveel zuurstof (meer dan 100%) verzadiging in het water is dat het niet meer oplosbaar is. De planten kunnen dan ook NIET nog meer CO2 omzetten, om te groeien en de CO2 zal dan letterlijk ongebruikt via het wateroppervlak verdwijnen.
 
Blijft mooi! Je kunt met een systeemcamera al hele leuke dingen doen! Maarja... tis weer zo'n uitgave voor aquarium-foto's...
 
Het is alweer even geleden maar hier weer een kleine update.

Vorige week spontaan een hoop uitval gehad van de garnalen. Momenteel nog maar vier over. Verder heb ik mijn bakje aangevuld met 6st Microdevario Kubotai. Deze zitten er nu een week in, wat een prachtig visje is dit! :)

Ik heb twee weken geleden wat flubenol in mijn bakje gegooid. Ik kreeg steeds meer planaria. Nu zie ik ze eigenlijk niet meer dus ik ga er vanuit dat het gewerkt heeft.

Hier wat foto's :

IMG-20161106-WA0008.jpg


IMG-20161106-WA0003.jpg


dHLyS3H3LAT-qu406IHSVGhCWEhefKbglIGTJWHn_bw


En een paar kiekjes van de kubotai. Ze zijn behoorlijk moeilijk op de foto te zetten dus goede foto's houden jullie tegoed.

IMG-20161106-WA0004.jpg

IMG-20161106-WA0005.jpg

IMG-20161106-WA0007.jpg


Wat je op de foto's niet ziet is dat ze op hun rug ook allemaal een mooie brede streep hebben :)
 
Echt, prachtig dit! Ik geniet steeds van je foto's.
 
mmm. kan de edit knop niet vinden. Maar hier de foto die het niet doet:

IMG-20161106-WA0009.jpg


@bderooij bedankt. maar ik ben geen held in het maken van foto's :)
 
De foto's zijn goed genoeg om te zien dat je een prachtige scape hebt gemaakt :)
 
echt heul erg mooi.

en misschien dat de planaria wat te maken heeft gehad met de uitval?
 
@RichD1011 ik heb de planaria wel een slak zien aanvallen. maar nog geen garnaal. wel zag ik er drie langs een dode garnaal kruipen. dus het zou kunnen.

Volgende week weer een flubenol kuurtje en dan moet het over zijn.
 
DSC_1164.JPG


Dat is mijn aanwinst van het vivarium. Een garnalen flatje:D. Verder ga ik de kubotai nog aanvullen met vijf stuks en komt er nog een nieuw schooltje garnalen in.
Heb de kardinaal garnalen mogen bewonderen op de vivarium beurs en die vond ik toch wel heul erg mooi:daisy:
 
Die visjes komen me bekend voor;) staat er mooi bij kerel!
 
Weer even een update sinds lange tijd. Helaas zijn de plukken groen van de bomen losgekomen. En omdat ik er in de kerstvakantie niet was is de alg er weer een beetje in terug gekomen. Jammer maar helaas heb nu weer het een en ander aangepast en veranderd.

De visjes en garnalen doen het allemaal nog goed. Zal morgen weer eens wat foto's poste :cool:
 
Echt een super gave scape zo!!
 

Terug
Bovenaan