Aquatlantis Fusion 120 van jessicapilon


Aha, ja dat snap ik en dan zitten ze hier wel goed. Ik had het over de kop gezien onder aquarium en zie het nu ook staan dus.
 
Erg mooi John! Je plantjes staan er goed bij en erg mooie maanvissen! Er is dus bij jou nog geen koppeltje gevormd? Mijn eitjes worden netjes opgegeten door de andere visjes dus gelukkig geen gesleur met nakomelingen.
 
Wordt wel weer eens tijd voor een nieuw plaatje.

John, heb jij een cryptocoryne gigantea erin staan? Of is dat wat anders? Midden achter?
 
Nou na 4 wk kan ik dan de vorige foto wel weer posten marcel;)
Ik heb die gekregen via Edwin en welke het is weet ik niet. Had moeite de eerste tijd maar geeft nu wat nieuw blad en die staat overigens tegen dat stuk hout aan, midden in de bak.
 
Kan je wat van over je techniek vertelen?
Onderhoud?
Voeding?

Mvg ronald
 
Ja ik heb er co2 op en een JBL 1502. Verder de standaard led.
Ik ververs wekelijks de helft en voeg 10/1 nitraat en fosfaat toe. Als sporen gebruik ik Tenso.
De verlichting brand 10 uur per dag en dan gedempt tot ongeveer 20 lm per liter.
Voor de uitstroom maak ik nu gebruik van de random flow generator.
 
Thanks.

Je gebruikt geen kleibolletjes?

Mvg ronald
 
Ja ik heb er co2 op en een JBL 1502. Verder de standaard led.
Ik ververs wekelijks de helft en voeg 10/1 nitraat en fosfaat toe. Als sporen gebruik ik Tenso.
De verlichting brand 10 uur per dag en dan gedempt tot ongeveer 20 lm per liter.
Voor de uitstroom maak ik nu gebruik van de random flow generator.
Werkt zoā€™n RFG een beetje goed? Misschien ook wel handig in mn Lido, moet dan wel op 12/16mm passen. Maar dat is wel uit te zoeken, of met een verloopje te realiseren denk ik.
 
Ja ook voor een 12/16 zijn ze er hoor Albert en achteraf vindt ik hem prima werken. Enige nadeel bij mij is de giga bos javavaren links en dat breekt de uitstroom behoorlijk maar ja ik vindt zo grote bos wel mooi.
 
Misschien kun je hier kijken:

Zijn er niet volgens CoralFishStore. Had ze vanmorgen gemailt. Zag ze wel op internet van 20mm. Maar dan moet je met verlopen werken, en ben bang dat het filter dan ook niet sterk genoeg is om een vortex te creƫren.
 
Werkt zoā€™n RFG een beetje goed? Misschien ook wel handig in mn Lido, moet dan wel op 12/16mm passen. Maar dat is wel uit te zoeken, of met een verloopje te realiseren denk ik.
Ik heb er hier 2 liggen. Maar nog niet gebruikt. Waren voor mijn vorige bak. Vond de stroming wat weinig.
Maar in deze bak met 2 filters op 1 25mm uitstroom, is er behoorlijke stroming.
 
Ik heb ze ook draaien op mijn Malawibak. Minimum netto uitstroom van 600 ltr/h is wel nodig voor een goede random flow.
 
Ik heb ze ook draaien op mijn Malawibak. Minimum netto uitstroom van 600 ltr/h is wel nodig voor een goede random flow.
Ja ik hou netto zo n 700 over denk ik dus het wil net.
 
IMG_20240404_142847962.jpg
 
Mooi hoor(y), hoe is met met de nieuwe vissen trouwens.....
 
Staat er weer netjes bij John.
 
Keurig idd šŸ™‚
 

Terug
Bovenaan