Nou ik moet hem weer snoeien deze week en ik heb stelen laten staan zoals je zei maar ik heb daar geen nieuwe uitlopers aan ontdekt. Verder groeit ie gestaag en moet ik hem elke 3-4 weken inkorten. Ik moet zeggen dat slechts 20 lumen per liter ook geen zee aan licht is.Krijg je de Nymphoides Taiwan al wat voller?
Nee want hier heb jee er al op gereageerd maar ze zijn dus heengegaan en ik heb naast de keizertetra s nu 6 Kongozalmen erbij genomeen maar die zijn nog vrij klein.Balen John. Zo uit het niets dus? Jou kennende verander je niet veel aan je bakken anders zou je het daar in gaan zoeken.

Nou ik bekijk dat even want ik heb er nu 6 met 14 keizertetra s. Die keizers jongen maar door en daar zwemmen er ook nog 10-15 van bij.
Ik heb mn bakken nooit sterk bevolkt en de Kongozalmen moeten nog uitgroeien naar zo n 8-9cm en zijn nu goed halfwas denk ik. Mijn bak is heen 2.50 meter Roberto maar nog niet eens de helft![]()
![]()
Drie mannen en drie vrouwen maar in de bak zijn het rustige visjes.Ja de kongo's worden best flink ja, heb je gemengd bestand of alleen mannetjes?
Hij staat op de voorgrond dus ik wil hem kort houden en heb de schaar al laten zien voor het geval hij rare ideeën krijgtMooi hoor! De Lotus is inderdaad een mooi plantje. Ga je hem geregeld snoeien of tot het oppervlak laten groeien?

Mooie bak hoor! Welke plant is dat op de achtergrond net wat rechts uit het midden? Ik zoek nog een felgroene plant dus vandaar de vraag.Ja ik weet dat de 6 mnd nog niet om zijn maar ja er is wat veranderd dus dan toch maar een foto. Er staat sinds 2 wk een rode Lotus bij
Bekijk bijlage 389773
Deze dusKrijg je de Nymphoides Taiwan al wat voller?
. Deze is makkelijk en om de paar weken even snoeien/inkorten.En is het dan echt alleen ff inkorten? Dus niks toppen of herplanten etc?Deze dus. Deze is makkelijk en om de paar weken even snoeien/inkorten.
De lotus ziet er heel goed uit bij mij zitten er va het begin af aan weinig bladeren aan en de bladen die eraan zitten zijn na 1 week zo groot dat ze er weer vanaf moeten omdat er anders te veel schaduw in de bak komt.

Is dit wel het goede topic Coen?Het gaat vooral om het afstellen van de hoeveelheid water die via de overloop en het leidingwerk naar beneden valt. Volgens mij staat op de site van discuszolder een uitgebreide pagina met info over de verschillende manieren

Ehhh John, ik zie hem ook hoorEven voor vriend Andre een plaatje

Haha, ja met verversen laten de zuignappen weleens los en dan moet ik hem even weer opplakken met secondenlijmMooie constante bak qua planten.
Maar ehm…..heb jij naast de streamer nu ook nog een duikboot “skimmer” in jouw aquarium 🧐

Dat is toch een Juwel skimmer? Die Juwel skimmers hebben de kabel gewoon op een onzettend domme plek zitten, onderaan. En de zuignappen zijn r*kHaha, ja met verversen laten de zuignappen weleens los en dan moet ik hem even weer opplakken met secondenlijm![]()
. Het is een uitdaging om die skimmer mooi vertikaal te hangen.Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.