Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Na de renovatie.:oops:

Het is nog niet helemaal opgeklaard. Maar jullie doen het er maar mee!:p

DSC01082.JPG



DSC01083.JPG


DSC01090.JPG
 
Mooi, en een flinke school Heb je in je bak zwemmen.

Ja klopt. Ik heb ze even op comando laten zwemmen voor de foto. Want meestal zitten ze rechts in de hoek.

Even iemand naast het aquarium laten zwaaien. En dan komt de school wel in beweging.
 
Valsspelen enkel om de foto :D :D
Vind de ravage toch heel goed meevallen hoor puike foto .

Op de foto valt het wel mee. Heb de filter even op P-max laten draaien. Zo is het vuil snel weg. Er zit nog een heel licht waasje in het water.
En op de bodem steken nog wat wortels uit het zand. Maar die worden binnenkort opgegeten door de simese algeneters.

De ruiten hebben ze al mooi gepoets. Zodra het zand van het glas komt, zijn die vissen gelijk te plaatse om het schoon te maken.
 
Ook nog maar een sfeer impressie.

Het wemelt ook van de garnalen in de Fusion.

DSC01096.JPG



DSC01097.JPG



Corydora's.

DSC01101.JPG


DSC01102.JPG


DSC01107.JPG


DSC01111.JPG


Trichogaster trichopterus gold.

DSC01100.JPG


Trichopodus Leeri.

DSC01110.JPG


DSC01109.JPG


De ancistrus dame hangt er ook.

DSC01106.JPG
 
Hele mooie foto's! Corydaras blijven bij mij toch een favoriet.
De bak staat er weer prachtig bij - jij had toch gesnoeid? Dat heb je dan mooi en heel subtiel gedaan!
 
Wat een mooie bak en je meubel ook. Mooi strak model :D

En wat een prachtige kleuren allemaal! Die foto met het garnaaltje geweldig:D
 
Bizar mooie foto's Marcel,staat er ook allemaal geweldig bij maar heb je nou gele muren of lijkt dat maar zo? :juggle: ;)
 
Erg mooie foto s weer Marcel.

Dank John.

Hele mooie foto's! Corydaras blijven bij mij toch een favoriet.
De bak staat er weer prachtig bij - jij had toch gesnoeid? Dat heb je dan mooi en heel subtiel gedaan!

Als je vorige overzicht erbij neemt, dan zie je dat vooral de rechter lotus flink gesnoeid is. De andere lotussen hebben ook een stuk minder blad. De echinodorus en HN daar haal ik de buitenste bladeren af.

Wat een mooie bak en je meubel ook. Mooi strak model :D

En wat een prachtige kleuren allemaal! Die foto met het garnaaltje geweldig:D

Dank je!

Bizar mooie foto's Marcel,staat er ook allemaal geweldig bij maar heb je nou gele muren of lijkt dat maar zo? :juggle: ;)

Nee, de muren zijn olijfgroen. De overige muren zijn toscaanswit.

Inderdaad mooie foto's en netjes gesnoeid.
Ziet er geweldig mooi uit Marcel.
Hele mooie bak Marcel! Genieten.

Dank je Dirk, Ronald en Thea.
 
Die HN staat daar echt belachelijk mooi te zijn. Ik hoop dat die van mij ooit in de buurt komt. De rest van de bak staat er natuurlijk ook netjes bij.
 
Ziet er goed uit! Heb je leiding werk bekeken :) Ik gebruik met de zelfde pomp een spraybar vande 1meter 10. En je hebt de pomp nog steeds in middenstand of nu niet meer? de druk is natuurlijk wel hoger via 2 uitstromen dan bij mij met de hele spraybar ik heb hem nu op 4 groene vakjes staan.
 
Ziet er goed uit! Heb je leiding werk bekeken :) Ik gebruik met de zelfde pomp een spraybar vande 1meter 10. En je hebt de pomp nog steeds in middenstand of nu niet meer? de druk is natuurlijk wel hoger via 2 uitstromen dan bij mij met de hele spraybar ik heb hem nu op 4 groene vakjes staan.

Ik heb de filter eigenlijk al meer dan 1 jaar op 2 leds draaien.
Heb deze ook wel eens harder gezet, als test. En ook de uitstromers veranderd.

Maar eigelijk is het water op zijn mooist als de filter niet te hard staat.

3 weken terug de diameter van de uitstromers verkleint. Zodat het water er iets krachtiger uit komt.
Dit gaf meer oppervlakte stroming, en ook meer stroming in de bak zelf.
Echter gaf dit na 2 weken baardalgen aan de HN.
Terwijl de CO2 indicators mooi groen bleven.

Dus heb alles weer terug naar de oude situatie gebracht. Baardalg is weer weg.
 
Dit blijft een geweldige bak. Zoveel variatie in bladvorm, textuur en kleur. Hij staat er ondanks je snoeibeurt zeer netjes bij.
 
Vandaag het osmose apparaat voorzien van nieuwe filters.

Tijdje terug was er iets met de hoofdwaterleiding en daarna is het sediment filter best wel snel vuil geworden.
Was een chinees exemplaar.

Heb ook gelijk na 2 jaar de koolstof filter verwisseld.

Ook gelijk de oude eens ontleed. Blijkt een cylinder van geperst koolstof te zijn.

Het is een foto album dus bij deze.

Nieuwe exemplaren.

26436F76-8F6B-4B60-A4EB-79F641553E06.jpeg


Oude filters.

6A1A4019-97EC-4BBD-9789-E55092B72ECE.jpeg


Het osmose apparaat.

2BF3CFBB-DE00-4306-82A6-B5214E1296B6.jpeg
 
Hoe bevalt dit inline TDS meter tot nu toe?

Bevalt super! Kan zo mooi mijn DI filter controleren. Er gaat water van 9 TDS in en er komt water van 1 (was 0) TDS uit.

Dus de DI filter is al 1 TDS gestegen.
 

Terug
Bovenaan