Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Mooi Dirk, je ik zag er laatst op een forum een paar in bloei en bedacht me dat ik jou eens moest vragen hoe het met de jouwe gaat.
Hoe lang lang blijven ze in bloei Dirk?

Ik ben ze hier nog niet tegengekomen maar als... dan ga ik er toch een paar aanschaffen. Bijzondere plantjes.
 
Je bak staat er, zoals altijd, prachtig bij Marcel!

Mag ik vragen welke plant dit is?

A3D03CF5-FEBC-4305-B9DF-5C2BE4E934B7.jpeg
 
Mooi Dirk, je ik zag er laatst op een forum een paar in bloei en bedacht me dat ik jou eens moest vragen hoe het met de jouwe gaat.
Hoe lang lang blijven ze in bloei Dirk?

Ik ben ze hier nog niet tegengekomen maar als... dan ga ik er toch een paar aanschaffen. Bijzondere plantjes.

Marcel is de naam.

Ik denk zo’n 4 dagen. Maar ik moet zeggen dat ik het niet altijd zie. Ze staan op de slaapkamer. Dus doordeweeks let ik er niet zo op. Maar dit weekeind zag ik het ineens.
 
Marcel is de naam.

Ik denk zo’n 4 dagen. Maar ik moet zeggen dat ik het niet altijd zie. Ze staan op de slaapkamer. Dus doordeweeks let ik er niet zo op. Maar dit weekeind zag ik het ineens.
Ja sorry, ik was te snel met typen. In mijn herinnering had Dirk de lithops dus ik keek niet verder dan mijn neus lang is, en die ik laaaaang verzeker ik je.
Ze zijn ook mooi zonder bloem vind ik, dus toch het hele jaar de moeite waard, maar dit is natuurlijk de kers op de taart.
 
Dank je.


Zal ik een geheimpje verklappen. Het zijn 4 lotussen vlak bij elkaar.
Dan kun je van iedere lotus alleen de korte blaadjes laten staan.



Bedankt Stefan.

Als mijn gouden goerami er niet meer is. En de bijlzalmen wat minder. Dan wil ik ook een koppel honing goerami erbij.
Een miljoenen... euhh…. biljoenenbak! Mooi hoor!
 
Na alle techniek enz. Eindelijk weer iets waar het hier om gaat.

Vanmiddag even wat onderhoud gedaan.

DSC01355.JPG


DSC01356.JPG
 
Ja echt waar. Anatome helena rooft ook garnalen.

De garnaal in kwestie leefde nog. Je zag de zuigsnuit van de helena in de garnaal bewegen.

DSC01364.JPG



DSC01365.JPG
 
De controller doet zijn werk goed.

Het Dennerle ei is wel makkelijk af te lezen, maar te opzichtig.

De Colombo is mooi compact, en onopvallend.
Door de witte achterkant, goed af te lezen.

Vooraanzicht.

714753D5-739F-47E4-A6BC-B76B994F999A.jpeg


Zijkant.

4A098669-7E22-41DC-B9BD-29E68EBFB010.jpeg
 
Ik gebruik puur osmose met mineralen. En nu zit die op een kh van 3.

Ja, dat is het punt. Ik heb een losse pH meter, maar daar zit een goedkope chinese elektrode op.
En ik krijg deze niet stabiel gekalibreerd. Als ik na kalibratie de buffer weer meet, komt deze niet goed terug.

Dus daar moet ik nog wat op verzinnen. Kan er een dennerle elektrode aan hangen.

mooi aquarium! heb even een vraagje. welke mineralen gebruik je bij je osmosewater?
 
Mooi helder aquarium.
Maar gaat dat goed vuurgarnalen en gourami's en rode fantoomzalmen? Ik heb laats ook wat vuurgarnalen erbij gedaan maar ik heb het vermoeden dat dat voer is geworden. Heb wel drie apistogramma's er in zitten, maar voor zover ik weet houden gourami's ook wel van een lekker hapje.
 
Bij mijn weten kijken de gourami’s niet naar de garnalen.

Maar er zitten er zeer veel in. En ook heel veel baby’s. Dus het houd zich goed in stand.
 
Afgelopen zaterdag de bak een grondig ververst. Eea was wat uit verhouding gelopen.

Dus ook de osmose maakte overuren.

En die dag maakte het apparaat echt enorm veel kabaal. De drukverschillen in de watleiding zorgde ervoor dat de leidingen in het hele huis een bromtoon (geluid alsof de buren een gaatje boren) maakten.
Dit kan toch niet goed zijn.

Dus heb een waterslag demper gekocht. Deze heb ik zojuist op de kraan aangesloten.

Tot nu toe is het aangenaam stil in huis. Totaal geen trilling meer in de leidingen.

Hopelijk blijft dit zo!

Het roze schuim houd de aanvoerleiding vanaf de booster naar het membraan op zijn plaats. Deze gaat anders klapperen door de drukgolven.


Waterslag demper op de kraan.

810AB70D-4243-465E-A0D5-092FEDBA525F.jpeg



4FC21C77-4EEA-402E-A94D-6C8FA4AE5CA2.jpeg



Osmose water vanaf membraan in ppm.

65695FD7-E2DF-49A7-BE52-9F31662F3C1F.jpeg


DI water na DI hars filter in ppm.

710D0AD9-6182-429E-AA30-F9F87AE20B15.jpeg
 
Mooi dat het geluid is opgelost en ik wist niet dat je de geleidbaarheid ook digitaal zo kon aflezen.

Dat is een inline tds meter.

Zie je gelijk of de hars nog goed is.
De elektrodes zitten in de gemarkeerde T stukken.

1B656A28-9BB7-4FD0-AE4B-5E0679DA8A9B.jpeg
 
Ah je hebt 2 sensoren.. normaal gezien dus 1 voor de aanvoer leiding (kraanwater) en 1 voor het eindproduct.

Maar jij hebt m na het osmose membraan & na de DI unit.

toch?
 
Ah je hebt 2 sensoren.. normaal gezien dus 1 voor de aanvoer leiding (kraanwater) en 1 voor het eindproduct.

Maar jij hebt m na het osmose membraan & na de DI unit.

toch?

Juist.

Zo zie ik wat er van het membraan afkomt. Dus of deze nog goed werkt.

En zo zie ik ook of de hars nog goed is.

Voordat de booster erop zat, kwam er 10-11 ppm van het membraan.
 
Handig weegschaaltje. Kan ik mooi mijn mineralen afwegen. Met de maatschepjes was niet zo’n succes.

9A61B5F8-F189-4138-ACA8-83E0AAE1C550.jpeg
 
Nostalgie aan de linker kant, mijn vader had ook zoiets, geen idee waar het gebleven is.
 

Terug
Bovenaan