Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Heb geen ervaring met lily pipes. Denk dat een lilly pipe, mits correct gepositioneerd bedoeld is om een soort vortex aan het oppervlak te krijgen. Hierdoor wordt de evt. aanwezige kaamlaag verwijderd.
Naar ik begrijp is dit inderdaad een (gunstig) neveneffect van de lily pipe. Echter het ontwerp is er voornamelijk op gericht om een brede uitstroom te realiseren, in tegenstelling tot de 'jet stream' die je van een normale pijp krijgt. Zo kun je dus hele grote hoeveelheden stroming door je bak jagen zonder dat het direct een draaikolk wordt. Vaak wordt bij zware plantenbakken (b.v. Dutch style) 10x of meer de inhoud per uur gerealiseerd vanuit één filter namelijk.
 
Even paar crappy pics tijdens het verversen.
Je ziet nu goed wat de nieuwe buisjes doen.

92D47498-C3CD-47CC-8C76-511AD781CAB2.jpeg



2BFFAE97-E9F0-4B4C-898C-3AFDDB9CD546.jpeg



B9615001-9D07-42AE-8B14-DADEAA6B25A8.jpeg



47FE20B4-2EE9-4438-A050-F2D37BD8463A.jpeg
 
Ik heb net dit topic even doorgespit omdat ik zelf misschien ook een Aquatlantis bak ga aanschaffen, maar dan de goedkopere versie (Aquatlantis Style LED 100)
Zou deze versie ook die meerkleurige Led verlichting hebben, net als bij jou Fusion?

Je hebt alle techniek ook zeer netjes aangesloten zag ik:thumbs:
 
Ik heb net dit topic even doorgespit omdat ik zelf misschien ook een Aquatlantis bak ga aanschaffen, maar dan de goedkopere versie (Aquatlantis Style LED 100)
Zou deze versie ook die meerkleurige Led verlichting hebben, net als bij jou Fusion?

Je hebt alle techniek ook zeer netjes aangesloten zag ik:thumbs:

Denk dat deze led daarbij zit.

https://www.aquatlantis.com/en/support/files/module/pdfs/id/MTc5

https://www.aquatlantis.com/en/support/files/module/pdfs/id/Nzc=
 
Bedankt voor het opzoeken van die specificatie, dat het 22 watt is had ik al gezien,

Jij heb 52 watt in totaal, of 2 balken van elk 52 watt op de 300 liter?
 
Bedankt voor het opzoeken van die specificatie, dat het 22 watt is had ik al gezien,

Jij heb 52 watt in totaal, of 2 balken van elk 52 watt op de 300 liter?

2x 52 watt op de 300 liter. Staat wel een tijd gedimd.
En 6 uur op 90%
 
Mmm oké, zou die 22 watt op 140 liter dan voldoende zijn?

De waterhoogte is ook een stuk lager natuurlijk
 
Mmm oké, zou die 22 watt op 140 liter dan voldoende zijn?

De waterhoogte is ook een stuk lager natuurlijk


22 x 2 is 44 watt TL.

Dan kom je op 0,3 watt per liter. Is niet extreem veel. Maar voor niet al te moeilijke planten wel voldoende.

Maar misschien dat de licht experts hier meer info over hebben.
 
1780 lumen is die LED, komt neer op krap 13 lumen per liter, lijkt me wat schaars.
Ik zal er nog eens over nadenken, ''even'' een andere unit erin of erbij is een dure grap.
 
zo oud zijn die bakken volgens mij nog niet, ik heb nog even de tijd, dus ik kijk nog even rustig rond, Marktplaats hou ik ook in de gaten.

Bedankt voor het meedenken, en ik zal je topic niet verder belasten met mijn vragen:)
 
blijft een genot om naar te kijken Marcel verbaas me nog steeds over de hoeveelheid licht in je bak licht je planten goed uit:thumbs:
 
Super zeg. Ik blijf me verbazen over hoe groot die SAEs toch worden. Ik ben blij dat ik ze niet genomen heb voor mijn meterbak (1,20 wordt ook wel minimum genoemd geloof ik?).
 
Ze zijn ook best wel aan de grote kant.

Gelukkig zijn ze normaal erg rustig.

Maar als ze schrikken, dan vliegen ze er echt vandoor. En niet zelden stoten ze daarbij hun neus tegen het glas.

Ze zijn een jaar of 8 denk ik.
 
Je leest nog weleens dat die SAE agressief naar andere vissen kan zijn als ze volwassen zijn maar dat valt dus mee.
 
Je leest nog weleens dat die SAE agressief naar andere vissen kan zijn als ze volwassen zijn maar dat valt dus mee.

Misschien als deze alleen gehouden wordt. Of als enige over is gebleven.

Maar ik ben met een groep van 5 begonnen. En ze waren toen zo groot als een volwassen otocinclus.
Dus kun je nagaan.

Ze zijn dan veel met elkaar aan het spelen. Ook ontstaat er een hierarchie. Dit is best goed zichtbaar tijdens het eten of rusten.
De baas mag als eerste eten. En heeft het mooiste lig plekje.

Andere vissen laten ze hier compleet met rust.
 
Heb de hele avond lang 36 paginas van dit prachtige verslag doorgescrolld. Met de ene foto telkens weer mooier dan de andere. Wat een genot om naar te kijken. Je hebt echt een prachtig aquarium waar ik me nu al uren aan heb vermaakt, bedankt daarvoor. Succes nog met het onderhouden, dat we nog maar vele mooie plaatsjes voorbij zien komen.
 
Heb je ze lang moeten trainen voordat ze zo evenwijdig wilden poseren eigenlijk?

:thumbs::r

Lijken wel twee synchroon dansende SAE-dolfijntjes...
:D:D

Dat viel mee gelukkig. Ze zwemmen vaak samen. En vooral als ze liggen te rusten, en ik kom naar de bak. Dan zwemmen ze gelijk naar het raam.
 

Terug
Bovenaan