Wat is er nieuw

Aquatlantis volga 450 van Killerfish

Ja vertel mij wat en die krengen heb ik ook en zet af en toe de SF slakkenval in met die groene korrels. Die werkt verder prima.

De bak krijgt over paar weekjes toch een make-over, haal ze er dan wel uit

De waaiers waarderen de nieuwe uitstroom en zitten steeds vaker voor in de bak.
20240713_185953.jpg

En net tijdens de waterwissel kwam ik deze uk tegen. Uitvangen is nie gelukt, dus hij of zij mag t in de bak gaan proberen te overleven. Foto's maken bleek iig knap lastig met al die rondzwevende zooi

20240713_222204.jpg20240713_222311.jpg20240713_222357.jpg

Woohoo! Nog meer kleine l-nummertjes. 3 ukkies uit de bak kunnen plukken en de iets grotere van het vorige nest ook kunnen vangen. Heb ze boven in de scaper gedaan bij de cory's. Helaas de 2 met ei hebben het niet gered, de andere 2 wel

20240714_223608.jpgIMG-20240714-WA0021.jpeg

En als we het dan toch over l-nummers hebben, bij deze ff wat foto's van tijdens t voeren
20240714_221413.jpg20240714_221405.jpg20240714_221356.jpg20240714_221051.jpg

Kleine visjes worden groot, volwassen ennnn, gaan kweken. Zat net te eten en zie ineens iets heel kleins door de bak. Vermoed een kleintje van het duo L398, daar lijkt ie het meeste op. En als ik kijk wat er in de bak rond zwemt, is er eigenlijk weinig andere kans

Heel vet, benieuwd of er meer zijn en of ik hem vaker te zien krijg
Bekijk bijlage 375303Bekijk bijlage 375302
Dit kleintje gisteren weergezien, of vermoed dat het deze was in ieder geval. Vangen? Das niet te doen met een netje. Voorlopig mag deze dus nog ff lekker in deze bak rondzwemmen. Nestje 2 en 3 heb ik er beide 1 van in de scaper boven zitten, zullen er vast meer in de bak zitten als ik dit zo zie

Woohoo! Nog meer kleine l-nummertjes. 3 ukkies uit de bak kunnen plukken en de iets grotere van het vorige nest ook kunnen vangen. Heb ze boven in de scaper gedaan bij de cory's. Helaas de 2 met ei hebben het niet gered, de andere 2 wel

Bekijk bijlage 377726Bekijk bijlage 377725

En als we het dan toch over l-nummers hebben, bij deze ff wat foto's van tijdens t voeren
Bekijk bijlage 377727Bekijk bijlage 377728Bekijk bijlage 377729Bekijk bijlage 377730
Die laten zich goed zien! Nice !

Ben voor 95% tevreden over de bak, dus ik ga er in de herfstvakantie (laatste week oktober) even mee aan de slag.

Grootste veranderingen;
-De L104 gaan uit de bak, alsook de jonge L398. ?Twijfel om het kweekkoppel L398 in de Lido te doen.
-De bodem gaat verwisseld worden naar een donkere zandbodem, vooral vanwege de kleur van de L-nummers die wat valer zijn.
-de filterintake worden verlengd en komen in de hoek
?iets bedenken om achter het hout zooi af te kunnen hevelen/zuigen -> twijfel nu is intern juwel filter want die is makkelijk schoon te maken. Maaarrr... stabilisatiestrips zitten waarschijnlijk in de weg..

Bestand verder blijft hetzelfde, scape ook in grote lijnen want daar ben ik echt enorm tevreden mee!

Zaterdag wordt t zand al gehaald, omdat ik toch bij de Hornbach ben want samen met @AquaJantje gaan we de bak van @Flappie00 rescapen met dezelfde bodem

Voor nu als afsluiter even een totaalfoto nog
20240902_192758.jpg20240828_225844.jpg

Jaa deze blijft mooi
Denk met donker zand nog mooier.
Zin in zaterdag!

Gisteren was t zover; de bak leeggehaald. Vissen en planten in aparte bakken en schoonmaken maar. Alles uiteraard logisch weggelegd, zodat de rescape een stuk makkelijker zou gaan. Boven op zolder nog een bak met extta hout wat in lag te wateren, dat er uiteindelijk ook bijgelegd. Vandaar dat het ene wat droger is dan het andere.

Het aquarium acherin is de tijdelijke bak voor de jonge l-nummers die weg mogen. Net als de volwassen L104

https://link.marktplaats.nl/m218813...roid_social&utm_campaign=socialbuttons_seller

20241027_092217.jpg20241027_095625.jpg20241027_100447.jpg20241027_102556.jpg20241027_130152.jpgIMG-20241027-WA0025.jpeg

Bodemfilter wat ooit in de lido zat nu in deze bak, maar dan zonder bodem. Puur als extra groot afzuigpunt van evt vuil achter de scape. Met stenen en her en der wat filterwatten een barrière gemaakt om het zand voor in de bak te houden.
20241027_170607.jpg

En toen was het gisteravond tijd om te scapen. Hout lag zoals ik zei al klaar en binnen een halfuur stond alles in de bak. En hier laat ik deze update even bij 🙂
20241027_165941.jpg20241027_183234.jpg

Nu al mooier met t zwarte zand!
Benieuwd naar t eind resultaat

Jeetje wat een hout en blijft dat allemaal een beetje inelkaar zitten Mike? Vast een hele klus.

Jeetje wat een hout en blijft dat allemaal een beetje inelkaar zitten Mike? Vast een hele klus.
Niks vastgezet, gewoon alles in elkaar geschoven, gepuzzeld en gedaan. Halfuurtje werk 🙂

Ok, knap want ik denk dat bij mij alles snel inelkaar zakt met zoiets.

Gisteravond was het het plan om lekker op de bank te gaan hangen, maar dat verandere want al snel stond ik de bak te beplanten. 4 emmers aan planten, beginnend bij de emmer met javavarens en bolbitus; die zitten vooral bovenin. Daaronder een deel van de anubias, gevolgd door alle crypto's en als laatste de gaten opgevuld met de emmer buchephalandra en laatste stekken anubias.
20241027_183234.jpg
Nog met de ww slang en wavemaker, zodat het geen stilstaan water was.
IMG-20241027-WA0066.jpeg
Bewust de crypto's meer naar achter om een open zwemruimte te creëeren, vond het bij de vorige scape allemaal veel te ver naar voren. Hout zelf ook meer en wilder met bovenin dichter bij de achterkant dan onderin.

Toen was het tijd voor de vissen. Alle l-nummers op de foto gezet en even gemeten, de visjes hadden zichzelf een paar van opgesloten... had een bakje met de jonge cory's, die gaan zaterdag naar @Flappie00 , maar was voor een paar danio's uitnodiging om het bakje in te springen...
IMG-20241028-WA0002.jpeg

Verder is alles goed de avond doorgekomen en niks geen vissen doodgegaan.

De intake voorzien van een zwart stuk buis zodat deze minder opvalt en tijd om de bak af te maken.
20241028_090137.jpg

En daarmee een afsluiter met een totaalfoto van hoe de bak er nu bij staat. Ik ben enorm tevreden en kan alleen maar hopen dat de vissen hier ook maximaal van gaan genieten. Ook even met een foto van hoe de bak er een maand geleden nog bij stond
20241028_163853.jpg20240902_192758.jpg

Staat er mooi bij Mike en heb je al die planten geplakt?

Tjonge, dat was weer een flinke verbouwing :thumbs:

ziet er erg mooi uit.
erg knap dat alles op zijn plek blijft zonder te plakken.
Top!

Ook deze is (net zoals de vorige inrichting) heel mooi 👍

Toen ik begon met lezen van je rescape dacht ik 'oh nee!' Want hij zag er zo mooi uit.
Maar nu ik de eind foto's zie...
Well done! Heel mooi geworden! 👍

Haha, hier ook enorm blij met de rescape. Vissen zijn ook erg blij en vooral de blue en green phantoms liggen regelmatig voor in de bak 🙂

Ik moet 5 L129 hebben, maar zie ze zelden helaas.. laatst een keer toen ik het hout er uit haalde..

Wat doe jij waardoor ze zich laten zien?

Ik moet 5 L129 hebben, maar zie ze zelden helaas.. laatst een keer toen ik het hout er uit haalde..

Wat doe jij waardoor ze zich laten zien?
Om die reden de 4 L104 eruit gehaald, zag ze werkelijk waar nooit. Zal aan de soort liggen denk ik en mss ook aan de kleine medebewoners. Moet xeggen, zie ze meer en stuk vaker nu er een donkere bodem in ligt. Mss ook omdat ze met minder zijn

En natuurlijk nog ff een overzichtsfoto met de dagverlichting. 'S avonds is de bak een heel stuk donkerder en vooralsnog helpt de tweede controller enorm goed en is er van alg nog geen sprake (op wat er al zat na, maar ook das zo goed als weg)

20241110_173008.jpg

En natuurlijk nog ff een overzichtsfoto met de dagverlichting. 'S avonds is de bak een heel stuk donkerder en vooralsnog helpt de tweede controller enorm goed en is er van alg nog geen sprake (op wat er al zat na, maar ook das zo goed als weg)

Bekijk bijlage 381814
gebruik je twee controllers zodat je 2 balken apart kan aansturen?

gebruik je twee controllers zodat je 2 balken apart kan aansturen?
Yes! Heb door een tip hier destijds de beide balken apart geschakeld qua kleur. Ene uitgang van de controller stuurde de warmer wittere verlichting aan, het andere kanaal de kouder wittere. Maar bleef toch wat alg houden en met name op de achterste planten. Maar ja, die staan ook strak onder de ledbalken.

Nu 1 controller op de koudwitte verlichting, elke balk zijn eigen kanaal
De andere controller op de ww verlichting, op de warm witte verlichting.

Achterste balk brandt een stuk minder fel dan de voorste en vooralsnog lijkt het heel goed te helpen tegen de algen dus blij mee. 2de ocontroller vrij goedkoop op de kop kunnen tikken

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan