Dat is een leuke verrassing, ineens een heel andere vis die je voor een koopje op de kop hebt kunnen tikken!
Leuk hoor!
Leuk hoor!
Wat een gaaf patroon en kleurUkkies L236 doet het goed, net als de rest overigens
Ze zijn beide echt strak op kleur
Bekijk bijlage 376247
Zijn eigenlijk best hele makkelijke visjes hoor. En voordeel; ze worden niet zo enorm grootWat een gaaf patroon en kleur
Hoop t idd!Ben heel benieuwd, hopelijk gaat het jouw bak ook helpen om van die rotalgen af te komen
Mijn complimenten voor jouw inrichting, heel mooi.Kijken wat het doet, de bak is in ieder geval heel andwrs verlicht.
Heb bij mij deze CH1 (rode stekker met de rode en blauwe leds) op voorste LED lamp als nachtverlichting op 1% staan.Daarom adviseert men ook vaak om geen blauw nachtlicht te gebruiken want de algen doen daar hun voordeel mee.
Heb bij mij deze CH1 (rode stekker met de rode en blauwe leds) op voorste LED lamp als nachtverlichting op 1% staan.
Ik zal de “nachtverlichting” ook maar eens uitzetten en kijken of dit een positief effect heeft op de bladeren bij wateroppervlakte.
@jessicapilon @Killerfish @AquaJantje bedankt voor de tip 👍
In mijn geval ging het om een teveel aan blauw licht en een tekort aan rood licht. Hierdoor groeiden de planten niet goed en had ik veel draadalg in de bak. Sinds ik het aandeel blauw licht drastisch verminderd heb en tegelijk het aandeel rood licht verhoogd heb ben ik nagenoeg alle alg (op een klein beetje penseelalg na) kwijt🙂Volgens mij is blauwig licht geen directe oorzaak van algen maar het is wel zo dat algen dat licht kunnen gebruiken. Daarom adviseert men ook vaak om geen blauw nachtlicht te gebruiken want de algen doen daar hun voordeel mee.
tnx! Nee, deze controller kan dat niet. Althans, waar in de instellingen zou ik dat dan moeten vinden? Vandaar de stekkertjes losgekoppeldMijn complimenten voor jouw inrichting, heel mooi.
Had je niet alleen CH1 (rode stekker met de rode en blauwe leds) kunnen dimmen of kan jouw controller dat niet?
Een EASY LED UNIVERSAL 2.0 moet je eigenlijk zien als 2 led lampen in één behuizing die afzonderlijk te bedienen zijn.waar in de instellingen zou ik dat dan moeten vinden?
Oh dit is slim! Ik had ze geschakeld op voor en achter en er nooit over nagedacht dat je ze ook per kleurtje kan schakelen 😅Een EASY LED UNIVERSAL 2.0 moet je eigenlijk zien als 2 led lampen in één behuizing die afzonderlijk te bedienen zijn.
Ik heb de rode-stekker aangesloten op out-1 van de Liminus-controller en dit is dan Channel-1 in menu.
…en de zwarte -stekker aangesloten op out-2 van de Liminus-controller en dit is dan Channel-2 in menu.
Na de voeding komt de splitter (Y-kabel) en wordt aangesloten op IN-1 en IN-2 op de Luminus-controller tenzij je twee separate voedingen hebt.
Fijn dat het nu duidelijk isdit geeft ook zoveel logica waarom de ene stekker rood is en de ander zwart, ook vanuit de controller
Zekers! Samen komen we er wel, tnx voor je uitlegFijn dat het nu duidelijk is
Nee precies. In tegenstelling tot de puntslakken in de lidoTylo s zijn mooie slakken Mike en kweken doen ze niet snel.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.