Aquatlantis volga 450 van Killerfish

Dat is een leuke verrassing, ineens een heel andere vis die je voor een koopje op de kop hebt kunnen tikken!
Leuk hoor!
 
How it's supposed to look vs how it's looking right now... paar drukke weken dus morgen echt ff een wat grotere schoonmaak van de bak. Kaamlaag komt van 't voer en krijg ik eigenlijk niet weg. Maar is prima, bak doet het goed dus dan maar ietsje.
20240420_164853.jpg20240414_203931.jpg

Overigens is er 's avonds weinig van de merken, als je kijkt naar de foto van vorige week
20240410_185304.jpg

De l-nummers doen het iig prima. Ook de 2 ontsnapten laten zich verrassend vaak zien, in tegenstelling tot menigeen van de grote jongens. (Zelfs de oto is op het moment nog groter dan ze 😅 )Die het wel prima vinden achter het hout. Zo nu en dan te zien, maar oh zo cameraschuw.
20240419_210620.jpg20240419_210632.jpg20240419_210650.jpg20240419_210644.jpg

Overigens in de bestelling voor woensdag, aangezien ik toch wat vis aan het oppervlak mis en weer wat verkocht heb; 40 E. Annulatus
Ff foto van internet, maar dat gaat een leuke oppervlaktebewoner worden
Epiplatys-annulatus.jpg
 
Mooie foto s en klopt het dat je 40 Annulatus krijgt?

Edit: oeps, verkocht lees ik net:DD
 
Nee heb een aquarium en wat visjes verkocht; mn toevalskweek galaxy's. Daarom haal ik woensdag 40 annulatusjes op voor in deze bak
 
Je bak staat er goed bij!
Leuk die lummertjes zo bij elkaar.
 
Kleine visjes worden groot, volwassen ennnn, gaan kweken. Zat net te eten en zie ineens iets heel kleins door de bak. Vermoed een kleintje van het duo L398, daar lijkt ie het meeste op. En als ik kijk wat er in de bak rond zwemt, is er eigenlijk weinig andere kans

Heel vet, benieuwd of er meer zijn en of ik hem vaker te zien krijg
20240503_181454.jpgScreenshot_20240503_182651_Chrome.jpg
 
Zojuist liet ook 1 van de ouders zich zien. Goeie foto was lastig door de danio's die maar voor de lens langs bleven zwemmen 😑
20240503_220101.jpg
 
Ik ben ook heel benieuwd
 
Ik ook 🤣
 
Heel mooi exemplaar!
 
Bij het aansluiten van een lamp boven, ook 1 van aquatlantis, kwam ik tot een leuke ontdekking. Had een voeding, maar een lamp met 2 ingangen. 1 voor het witte licht, 1 voor warmer licht. Of natuurlijk met een splitter beide. Boven gaat het me vooral om de sfeerverlichting, dus slechts schakelen op 1 kanaal.

In deze bak heb ik de laatste tijd last van draadalg. Niet veel en is op zich met de wekelijkse schoonmaak prima weg te halen, maar ik wil er vanaf. Lichtintensiteit al verminderd, stroming aangepast maar echt werken doet het niet.

Na het gesprek gisteren met @AquaJantje tot de conclusie gekomen dat t licht waarschijnlijk te blauw is. Hier dus ook maar wat kabeltjes losgehaald; weg met t blauwe licht.

Kijken wat het doet, de bak is in ieder geval heel andwrs verlicht. Ww moet nog en ook de schoonmaak nog nie aan toegekomen, maar zo staat de bak er voor nu bij,

20240623_155002.jpg

Aan het visbestand eigenlijk weinig veranderd, op een toevoeging van 2 extra L236 na :smitten: Binnenkort gaan de ringbandjes nog uit deze bak, die mogen hun intrek gaan nemen in de lido 120
20240616_115235.jpg
 
Ben heel benieuwd, hopelijk gaat het jouw bak ook helpen om van die rotalgen af te komen:DD
 
Kijken wat het doet, de bak is in ieder geval heel andwrs verlicht.
Mijn complimenten voor jouw inrichting, heel mooi.


M.b.t. jouw verlichting, veronderstel dat het gaat om de EASY LED UNIVERSAL 2.0 FRESHWATER

In februari lees ik dat je de lampen op 40% had staan, was dit voor zowel CH1 en CH2)?

Bij mij heeft CH1 (rode stekker met de rode en blauwe leds) een minder hoge intensiteit dan CH2(zwarte stekker daglicht) als ze beiden op dezelfde percentage staan.

Met redelijk hoge beplanting en 50% intensiteit (wel 2 lampen) was dit voor mijn bak veel te veel, na 2 weken weer terug gegaan naar 35% en nu zelfs op 30%

Had je niet alleen CH1 (rode stekker met de rode en blauwe leds) kunnen dimmen of kan jouw controller dat niet?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is blauwig licht geen directe oorzaak van algen maar het is wel zo dat algen dat licht kunnen gebruiken. Daarom adviseert men ook vaak om geen blauw nachtlicht te gebruiken want de algen doen daar hun voordeel mee.
 
Daarom adviseert men ook vaak om geen blauw nachtlicht te gebruiken want de algen doen daar hun voordeel mee.
Heb bij mij deze CH1 (rode stekker met de rode en blauwe leds) op voorste LED lamp als nachtverlichting op 1% staan.

Ik zal de “nachtverlichting” ook maar eens uitzetten en kijken of dit een positief effect heeft op de bladeren bij wateroppervlakte.

@jessicapilon @Killerfish @AquaJantje bedankt voor de tip (y)
 
Ik heb beide lampen ook op 30% staan, ga ik iets hoger, dan krijg ik draadalg en groene puntalg
 
Heb bij mij deze CH1 (rode stekker met de rode en blauwe leds) op voorste LED lamp als nachtverlichting op 1% staan.

Ik zal de “nachtverlichting” ook maar eens uitzetten en kijken of dit een positief effect heeft op de bladeren bij wateroppervlakte.

@jessicapilon @Killerfish @AquaJantje bedankt voor de tip (y)
Volgens mij is blauwig licht geen directe oorzaak van algen maar het is wel zo dat algen dat licht kunnen gebruiken. Daarom adviseert men ook vaak om geen blauw nachtlicht te gebruiken want de algen doen daar hun voordeel mee.
In mijn geval ging het om een teveel aan blauw licht en een tekort aan rood licht. Hierdoor groeiden de planten niet goed en had ik veel draadalg in de bak. Sinds ik het aandeel blauw licht drastisch verminderd heb en tegelijk het aandeel rood licht verhoogd heb ben ik nagenoeg alle alg (op een klein beetje penseelalg na) kwijt:)
 
Mijn complimenten voor jouw inrichting, heel mooi.

Had je niet alleen CH1 (rode stekker met de rode en blauwe leds) kunnen dimmen of kan jouw controller dat niet?
tnx! Nee, deze controller kan dat niet. Althans, waar in de instellingen zou ik dat dan moeten vinden? Vandaar de stekkertjes losgekoppeld

Ben al van 50% teruggegaan naar 40%, maar mss moet dat nog wel lager. Geef eerst dit ff de kans om te kijken wat er gaat gebeuren
Screenshot_20240623_202317_Luminus.jpgScreenshot_20240623_202353_Luminus.jpgScreenshot_20240623_202357_Luminus.jpg
 
waar in de instellingen zou ik dat dan moeten vinden?
Een EASY LED UNIVERSAL 2.0 moet je eigenlijk zien als 2 led lampen in één behuizing die afzonderlijk te bedienen zijn.

Ik heb de rode-stekker aangesloten op out-1 van de Liminus-controller en dit is dan Channel-1 in menu.

…en de zwarte -stekker aangesloten op out-2 van de Liminus-controller en dit is dan Channel-2 in menu.

Na de voeding komt de splitter (Y-kabel) en wordt aangesloten op IN-1 en IN-2 op de Luminus-controller tenzij je twee separate voedingen hebt.

IMG_0500.jpeg



In mijn onderstaande configuratie zijn Channel-1 en Channel-2 gelijk maar zijn wel aanpasbaar als ik Channel-1 (rode stekker met de rode en blauwe leds) wil verder wil dimmen van 30% naar bijvoorbeeld 20%

Screenshot_20240624_195810_Luminus.jpeg


Screenshot_20240624_195816_Luminus.jpeg


Hopelijk heb je hier iets aan.
 
Laatst bewerkt:
Een EASY LED UNIVERSAL 2.0 moet je eigenlijk zien als 2 led lampen in één behuizing die afzonderlijk te bedienen zijn.

Ik heb de rode-stekker aangesloten op out-1 van de Liminus-controller en dit is dan Channel-1 in menu.

…en de zwarte -stekker aangesloten op out-2 van de Liminus-controller en dit is dan Channel-2 in menu.

Na de voeding komt de splitter (Y-kabel) en wordt aangesloten op IN-1 en IN-2 op de Luminus-controller tenzij je twee separate voedingen hebt.
Oh dit is slim! Ik had ze geschakeld op voor en achter en er nooit over nagedacht dat je ze ook per kleurtje kan schakelen 😅

Edit; dit geeft ook zoveel logica waarom de ene stekker rood is en de ander zwart, ook vanuit de controller

Edit 2; schema aangepast met idd sturen per lichtkleur en niet per balk. Ergens heel erg logisch nu je t zo uitlegt, maar had ik de lamp van boven niet gehad was ik überhaupt nooit op t idee gekomen om te kijken of 1 stekker ook zou werken
 
Laatst bewerkt:
Vorige weer met ons uitje een paar slakken meegenomen. Ben er normaal nie van, maar deze vind ik stiekem wle leuk. 4 stuks tylomelania.
20240629_151836.jpg

Ook maar eens tijd gemaakt voor een grote schoonmaak, alg verwijderd en wat crypto's gesnoeid
20240629_151842.jpg

Heaters in de filters. Ofja, poging tot want ik was ff nie ah opletten; 1 van de heaters is nu stuk. Volgende week maar ff nieuwe halen, nu tijdelijk maar een extra voor in de bak

20240629_154226.jpg20240629_155626.jpg

Flink gesnoeid, iemand nog een salade?
20240629_161333.jpg

En das t voordeel van regen, verduistering dus een goeie after foto kunnen maken net. Komen nog wat planten uit de lido bovenin het gat denk ik, daar twijfel ik nog over
20240629_195434.jpg
 
Tylo s zijn mooie slakken Mike en kweken doen ze niet snel.
 
Terug
Bovenaan