Bakjes van Deesje.


Hoezo haal je alles uit de bak om te snoeien als ik vragen mag?
Dat doe ik niet elke keer hoor, dan ben ik wel superlang bezig steeds.
Maar nu waren de sterrenkruid en de klimop zo gegroeid, als ik dan alleen zou toppen zou ik alleen maar kale stengels over houden.
 
Uit eindelijk viel het wel mee. Heb 3 stekjes Klimop en wat stekken Sterrenkruid verkocht. Klein handje vol echt snoeiafval.
En nu nog een hoop sterrenkruid in een emmer water, zolang het er nog goed uit ziet, voor de liefhebber.
 
Even een kleine update, foto's moeten op zich laten wachten ivm de weerspiegeling.

Inmiddels zijn er geen Iriatherina Werneri's meer over. :-(
Nu heb ik natuurlijk een ander visje 'nodig' wat rondzwemt.
Vandeweek in de LFS geweest.
Daar 5 Rasbora Maculata meegenomen, waren de laatste 5.
Thuis aangekomen bleek dat die hele andere waardes nodig hebben, dan wat mij daar is verteld. :-(
Opzich doen zij het prima hoor, ze eten, zwemmen actief rond en vermaken zich prima. Maar toch... beetje jammer.
Volgende keer eerst zelf maar weer google informeren.

Nu zag ik daar ook Endlers.
Ik ben hartstikke fan van guppen, maar ivm garnalen (en L010a jongen) wil ik die niet meer.
Is een Endler een betere optie? Aangezien die kleiner blijft, zullen ze ook minder snel de volwassen vuurtjes opeten...
Ik zou dan wel graag echte Endlers willen en een kruising met een 'gewone' gup.
 
Ok, 1 foto dan. ;-)

20180131_135441.jpg
 
Mooi weer hoor! Zo lekker schoon overal! Je L010a's zover ik zie zijn lekker dik!
 
Staat er mooi bij. Mooie stukken hout ook.
 
Natuurlijk moest het er eens van komen.
Scuriella bij mijn vuurtjes in de meterbak.
Flink balen maarja wel mn eigen schuld.
Weinig waterwissel gedaan de afgelopen tijd.
Hopelijk gaat het weg met voorlopig netjes en veel waterwisselen.

20180213_123922.jpg
20180213_124251.jpg
20180213_125111.jpg
 
Vorig weekend begonnen met het herinrichten van mijn aqua.
Had leuke ideeen maar in de praktijk wilde het allemaal niet en was ik er klaar mee.
Heb het nu half af en zit nog op een extra lading plantjes te wachten.
Bak staat er nu dus behoorlijk slordig bij.
Gelukkig vinden de vissen het niet erg en zwemmen en scharrelen ze gewoon lekker rond.
Ondanks dat de Rasbora Maculata absoluut niet in een gezelschapsbak passen (andere waterwaardes) zwemmen ze actief en mooi gekleurd rond. Hebben mooie ronde buikjes en ik heb niet het idee dat ze het heel erg vinden.
Zal proberen vandaag weer wat foto's te schieten maar nu lukt dat niet ivm weerspiegeling.
 
Soms gaat het in je gedachte net wat makkelijker he haha ik ben benieuwd :D
 
Bak staat er nogsteeds 'half ingericht' bij.
Heb planten besteld maar ivm Hemelvaart en weekend wacht ik nu nog steeds...
20180514_140655.jpg
20180512_214722.jpg
20180512_214631.jpg
20180512_214542.jpg
 
Kleine update.
Bak draait nog steeds.
Bewoners op dit moment;
4x L10a
4x Otocinclus
6x Endler Hybride Panda + enkele jongen
3x Corydoras Panda
Groepje vuurgarnalen.

20190910_171059.jpg
20190910_171139.jpg
20190910_185245.jpg
20190911_200400.jpg
 
Je corydorasjes doe je geen plezier met zo'n klein groepje en zullen zich niet echt prettig voelen daardoor, het is een echt scholenvisje die zicht pas prettig voelen als z ein een lekkere groep gehouden worden, zou dan ook de groep uitbreiden tot 10 stuks
 
Je corydorasjes doe je geen plezier met zo'n klein groepje en zullen zich niet echt prettig voelen daardoor, het is een echt scholenvisje die zicht pas prettig voelen als z ein een lekkere groep gehouden worden, zou dan ook de groep uitbreiden tot 10 stuks

Weet ik Nicolientje. Ze zijn altijd met meerderen geweest, maar die zijn dood gegaan.
Op dit moment staat de aquarium hobby op een laag pitje/ heeft de aquarium hobby op een laag pitje gestaan.
Nog geen idee of ik ze ga aanvullen of laat 'uitsterven' in mijn bak.
 
Tijd voor verandering...
Eerst even puzzelen voor een leuke 'houding'.
 

Bijlagen

  • 20191229_144453.jpg
    20191229_144453.jpg
    167.4 KB · Weergaven: 133
Inmiddels bedacht dat ik het hout niet in 1 klomp ga leggen maar in 2en ga opsplitsen. En dan wat breukstenen eromheen en plantjes.
1 deel vanaf links en 1 deel vanaf rechts naar het midden.
Het zit in mijn hoofd, nu hopen dat de uitwerking ook gaat lukken.
Voor de jaarwisseling alles al besteld, grijze breukstenen, anubias en crypto's, alleen door de feestdagen verzenden ze pas vanaf volgend week.
Dus nog even geduld.
In de tussentijd hier op het forum nog maar wat ideetjes opdoen.

Als de verbouwing goed verlopen is en de rust is weer terug, wil ik mijn vissenbestand ook weer gaan aanvullen.
Daar is namelijk weinig van over.
Een groep endlers met hun jongen die niet eens meer zwart/panda zijn maar 'gewoon'.
Stuk of 4 a 5 Otociclussen, 1 L010a, 3 Cory Panda en wat vuurgarnaaltjes.

Het blijft kriebelen dat vissenvirus. Ook al heb je er even de puf niet voor.

Onderstaand wat foto's van het hout opgedeeld in 2.
20191230_172324.jpg
20191230_172318.jpg
 

Terug
Bovenaan