Bakjes van Deesje.


ZIet er goed uit. Weinig bewoners of lijkt dat zo?
Er zitten niet superveel bewoners is maar wel wat hoor.
8x Corydoras Panda
6x L010a
4x Otocinclus
20stuk baby endlers, die gaan eruit.
En een stuk of 50 vuurgarnalen.

Ben een beetje klaar met de Endlers, maar weet nog niet wat voor een rondzwemmend iets ik dan wel wil.
Dus voorlopig laat ik het even zo.
 
Even een foto update.
Bak draait goed. Crypto's zijn al flink vol geworden. ?
De volwassen Endlers zijn inmiddels verhuisd en zodra de kleintjes wat ouder zijn gaan die ook weg. Zijn wat makkelijker te vangen als ze groter zijn. ?
Geen idee of er ander zwemmend spul komt.

20200412_175703.jpg
20200411_205752.jpg
20200411_205804.jpg
20200411_205811.jpg
20200411_205825.jpg
20200411_205916.jpg


Áls laatste nog een foto van mijn garnalen bakje. Dennerle Aqua Cube 30.
Ook hier groeit de Crypto Balansea erg goed.
20200412_175733.jpg
 
Woaw dat heb je echt heel erg leuk gedaan hoor Desiree!
Zowel de 'oude bak' als het nieuwe bakje zien er echt hartstikke goed uit. Mijn complimenten! :petjeaf:
 
heb net je hele topic even bekeken heel leuk om al de veranderingen en nieuwe scapes etc te zien! hele mooie bak!
 
Ziet er goed uit! Alleen wat verkleuring in je bodem?

Ja klopt, ik gebruik rivierszand en dat zit er in dit geval al 3 jaar in.
Ondanks dat ik regelmatig door de bodem ga, corydoras en slakken heb ontkom ik niet aan een groene waas tegen het glas.
Af en toe schoonmaken en kan er weer tegenaan. ;-)
 
Het is hier al veel te lang stil geweest vanaf mijn kant. Aquariumhobby heeft op een aardig laag pitje gestaan maar sinds vorige week is het weer aardig aan het vlammen.
Vorige week in mijn beide bakken nieuwe garnalen toegevoegd. Vuurtjes in de Rio en online bestelde Red Rili's in de Cube.
Foto's van de Rio moeten nog even op zich wachten. Maar kan jullie al wel blij maken met foto's van de Cube.
Binnenkort meer...
20201209_114730.jpg
20201209_114641.jpg
 
Hier weer een update, met een grote verandering! :D

Ik zat van de week hier naar al die andere aquaria te kijken en werd toen ineens enthousiast door een andere aquarium. :p
Uiteraard kan ik dat niet namaken, zo creatief ben ik niet, maar ik kreeg het wel in mijn bol en heb gisteren de mouwen opgestroopt. Muziekje aan, emmers en andere attributen erbij en gaan....
Eerst alle planten en stenen eruit, zand verschuiven en proberen opnieuw de hardscape te creëeren.
Dat ging natuurlijk het eerste uur niet zoals ik wilde. :mad: Maar daarna ging het beter. Kleine opzet stond er en na het avondeten verder gegaan.
De HN is terug geplaatst, de Anubia's zaten nog aan het hout en wat stekjes zitten nu tussen te stenen en de lage cryptocoryne's staan terug.
De hoge Crypto Balansea was zeker 65cm lang geworden en nu nog overbodig.
Heb wel nieuwe Javavaren Trident besteld. De bedoeling is dat deze tegen de achterwand tussen de stenen komen.
Maar eerst maar eens afwachten wanneer ze binnen komen.

Uiteraard ben ik nog niet helemaal tevreden, de grote thermometer valt nu wel heel erg op, net zoals de verwarming en de plantjes moeten weer even over de holletjes en stenen groeien.
Maar tijd doet een hoop... Al duurt wachten héééél lang. :rolleyes:

Nou het verhaal is alweer lang genoeg.
Foto's blijven leuker en zeggen meer dan honderd woorden.

Oude inrichting
20210107_160844.jpg

Nieuwe inrichting
20210107_175114.jpg20210107_212314.jpg20210108_174439.jpg
 
Laatst bewerkt:
Pfff, de laatste tijd weer aardig actief hier op het forum en wat kriebelt het dan!!:smitten:
Misschien dan toch een 2e garnalen bakje weer opstarten? Met Crystal red/black garnalen?
En zou ik manlief zover kunnen krijgen?:rolleyes:
 
Nou... wat een dissapointment was dat zeg. 6x Microsorum Trident (twv €25,-) moesten de stenen en de achterwand een beetje opvullen...
Krijg ik 6 mini plantjes! :stom:
Tja daar kun je dus eigenlijk helemaal niks mee!

20210113_164001.jpg

Dus nu nog niet tevreden.
Laten groeien is de enige optie. :(
 
Nou... wat een dissapointment was dat zeg. 6x Microsorum Trident (twv €25,-) moesten de stenen en de achterwand een beetje opvullen...
Krijg ik 6 mini plantjes! :stom:
Tja daar kun je dus eigenlijk helemaal niks mee!
Planten groeien dus even een potje geduld openen :DD
 
Tja Microsorum Trident is nu eenmaal ook niet de grootste javavaren...
Kan ook zijn omdat die redelijk lastig te verkrijgen is.
 
Nou, die van jou zijn echt al een heel stuk groter als hoe ik er een heb gekocht!
Duurde bij mij ook even voordat hij begon te groeien, maar nu staat hij er wel mooi bij.
Ik denk dat hij nu amper zo groot is als die in jou bak..... 😂 (na 3 maanden oid)
 
Tja iets anders dan geduld hebben zit er niet in.
Helaas is dat een regelmatig terug kerend iets met deze hobby. ;-)

Net een mailtje gehad over de 2e Cube 30 die ik besteld had, is voor onbepaalde tijd niet leverbaar.
Typisch gevalletje van "het is niet mijn dag" of "misschien is deze hobby oppakken mij toch niet gegund" . :cry:
 
Nou... wat een dissapointment was dat zeg. 6x Microsorum Trident (twv €25,-) moesten de stenen en de achterwand een beetje opvullen...
Krijg ik 6 mini plantjes! :stom:
Tja daar kun je dus eigenlijk helemaal niks mee!

Bekijk bijlage 316537

Dus nu nog niet tevreden.
Laten groeien is de enige optie. :(
Ik herken dat van kleine plantjes en soms zie ik dat ook hier bij de lfs. Ik koop ze dan ook niet en wacht tot er betere binnen komen want ja ook mijn potjes geduld zijn al heel lang leeg.
 

Terug
Bovenaan