De Paro's en de Sphaerichthys gaan goed samen? Ik heb volgens mij ooit eens iets gelezen dat die agressief tegen elkaar zouden zijn..
Maar goed dat heb ik ook gehoord over leeri's en andere gourami's en dat lijkt bij jou ook goed te gaan.
Voer je bij met valium ofzo? 😉
Hahaha, nee hoor ik voer geen gekke dingen.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Sphaerychthis en Parosphromenus aggresief tegen elkaar zouden zijn, de Paro's leven grotendeels op de bodem en komen alleen naar boven als er iets lekkers te vinden is of als ze lucht willen happen.
De Sphaerichthys zitten zoals ik het nu zie het grootste deel van de dag boven de helft, alleen paring en het opscheppen van de eieren zou boven het zand gebeuren.
Je hebt het over muilbroeders en holenbroeders dus kan me moeilijk voorstellen dat het niet goed zou gaan.
Beide soorten zijn maar kleine visjes en de bak is vrij groot dus ik zie geen problemen ontstaan. Nu zitten de vaillanti's er nog maar 24 uur in, maar alle soorten hebben elkaar al gezien en dat gaat zonder problemen. De leerii's zijn alleen af en toe fel naar elkaar, al wordt ook dat al beter met de nieuwe dames in de bak, dus heb goede hoop.
Genoten van je beschrijving van de vaillanti's en de bak. Wat jammer dat je de Breviboras niet ziet. Wat zou dat kunnen betekenen?
Ik heb geen idee wat het zou kunnen betekenen. De eerste week ging het prima, alleen toen de leerii's elkaar in de haren gingen vliegen werden ze nerveuzer, ik denk dat het daar ook zit.
Ik ga vanavond met de waterwissel eens even een beetje speuren, ik vermoed dat ze achter het grote bouwwerk zitten, waar de leerii's sowieso niet komen... Eens zien of ik ze weg kan lokken op de een of andere manier.