Bderooij in Borneo


Eerder vanmiddag liet mevrouw vaillanti haar kleuren ECHT goed zien. Ik weet dat ze nog feller kunnen maar dit was echt al schitterend.
Nu bij het voeren nog een overwinning kunnen zien: De Paro's eten van het diepvriesvoer!
Nu voer ik liever levend, maar als dat niet voor handen is, is het goed om te zien dat ze diepvries ook pakken.

Uiteraard heb ik een paar foto's gemaakt! (ok, iets meer dan een paar ;) )
IMG-20171115-WA0016.jpg
IMG-20171115-WA0020.jpg
IMG-20171115-WA0021.jpg
IMG-20171115-WA0022.jpg
IMG-20171115-WA0023.jpg
IMG-20171115-WA0024.jpg
IMG-20171115-WA0026.jpg
IMG-20171115-WA0035.jpg
IMG-20171115-WA0036.jpg
IMG-20171115-WA0037.jpg
IMG-20171115-WA0038.jpg
IMG-20171115-WA0041.jpg
IMG-20171115-WA0042.jpg
IMG-20171115-WA0043.jpg
IMG-20171115-WA0048.jpg
 
Ontzettend mooi Ben! Fijn ook dat de Paro's diepvriesvoer willen eten! Is toch een kopzorg minder mocht je niet aan levend kunnen komen.
 
Hoi Ben


Realiseer me op eens dat de Bucephalandra ook uit Borneo komt.
Heb je die er al instaan?
 
Hoi Ben


Realiseer me op eens dat de Bucephalandra ook uit Borneo komt.
Heb je die er al instaan?
Nee, ik heb er weinig planten in he. Heb weinig licht, gebruik geen plantenvoeding en geen CO2, dus weet niet of dat goed zal gaan.
Een plantje extra zou ik best willen hoor, heb nog een hoek waar dat best zou passen. Worden die een beetje groot?

terug onwijs gave foto's Ben !!!!
Thanks! :)
 
OK, die moet dus op hout, maar dicht bij de grond? Dat is jammer, zoek meer een plant die ik in een wat donkerdere hoek zou kunnen plaatsen, in het zand.
Zal eens kijken, misschien vind ik hem op Vivarium :)
 
Plantje hoeft niet dicht bij de grond hoor.
Je kan bv meerdere stekjes op hout of steen doen zodat je er niks van ziet,lijkt het net enkel een bosje planten.
 
Dan zou ik er nog een stuk hout bij moeten hebben, want de hoek waar ik nog planten wil is op dit moment open. Ik ga eens even mijn ogen open houden, anders kijken of ik nog wat mooie crypto's kan vinden.
 
De plantjes en hout zijn beide volop aanwezig.
En vergeet niet je drijfplantjes op te halen.
Ik zal wel even zien of ik extra hout meeneem, moet ook weer inwateren natuurlijk, er is weinig plaats om het te laten drijven ;)

En nee, drijfplantjes ga ik zeker ophalen! Heb nog genoeg oppervlak over ;)
 
Ik zal wel even zien of ik extra hout meeneem, moet ook weer inwateren natuurlijk, er is weinig plaats om het te laten drijven ;)

En nee, drijfplantjes ga ik zeker ophalen! Heb nog genoeg oppervlak over ;)
Er is ook ingewaterd hout te koop.
 
Mochten de drijfplantjes er niet meer zijn stuur dan maar een pb dan stuur ik je wel een bakje op.
 
Zojuist de EC/PPM meter getest, ik kom uit op 118uS/59ppm. Voor de Sphaerichthys is dat aan de bovenlimiet volgens de gegevens, voor de Paro's en de Brevibora is dat helemaal prima.
Het enige dat me opvalt is dat mijn thermometer aangeeft dat de bak 23 graden is en de EC meter zegt 21 graden. Waar moet ik nu op vertrouwen? ;)
 
Maar even een filmpje gemaakt tijdens voedertijd.
Ik schoot wat uit met de witte mug, maar inmiddels is het toch echt allemaal op, een paar kleine stukjes zijn in het mos gezakt en zullen straks door de Paro's opgegeten worden zodra de leerii's weer tot rust gekomen zijn.
Wel een beetje veel spiegeling maar had geen zin om alles uit te doen ;)


Blijft mooi, Ben. Mystieke schoonheid.
 
Zojuist de EC/PPM meter getest, ik kom uit op 118uS/59ppm. Voor de Sphaerichthys is dat aan de bovenlimiet volgens de gegevens, voor de Paro's en de Brevibora is dat helemaal prima.
Het enige dat me opvalt is dat mijn thermometer aangeeft dat de bak 23 graden is en de EC meter zegt 21 graden. Waar moet ik nu op vertrouwen? ;)
Ik zou zelf op het analoge thermometertje afgaan, wellicht een extra in de bak hangen ter controle? Of is het mogelijk dat beide op een andere plek in de bak hangen en de temperatuur daadwerkelkjk verschilt op beide plekken?!
 
Klassiek voorbeeld van “a man with a watch knows what time it is, a man with 2 watches is never sure”

Kies er 1 en blijf daarbij
Ik ga ook uit van de ouderwetse kwikthermometer die ik heb hangen.
Ik ben een groot fan van alles wat digitaal is maar waar het op horloges en thermometers aan komt is het ouderwetse toch echt prima ;)
 
Ik zal er eens naar kijken, maar heb liever iets dat in de bak kan blijven. Heb al sensoren liggen, moet ze alleen nog aansluiten en de software aanpassen, kan ik op 2 punten meten. Lijkt me wel handig :)

Zojuist de eerste keer zelf gekweekte Artemia gegeven, en wie komen er tevoorschijn? Juist, de vrolijke vriendjes Brevibora's. Blijven wel veilig in een hoekje maar ze kwamen wel :)
 
Ik heb weer een filmpje, gemaakt tijdens etenstijd. Een zooitje hele kleine Artemia erin, en uiteraard komen de Brevibora's dan weer tevoorschijn. Dat wilde ik even vastleggen. Veel reflectie, maar het gaat om het idee.
Zie ook het vele kroos in de bak, erin gedaan uit de 80cm (ja, het is weer terug... zucht) om wat meer bedekking van het wateroppervlak te hebben, dat groeit dus prima :p
Zal even scheppen van t weekend.
Richting het eind zit een leuk stukje van 1 van de vaillanti's

Ik hoop t weekend wat mooie foto's te kunnen maken, vrouw wat eerder naar bed sturen ;)
 

Terug
Bovenaan