Beginnerbakje 2.0 van maffie666


En hier nog 1 met een krabje dat je nooit ziet

20191028_230440.jpg
 
Leuke foto's @smidsy! En ik moet zeggen dat je bak er niet onaardig uitziet hoor, mijn complimenten!
 
20191031_232820.jpg


Bijna nacht in mijn bak staat nog op zomertijd. Ben bezig met een javavaren berg rechts maar die komt maar niet af. Profito is bijna op dus schakel nu over op easycarbo wat zeggen jullie is dat dom stom g e k of raar of juist een geniale meesterzet. Oh ja heb er ook drie bossendrijfbamboe ingegooid. De andere drijfplanten inclusief gratis eendekroos worden nu bijeen gehouden met een visdraadje nou en daar had ik dus veel eerder mee moeten beginnen gewoon vastbinden of dingen tegenhouden met vislijn.
 
Nou sta ik niet bekend als de kenner der planten(voeding), maar profito en easy Carbo zijn 2 geheel verschillende dingen.
wat zou je bereiken met het stoppen met de 1, en beginnen met de ander?
 
Nou sta ik niet bekend als de kenner der planten(voeding), maar profito en easy Carbo zijn 2 geheel verschillende dingen.
wat zou je bereiken met het stoppen met de 1, en beginnen met de ander?
Ze zeggen allemaal dat ik te weinig co2 heb. En ik heb volgens mij eerder te veel licht maar er zijn ook mensen die zeggen dat ik te weinig licht heb.

Ik heb mijn licht wat erg gedimd was enorm op geschroefd en sindsdien heb ik ipv bruinalg en niet groeiende planten wel groeiende planten maar groene puntalg de zachte variant.

Water meten vind ik echt een pokkeklus en ik heb echt gewoon geen zin in een co2 installatie.

Dus doe ik gewoon maar wat.

Ik heb op het gymnasium wis- en natuurkunde gehad die ik minder ingewikkeld vond dan de edele aquarium raketwetenschap hier op t forum.
 
Haha tja... ik heb geen planten dus nergens last van :D
Oke alg... maar of ik laat het lekker zitten of ik poets het handmatig weg :juggle: :deal:
 
Haha tja... ik heb geen planten dus nergens last van :D
Oke alg... maar of ik laat het lekker zitten of ik poets het handmatig weg :juggle: :deal:
Dat vind ik zo knap zonder planten daar begrijp ik al helemaal niks van. Is dat iedere dag 100 % waterwissel of zo?
 
Waarom zou je een aquarium op wintertijd zetten? die dieren raken daardoor van slag en hebben totaal geen weet van zomer of wintertijd, in de natuur is dat helemaal niet belangrijk, sinds wij onze tijdschakelaars niet meer aanpassen doen de vissen het aanzienlijk beter
 
Waarom zou je een aquarium op wintertijd zetten? die dieren raken daardoor van slag en hebben totaal geen weet van zomer of wintertijd, in de natuur is dat helemaal niet belangrijk, sinds wij onze tijdschakelaars niet meer aanpassen doen de vissen het aanzienlijk beter
Ik wil savonds laat nog wat kunnen bewonderen maar ik zet gewoon een extra uurtje op 1 procent dat overleven ze wel plus ik ga overdag 2 uur even verduisteren wel met stapsgewijs dimmen en zo. Moeten ze maar tegen kunnen hoor ik doe echt mijn best voor ze.
 
Neehoor, 50% per week.

Planten kunnen heel nuttig zijn, zeker in alg preventie.
maar het is geen vereiste.
Maar dan heb je vast veel stroming of gespetter nodig of niet. Op zich spreekt me een plantloos aquarium ook wel aan wil er toch 4 of 5 of 6.
 
Waarom zou je een aquarium op wintertijd zetten? die dieren raken daardoor van slag en hebben totaal geen weet van zomer of wintertijd, in de natuur is dat helemaal niet belangrijk, sinds wij onze tijdschakelaars niet meer aanpassen doen de vissen het aanzienlijk beter
Even kort offtopic, mag ook in PB als TS dat liever heeft, maar merk je daadwerkelijk verschil bij je vissen hiermee ja?
 
Even kort offtopic, mag ook in PB als TS dat liever heeft, maar merk je daadwerkelijk verschil bij je vissen hiermee ja?
Ja ik merk dermate veel verschil daarin, dat ze stopten met kweken (heeft ruim een jaar geduurd eer we ze weer aan het kweken kregen) en dat ze ook enorm van d eleg waren de eerste week dat de tijd verzet was (niet willen eten, veel onrust in de bak) en dat was niet in 1 bak maar bij alle 14 bakken en sinds we de tijd niet meer verzetten blijven ze gewoon hun ding doen en is er harmonie en groeite en doet alles het goed
 
Nee ik heb er humble yts 280 . Maaar het gaat goed gezien ik autodidact ben speel overigens al 40 jaar gitaar dus weet wel iets van muziek.
Ik heb de 475 nu een jaar, daarvoor heb ik 5 jaar op een Selmer Signet gespeeld. Ook een studiesax, maar wel met een mooi geluid. Veel plezier met spelen! Als je ooit nog vragen hebt over de sax kan je ze altijd stellen natuurlijk.
 
Ik heb de 475 nu een jaar, daarvoor heb ik 5 jaar op een Selmer Signet gespeeld. Ook een studiesax, maar wel met een mooi geluid. Veel plezier met spelen! Als je ooit nog vragen hebt over de sax kan je ze altijd stellen natuurlijk.
Ik heb laatst op een afschuwelijke manier op mijn tong gebeten dus sax igt even stil. Volgende week weer denk ik. Maar bedankt voor het aanbod!

Foon met goede cam leefde een maand. Dus nu weer een rotcam. Foto's van het nieuwe regime met redelijk veel licht en easycarbo ipv mest. Tweede is een foto van nu midden in de nacht. Geen algen meer. Vallisneria net gesnoeid. Java groeit als een gek. Grote dikke bladeren boven op de berg. Ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik de grote dikke boven omruil met die beneden. Vermoeden is dat de led bijkbaar niet zo diep komt. Dezwaardplant lijkt weg te kwijnen maar er groeit wel iets.

1e foto is krab. Scherpstellen lukt niet maar je kan wel zien hoe lief ie is.
 

Bijlagen

  • IMG_20191117_222646.jpg
    IMG_20191117_222646.jpg
    37.1 KB · Weergaven: 195
  • IMG_20191118_004452.jpg
    IMG_20191118_004452.jpg
    19.4 KB · Weergaven: 194
Status met linksonder een krab. In afwachting van meer familieleden.
IMG_20191126_190825.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20191126_190844.jpg
    IMG_20191126_190844.jpg
    42.7 KB · Weergaven: 209
Flinke scharen hebben die jongens zeg.
Ja ik snap ook niet echt waar die voor dienen want ik zie ze er nooit iets mee doorknippen. Alleen dreigen of iets vasthouden. Misschien dat ze een keer een hele langzame vis ermee kunnen vangen of zo maar die heb ik niet. Slakjes heb ik ook niet alleen hele grote maar ik denk nu trouwens dat ze daarvoor zijn.
 
D
Ja ik snap ook niet echt waar die voor dienen want ik zie ze er nooit iets mee doorknippen. Alleen dreigen of iets vasthouden. Misschien dat ze een keer een hele langzame vis ermee kunnen vangen of zo maar die heb ik niet. Slakjes heb ik ook niet alleen hele grote maar ik denk nu trouwens dat ze daarvoor zijn.
ie scharen hebben ze om te imponeren naar andere mannetjes en mooie sier te maken bij de vrouwtjes, het is dus eigenlijk hun sexapeal :D
 

Terug
Bovenaan