Dat is wel bewezen dat dit kan bij mijn ex. dus daar ben ik het met jou eens. maar als ik er een buitenfilter jbl greenline 902 op zet dan ga ik de binnenfilter van nog eens 9 watt niet tegelijk gebruiken want dan kan ik net zo goed de jbl greenline 1502 van 20 watt nemen.
en wat betreft de led bodemverlichting die staat bijna nooit aan . die had ik aangeschaft toen ik enkel nog de TL lamp had , ik heb later boven verlichting ledjes gekocht en dat is het enige wat nog brand. de bubbels met luchtpomp draait enkel maar even een half uurtje als ik om de zoveel tijd de binnenfilter pas heb schoongemaakt , dus dat is nauwelijks, het maakt trouwens ook heel veel lawaai ook dus zou het sowieso daarom al niet doen.
dus voor de duidelijkheid . ik zoek een buitenfilter voor mijn aquarium 240 liter met maximaal stroomverbruik van 12 watt ,dan kom ik bij de jbl greenline 902 of Aquael ultramax 1000 ,of anders houd ik enkel de binnenfilter van 9 watt erin. het 1 of het ander. maar geen 2 filters tegelijk .welke filter is beter en aan te raden? of als iemand een suggestie heeft voor een ander merk buitenfilter voor Aquaria tot 300 liter met zeer laag stroomverbruik dan hoor ik dat ook graag.. maar ik zoek absoluut geen filter pompen van 20 watt of meer. een pomp moet tenslotte jaar in , jaar uit dag en nacht blijven draaien.