Wat is er nieuw

Blablabla's garnalenparadijs

blablabla

Well-known member
Lid geworden
12 oktober 2009
Hallo allemaal!

Na een jaar aquariumloos te zijn geweest, ga ik nu toch weer beginnen! 😀

Vandaag heb ik een aquarium besteld van 20 Liter (jaja)

Hier ga ik vuurgarnaaltjes in houden.

Ik ben van plan het in te richten met java- en christmasmos, en verder misschien wat hout/stenen en lekker veel planten.

Ook wil ik er een bio-CO2'tje opzetten.

Misschien ga ik er de EI-methode op loslaten, maar dat ga ik eerst nog eventjes aankijken.

Ik heb er weer zin in! 😀

Leuk dat je weer start maar waarom zoveel toeters en bellen qua het water??
In een 20 liter bakje met wat mos is eigenlijk geen toevoeging nodig.
Ik heb diverse nano s met garnalen maar voeg verder niks toe.

@Jessicapilon: Ik ga eerst even aankijken hoe de plantjes het zullen doen. Misschien ben ik gewoon wat over-enthousiast haha.

Haha, dat kan ook ja. Ik heb dan ook wel alleen mosjes of planten die niet veel licht vragen hoor.
Ik zou het ook gewoon even aankijken.

De voorbereidingen zijn in volle gang:

496795blablabla_0_82_blablablahout.jpg

149285blablabla_0_82_blablablagrind.jpg

917251blablabla_0_82_blablablamos.jpg

852366blablabla_0_82_blasteen.jpg

449658blablabla_0_82_blablablachemisch.jpg

Het enige wat nu nog ontbreekt, is het aquarium zelf haha. Als het goed is komt deze vanmiddag binnen. Kan niet wachten! 😀

Jaaaaa! Het aquarium is binnen!

943118blablabla_0_82_img_6498.jpg

754276blablabla_0_82_img_6501.jpg

De lamp is wat kleiner dan verwacht haha. Zijn er nog alternatieven die hier eventueel in kunnen?

Inclusief achterwand stond er op de doos. Die moest je er nog uitknippen haha. Lekker waterbestendig, maar goed.
184123blablabla_0_82_img_6505.jpg

Dit is het eindresultaat:
155643blablabla_0_82_img_6513.jpg

Ik weet dat de bak erg kaal is, maar planten komen er pas een maandag in. In de LFS zagen ze er slecht uit, dus nu neem ik maandag stekkies mee uit het aquarium van mijn vriend. Voor nu hoop ik dat het mos lekker aan zal slaan. Ik wil er een flinke bos in hebben 😀

Excuses voor de foto's die op zijn zij staan. Blijkbaar moet ik de foto's op zijn zij maken willen ze op de computer weer recht komen te staan. Als het goed is, worden de volgende foto's wel allemaal recht 🙂

Bedankt voor jullie leuke reacties! 🙂

@Jessicapilon: Het idee is er om vallisineria neer te zetten en deze over het opp. heen te laten groeien en zo schaduw te cre�ren. Bedankt voor het meedenken!

Ik kan niet wachten tot maandag. Ik ga voor een lekker vol beplant aquarium 😀

Hier nog wat close-up foto's.
Vooral voor het mos ben ik benieuwd of het aan gaat slaan. Ik heb nu iig vergelijkingsmateriaal haha.

727944blablabla_0_82_img_6540.jpg

478498blablabla_0_82_img_6542.jpg

Even de bacteri�n voeren. Er zat een zakje goudvisvoer bij, maar aangezien ik dat toch niet ga gebruiken, kan ik het mooi aan de bacter�en voeren. Jammer dat het blijft drijven, heb ik weer haha.

995716blablabla_0_82_img_6543.jpg

De stenen zijn nog wat bruin van hun vorige aquariumavontuur. Er zit ook nog wat bruin/penseel alg op. Ik hoop dat dit geen gevolgen gaat hebben. De stenen hebben ongeveer 1 jaar op zolder gelegen. Zouden ze nog leven? Anders probeer ik het er nog af te borstelen. Zo niet, dan laat ik het zo.

185874blablabla_0_82_img_6541.jpg

Mooi bakje. Ik zou zowel de stenen als het hout eerst hebben uit gekookt, dan weet je zeker dat er geen troep meer op/in zit.
Je zou er een led strip bij kunnen plakken voor meer licht.

Met een schuursponsje krijg je de alg er wel af hoor of anders even wat Carbo erop doen.

Bedankt voor de reacties!

@Wouter18: zowel het hout als de stenen hebben in een bak met heet water gelegen. Bedankt voor de tip over de led strip!

@Jessicapilon: Dan ga ik dat maar eens proberen 🙂

Ik heb de stenen net schoongemaakt met een schuursponsje en ik geloof dat ik er het meeste wel af heb gekregen. 🙂

Vanochtend had ik de eerste bewoner al gespot 😀 (hij/zij heeft het overleefd 😉

877289blablabla_0_82_img_6548.jpg

Ik heb ook gelijk de stenen anders neergezet. Ik vind het zelf zo wat natuurlijker ogen.
Echt spectaculair is het nog niet. Maandag hoop ik dat het een stuk fraaier zal worden 😀

241593blablabla_0_82_img_6549.jpg

456816blablabla_0_82_img_6550.jpg

blablabla zei:
Even de bacteri�n voeren. Er zat een zakje goudvisvoer bij, maar aangezien ik dat toch niet ga gebruiken, kan ik het mooi aan de bacter�en voeren. Jammer dat het blijft drijven, heb ik weer haha.
Als je wil dat het zinkt kan je proberen het tussen je vingers te verkruimelen in een klein maatbekertje gevuld met water. Even roeren en in het aquarium mikken. Verreweg het meeste zal zinken, ligt dan wel verspreid door de hele bak.

Bedankt voor de tip! Ik zal het eens proberen volgende week 🙂

Zo dat begint er al goed uit te zien!

Het mos zal eerst wel even een terugslag krijgen, maar dat komt wel weer goed. Niet teveel aan zitten.
Lange uitlopers met een schaar af knippen. Zo gaat het mooi vertakken en vol worden.

Extra tip, zorg dat je een schaar en pincet hebt van 30 cm lang. Dit werkt erg prettig in een kleine bak.
(in een grote ook trouwens)

Ik heb mijn mos niet eens gekocht. Er was een paar cm meegekomen met een plantje. Dit heb ik destijds tussen de annubia gestopt. En het bleef maar groeien.

Bedankt voor jullie reacties!

Gisteren heb ik de plantjes gepoot. Ik had ook nog een laatste beetje grind, wat ik er ook maar bij heb gedaan. De inrichting vind ik oke, maar ik ben er nog niet weg van. Wat er aan scheelt weet ik niet, maar iets is er nog niet naar mijn zin. Misschien als de plantjes wat groter zijn dat het er mooier uit ziet. De rode plant heb ik meegenomen omdat mijn vriend hem anders weg zou gooien. Ik verwacht dat deze dood zal gaan en dan vul ik de plekken op met (snelgroeiende) planten.

Als er nog tips of idee�n zijn, dan hoor ik die graag!

O ja, de foto's 😀

Ow, het uploadprogramma lijkt niet te werken. Jullie houden de foto's nog tegoed 😉

@Susanne: Dankjewel 🙂

Ik heb het nieuwe uploadprogramma gedownload en deze werkt wel 😀

Hier de foto's!

645194blablabla_0_85_download.jpg

Hemianthus Callitrichoides

885853blablabla_0_85_download.jpg

825888blablabla_0_85_download.jpg

574258blablabla_0_85_download.jpg

595468blablabla_0_85_download.jpg

Misschien vind ik de bak nog wat kaal, er komen volgende week denk ik nog wat plantjes bij haha. Ook de overgang van hoog naar laag is nog niet wat het moet zijn..

Upload pagina lijkt ook niet goed te zijn, heb het doorgegeven aan de eigenaar om te kijken of hij weet wat er aan de hand is. 🙂

@Crash: Vandaar! Bedankt voor het doorgeven! 😀

Poging 3 dan maar 😀

726939blablabla_0_85_download.jpg

Hemianthus Callitrichoides

328486blablabla_0_85_download.jpg

919832blablabla_0_85_download.jpg

416274blablabla_0_85_download.jpg

357765blablabla_0_85_download.jpg

Idee�n zijn meer dan welkom! 😉

Leuk bakje 😀 ik zou ook nog een beetje de hoogte in gaan met wat Hout ofzo alles is nu zo laag. Maar dat is mijn mening.

Suc6

Mooi bakje hoor! Hopelijk wil de HCC wat aanslaan. Is een veeleisend plantje. Veel Co2 en veeeeeel licht.

Dat lijkt me een klimop (Braziliaans?). Bakje zier er zo al leuk uit moet ik zeggen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan