blauwe tijgergarnalen verliezen kleur


Update: +4 ,blauwe tijgerbabys gespot, er zitten er 2 in met een volle tros. Verschillen tussen deze en de andere die eerder 42 dagen gedragen hebben is dat de eieren donkerder zijn aan het eind van de worp,het vrouwtje ook dikker word naarmate de zwangerschap vordert.
Nu maar duimen dat het een flinke worp wordt.
1 draagt vanaf 2 juni en de ander minimaal een week langer.
Ben benieuwd of de jongen een beetje willen overleven.
Groeten Bassie
 
Ah dat is goed nieuws! Gefeliciteerd met het jonge grut! Hopen dat deze volwassen worden en de groep weer een beetje wordt aangevuld.
 
Dat is mooi. Nu inderdaad hopen op veel gezonde nakomelingen. Succes!
 
Staan de beschuit met muisjes al klaar?
 
Beschuit met muisjes staan klaar. Van de babyblauwe tijgers geen spoor te bekennen. De grote zitten ook verstopt, ga zo eens kijken of er wat te zien valt aan de zwangere vrouwtjes.
Heb een paar weken terug een airco gekocht,zodat ze geen last krijgen van de hitte.
Groeten Bassie
 
Toch nog 1 babytijger zien lopen net.
De 2 dames met de volle trossen met eieren zitten allebei nog volop te wapperen , er zit er nog 1 in ,die wel steeds zat te wapperen maar waar ik hooguit een paar eitjes zag zitten , geen idee van welke de jongen zijn.
Een met de volle tros nu 29 dagen en die ander nog minimaal een week langer, die zit nu echt aan de max van 5 weken ,verder zien die 2 er goed uit ,superdonkerpaarse kleur,wapperen goed ,mooi gekleurde eitjes.,heb stiekem hoop op meer mooie tijgerbabys.
Groeten Bassie
 
Ik hoop voor je dat die het dan wel gaat redden.
 
De 2 dames die vol zitten met eitjes zitten nog steeds vol met eitjes , 1 is al over de 5 weken heen, de ander precies een maand nu , vraag me af van welke die blauwe tijgerbabys zijn geweest.
Gisterenavond nog wel 1 blauwebaby op de ramen gezien
Groeten Bassie
 
Net 5 blauwe tijgerbabys gezien met lamp aanzetten, zo te zien 2 maten, bijna niet te zien,zeker omdat de bak omgedraaid staat zodat ik er vam de korte kant inkijk.
Kan ook niet anders dat 1 van die 2 volle trossen een keer wat los gaat laten.
Groeten Bassie
 
Mooi om te zien dus. dat geeft weer wat hoop zou ik zeggen.
 
Update , 1 dode die al een poosje een melkachtigwitte kleur had. Wel nog 3 jongen tegelijk gezien gisteravond. De kleur van de eitjes wordt steeds lichter boj het vrouwtje dat nog vol net eitjes zit.
Kan het zo zijn dat je aan het einde van de zwangerschap nauwelijks nog wat kunt zien van de eitjes?
Groeten Bassie
 
Ik dacht dat de eitjes juist donkerder worden na verloop van de tijd. Dat zie ik wel bij de cr s hier namelijk.
 
Blauwe tijgers beginnen geel gaan naar bruinrood achtig en daarna wat doorzichtig lijkt het. Cristal red begint bij mij zwart en eindigt beetje roodgrijs witdoorzichtig.
Bij mijn gewone tijgers heb ik bij de aankoop een zwangerschap over het hoofd gezien.
Groeten bassie
 
Zover ik zie bij de cr s dan zijn de eitjes behoorlijk rood onder het lichaam.
Zou kunnen dat ze op het eind wat doorzichtig worden. ik let er ook niet zo heel erg op moet ik bekennen. Ik kijk vaak alleen of ik eitjes bij de dames zie zitten.
 
Haha hier gaat het met kleuren zien en juust benoemen ook nog niet zo goed. Zal eens opletten ,mocht er binnenkort een cristal red opnieuw zwanger worden.
Groeten Bassie
 
Heb me een week verteld met de zwangerschappen, vandaar dat het zolang duurt.
Er zit er 1 in die nieuwe eitjes heeft,een die er wat grauw uitzag,geen mooie gezonde kleur heeft ze,van de babys geen spoor vandaag. In principe moeten de larfjes in deze bak kunnen opgroeien,want heb een larfje bij de aankoop meegekregen en die is groot geworden.
Groeten Bassie
 
Ik hoop voor je dat ze op zullen groeien want het is nooit leuk om een groep kwijt te raken.
Ik zelf let nooit op hoe lang ze de eitjes dragen want net zak ik alweer 3 met eitjes, maar ik weet niet hoe lang ze die dus al dragen. Ik zie de jongen vanzelf wel scharrelen.
 
Normaal let ik daar ook niet op,maar hier kan ik mooi terugkijken.
Gisteren nog wel een jong op de spons zien zitten.
Heb mironekruton gehaald voor de blauwe tijgers,66 soorten mineralen,voor in het water.
Groeten bassie
 
Minimaal 5 babys tegelijn gespot,lijkt erop dat er een dame is die aan het loslaten is.
Groeten Bassie
 
Dat klinkt goed hoor. Hou ons maar op de hoogte.
 
Er zit weet baktopur in , en turf ververst, er zitten stuk of 3 a 4 volwassen in die slecht zijn weer.
Groeten Bassie
 
Het is op en neer gaan dus.
 
Vandaag nog 3 babys zien wandelen ,lijkt erop dat er een nieuwe zwangere inzit. De vorige zwangerschappen hebben ze niet meer bij zich ,verder niks van in de gaten gehad of ze losgelaten hebben of niet.
Groeten Bassie
 
De eerste dagen hebben ze amper kleur en zijn ze dus moeilijk om te zien.
Toch denk ik dat je tgv die rotziekte weinig over hebt gehouden als ik het zo lees. Maar ja, alles wat het wel gaat redden is weer meegenomen toch.
 
Heb ook niet het idee dat er heelveel jongen.overleefd hebben,af en toe zie ik er 1 of 3 en laatst een paar dagen niks,ze krijgen wel babyvoer en dat vinden de grote ook lekker.
Groeten Bassie
 
Ja dat is ongeveer zoals het hier ook ging hoor.
 
Net waren er 5 babys tegelijk zichtbaar,grootste aantal tegelijk gezien.
Groeten Bassie
 
Hartstikke leuk om te zien Bas, maar ik hoop echt voor je dat ze het gaan halen hoor.
 
Nou weer een dode volwassene denk dat er nog een stuk of 8 a 9 inzitten.
Kan wel duidelijk zien dat de babys gegroeid zijn.
Met mijn gewone tijgers gaat het qua jongen wat beter,daar lopen al 3 of 4 worpen in rond,de eerste worp zonder strepen,wat mogelijk door stress komt. Van de 21 oude zijn er ook nog maar stuk of 7 over.
Vraag me eigenlijk af het wel waar is dat blauwe tijgers niet op akdamaka kunnen,heb namelijk wat fotos gezien met blauwe tijgers op akadama. De verkoper zei tegen mij dat ze niet op akadama konden omdat de ph te laag werd dan en dan zou de kleur van de blauwe tijgers minder worden,derhalve was zijn oorspronkelijke populatie uitgestorven. Denk zelf eigenlijk dat de teruglopende kleur de porseleinziekte is geweeest.
Groeten Bassie
 
Heb zomaar 7 babys tegelijk gezien.
Groeten Bassie
 
Deze week 3 dode volwassenen,restant nog 4 ongeveer,lopen nog wel een paar jongen rond. Ze krijgen geen antibiotica meer ,ben er klaar mee,pokkebeesten,pokkeleverancier daar in...., hoor aan alle kanten klachten over de garnalen van ...... garnalen, denk niet dat het aan mijn gigantische onkunde heeft gelegen, aangezien de groepen garnalen die ik 2 en 3 maanden later heb gehaald de blauwe tijgers en de gewone tijgers al in hebben gehaald, deze groepen kwamen van echte hobbykwekers met nauwelijks uitval.
Groeten Bassie
 
Tja, Bas wat moet ik er nog van zeggen. Als ze besmet zijn met de ziekte dan kun jij daar verder weinig aan doen hoor. Je moet jezelf dus niks kwalijk nemen.
 
En inderdaad blijven er weinig jongen over ,zelfde geld voor de gewone tijgers, ook bijna niks van over, ga ze bij elkaar indoen in de kleinste bak,wordt toch niks met de tijgers,uithuilen en opnieuw beginnen. Euhm John ,ontsmet je zulke bakken en zo ja hoe? Bij de vogels deden we dat met halamid ,gebruik je ook zoiets voor aquaria ? De planten mosbol,mosbruggetje en stukje kienhout gaan gewoon de prullenbak in neem ik aan?
Groeten Bassie
 
Ik heb toevallig mijn eigen laatsten hiervan gister in de 60cm gedaan bij de Honinggourami s.
Ik heb net een nieuwe Expert gekregen voor de nieuwe cb F1 groep. Die komt over 4 weken.
Ik hoorde van Mondeo dat ze vaak niet zonder gastheer kunnen leven dus ik zou de bak goed schoonmaken en laten drogen. kan ook met chloor wel om te ontsmetten maar dan heel vaak naspoelen en een aantal dagen laten drogen op de zijkant.
Nu de besmette eruit zijn is dus de kans groot dat ze zonder gastheer niet overleven maar ik zou geen risico nemen hoor. Volgens mij heeft JBL ook een ontsmettingsmiddel te koop.
 

Terug
Bovenaan