blauwe tijgergarnalen verliezen kleur


De garnalen van mij waren niet ziek, ik ben gek en verzin alles volgens de handelaar, over de akadama(de oorspronkelijke groep was uitgestorven omdat de. Ph te laag was van de akadama,ze verloren dan langzaam hun kleur,dat is wat er gezegd is,wat hij nu zegt dat het niet klopt), ik zie ze vliegen,meneer vind het namelijk achterbaks dat ik hier schrijf dat ik de garnalen bij hem heb gekocht en hoe het vervolgens is verlopen,ik vind dat open en niet achterbaks hij kan namelijk gewoon meelezen.
Garnalen met porseleinziekte kunnen volgens de handelaar niet zwanger worden ,dus heb ik geen.porseleinziekte gehad.
Jij hebt dus ook geen porseleinziekte gehad John ,je hebt immmers jongen gehad en dat kan niet volgens hem.
Groeten Bassie
 
Als de ph te laag is kunnen ze inderdaad kleur verliezen.
En ik heb ze hier op kraanwater en grindbodem en ze doen het daar heel goed op en zijn mooi blauw.

En ik heb al 3 X in al de jaren dat ik tijgers heb de groep bijna verloren en de oorzaak is niet te achterhalen.
En ik ben niet de enige die dat is overkomen.
 
En Erna heeft heel veel ervaring dus zoiets moet je je niet zelf aanrekenen. Het zijn in dat opzicht rare beestjes soms, maar wel erg leuk.
 
Wat zijn precies je waterwaarde's ?
Dus PH , GH , KH ,NO2, NO3 ?
Niet met een strip gemeten maar met druppels .
Kun je ook de ppm meten ?
 
Hoi Erna ,heb je blauwe tijgers gezien op fb laatst,erg mooi.
Het probleem zat niet in de waterwaardes ,daar heb ik in het begin zitten zoeken,vooral in de ph,omdat de handelaar verteld had dat zijn oorspronkelijke groep op de akadama was uitgestorven door een te lage ph,werd de kleur minder en gingen ze dood.Vandaar dat ik vanaf het begin het teruglopen van de kleur in de gaten heb gehouden.
Ppm is ook gemeten paar keer,tussen 250 en 300 was het,maar weet niet meer welke bak welk getalletje had.
Bij de aankoop heb ik nog een garnaal aangewezen die lichter van kleur was en beetje raar eruit vond zien,dat was volgens de handelaar een man die nog niet op kleur was,nou zo gingen de garnalen hier er allemaal uitzien voor ze doodgingen,ook de volwassenen die al op kleur waren.
Er zijn er alweer 2 dood ,waardoor er nog 1 over is nu.
De verschijnselen die de garnalen hebben zijn steeds hetzelfde,alle verschijnselen die bij porseleinziekte horen,zogauw de kleur terug begon te lopen heb ik ze behandeld en het effect daarvan was steeds van korte duur,uiteindelijk lagen ze melkachtigwit schuin op de grond,niet meer recht kunnen zwemmen ,en dan gingen ze dood.
Kan het mezelf wel aanrekenen dat ik de garnalen niet gewoon bij een hobbykweker maar bij een handelaar heb gekocht,dat je dan meer kans hebt op ziektes is logisch,maar ja weer wat leergeld betaald.
Vind de blauwe tijgers wel supermooi ,misschien dat ik ooit nog een keer een nieuw groepje koop bij een hobbykweker.
Groeten Bassie
 
Hoi Allemaal ,
Zoals U ziet ben ik niet van dit forum afgegooid zoals de handelaar van de blauwe tijgers in de rondte verteld. Hij vind het niet leuk dat dit hier staat.
Ben van geen enkel forum afgegooid.

Groeten Bassie
 

Terug
Bovenaan