Netjes gedaan.
Je kan ook een vloeistof toevoegen. Bv EZ Carbo van DSR. Maar je hebt nog meer mogelijkheden. Deze vloeistoffen richten zich voornamelijk op NO3 en PO4 reductie of gericht op 1 van de 2 is ook mogelijk.Carbon dosing... iets om in te gaan verdiepen dus. Carbon=koolstof, klinkt als dat het dan ook alles eruit filtert.
https://www.zeewaterforum.info/forums/threads/azijn-suiker-oplossing.188616/Carbon dosing... iets om in te gaan verdiepen dus. Carbon=koolstof, klinkt als dat het dan ook alles eruit filtert.
klinkt als dat het dan ook alles eruit filtert.
Enige wat ik me afvraag is waar het dan vandaan komt.
Po4 is juist toch laag in diepvriesvoer en juist hoog in vlok/ pelletvoer?Enige wat ik me afvraag is waar het dan vandaan komt. Lees vaak door diepvriesvoer, echter minimaal voeren, diepvriesvoer 1x p/wk en ontdooit/gespoeld lijkt niet werken. Enige waar het dan nog vandaan kan komen is volgens mij of het zout of de marco rock stenen.
In dsr ez Carbon zit ook een deel ijzer wat de po4 bind en dan afgeschuimd kan worden.Volgens mij wordt no3 en po4 er niet uitgefilterd met de koolstof maar zullen bacterien sterker en groter worden en zich meer vermenigvuldigen.
Ja ok dan kan dat werken maar met alleen koolstof niet lijkt me.In dsr ez Carbon zit ook een deel ijzer wat de po4 bind en dan afgeschuimd kan worden.
Koolstof zoals de carbon van dsr voed de bacteriën. En die bacteriën nemen dan ook weer po4 en no3 op. Meer no3 dan po4 dacht ik. Vervolgens worden er weer een hoop bacteriën afgeschuimd waardoor er een verlaging plaats vind van po4 en no3.Ja ok dan kan dat werken maar met alleen koolstof niet lijkt me.
Bacteriën worden ook opgenomen door koraal, zodat zij hun NO3 en PO4 binnen krijgen op die manier. Je moet dan vooral denken aan leders, gorgonen en lps koraal.Koolstof zoals de carbon van dsr voed de bacteriën. En die bacteriën nemen dan ook weer po4 en no3 op. Meer no3 dan po4 dacht ik. Vervolgens worden er weer een hoop bacteriën afgeschuimd waardoor er een verlaging plaats vind van po4 en no3.
En zo heb je van redsea ook nopox
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.