Brem's 30L Nano powerbakkie


Water ververst. Toch meer dan 30% ik denk een 60%.

De kraamkamer toch apart gezet en de bak verder onderhouden. Daarna de eitjes weer ‘overgewend’ aan het nieuwe water.

Morgen ga ik kijken voor volwassen crystals :)

Zou ik ze kunnen mengen met Blue Bolt? Zijn dezelfde familie toch?
 
Ik gebruik zelf de bluwaterfall filter van ferplast, deze werkt echt super en geeft niet teveel stroming wat weer handig is voor mijn betta die hier mee leeft. Bovendien is deze filter niet zo heel duur en zijn de filterpatronen makkelijk te vervangen wanneer nodig. Deze zou ik dus zeker aanraden :).
 
Ik gebruik zelf de bluwaterfall filter van ferplast, deze werkt echt super en geeft niet teveel stroming wat weer handig is voor mijn betta die hier mee leeft. Bovendien is deze filter niet zo heel duur en zijn de filterpatronen makkelijk te vervangen wanneer nodig. Deze zou ik dus zeker aanraden :).

Goed te weten! Ik heb nu de Dennerle hoekfilter met babyprotect
 
Water ververst. Toch meer dan 30% ik denk een 60%.

De kraamkamer toch apart gezet en de bak verder onderhouden. Daarna de eitjes weer ‘overgewend’ aan het nieuwe water.

Morgen ga ik kijken voor volwassen crystals :)

Zou ik ze kunnen mengen met Blue Bolt? Zijn dezelfde familie toch?

Je kan ze mengen maar hou in de gaten of beiden dezelfde waterwaarden vereisen want de BB is een TB die graag een lage ph heeft en lage kh/gh.
 
Dat heeft CR toch ook nodig? Daarom was ik aan het denken aan een kleur variatie samen met de CR
 
Ligt aan de gradatie en de lage gradaties kunnen prima op een hoge ph/kh zijn gekweekt. Zelf heb ik de lage gradaties ook altijd op gewoon leidingwater gehouden Bram. Met een ph verlagende bodem zou ik anders de cr erg rustig overwennen.
 
Ik ga ook rustig druppelen straks. Ze zitten hier ook op leidingwater
 
Dus de BB wil je op leidingwater houden? Zijn die niet gekweekt op een ph verlagende bodem dan?
 
Ik heb geen BB. Het zijn 10 CR geworden voor nu. Waarvan 1 compleet witte met eitjes.

Iemand een idee van naam? Lijkt wat rozig/oranje.


Morgen heb ik tijd voor een grotere update ^.^

049C3CD7-CCE0-4BB2-963D-706989201BBD.jpeg
 
https://sites.google.com/site/crustahobby/database/caridina-cf-cantonensis/ghost-bee

Zelf denk ik meer aan een wat minder gedekte Snow White maar ik ben ook geen kenner met al die kweeksoorten.

De eitjes van een ghostbee/whitebee zouden groen/mintachtig moeten zijn maar de eitjes van mijn garnaal zijn bruin.

Als ik heel goed kijk zie ik ook ieniemini zwarte puntjes op zijn kop..

Even verde researchen naar welke soort het zou moeten Zijn dan maar‍♂️
 
Wat doen jullie met de temperatuur deze dagen? Mijn water is nu 26.5 graden... naar mijn idee veul te heet...!

Nog tips? Muv koeling. Daar heb ik simpelweg geen ruimte voor nu..:(
 
Dat kan voor een paar dagen wel Bram maar het hangt ook van de gradatie af. De lagere gradaties kunnen wel wat meer verdragen maat de TB weer niet en ik gebruik nu een fan ervoor van Ali en vroeger een flesje van 500ml die ingevroren was.
 
De bak draait prima nu.

De garnalen zijn levendig en zijn lekker aan het schumen :)



^-- De eitjes van de witte dame groeien en groeien gestaag.

Enige puntje nu zijn de warme dagen. de bak trekt al snel naar de 26/27 graden. Gister zelfs nog hoger.

Om dan ook de ellende te noemen... er is 1 garnaal uit de bak gesprongen. ik was wel heel erg te laat want hij was al volledig verhard en uitgedroogd.
Dit kwam omdat de bak denk ik net iets te vol was.... :-(
 
Heb je er geen afdekruitje op Bram?

nope toen niet.. ik heb hem wel liggen maar ik vind het niet mooi..
Heb het waterniveau iets verlaagd waardoor ze er niet meer uit kunnen springen.
 
Ok, ik dacht dat wel want ik gebruik ze wel en heb er nog nooit een gevonden maar normaliter gebeurt dat ook niet zo snel volgens mij.
 
JOEPIEEEE!!! er zijn 4 eitjes uitgekomen vandaag ^^



Ik verwacht einde van de week nog een aantal nieuwe los te mogen laten :)


Jeetje wat zijn ze klein zeg...^.^
 

Bijlagen

  • C5CA6D97-3D04-4288-85AC-E5D481547DC7.jpeg
    C5CA6D97-3D04-4288-85AC-E5D481547DC7.jpeg
    53.2 KB · Weergaven: 124
nice zou wel rustig aan doen met water wissels en als je tog groten wilt doen druppelen zo dat de water waarde niet in een keer veranderen en mis wat slakken tegen over voeren omdat je maar zo wienig garnalen hebt
 
  • Leuk
Waarderingen: Brem
nice zou wel rustig aan doen met water wissels en als je tog groten wilt doen druppelen zo dat de water waarde niet in een keer veranderen en mis wat slakken tegen over voeren omdat je maar zo wienig garnalen hebt

Welke slakken zou je adviseren? Ik had een zebraslak maar die is hemelen helaas..
 
Puntslakken houden je bodem ook nog eens lekker luchtig en die heb ik ook bij de garnalen zitten.
 
Puntslakken houden je bodem ook nog eens lekker luchtig en die heb ik ook bij de garnalen zitten.

zijn dat die kleine slakjes die snel meer kunnen worden?
Ik ben fan van slakken, maar het is maar 30L... ;-)
 
Welke slakken zou je adviseren? Ik had een zebraslak maar die is hemelen helaas..
ik gebruik die klein slakken als je er te veel hebt kun je gewoon wat voer er in gooie en ze uit scheppen ze eten ook nog eens veel alg in de bakken waar ik die slakken heb hoef ik bijna nooit de ruit schoon te maken
 
Ze kunnen zich snel vermenigvuldigen maar als je voert dan komen ze aan het oppervlak van de bodem en zuig je ze zo af.
 
ik gebruik die klein slakken als je er te veel hebt kun je gewoon wat voer er in gooie en ze uit scheppen ze eten ook nog eens veel alg in de bakken waar ik die slakken heb hoef ik bijna nooit de ruit schoon te maken

Ik heb mn twijfels of ze echt veel algen eten want ze zitten haast nooit op de ramen maar meer in de bodem namelijk. Zijn meer opruimers vindt ik en ze houden de bodem luchtig.
 
Ik heb mn twijfels of ze echt veel algen eten want ze zitten haast nooit op de ramen maar meer in de bodem namelijk. Zijn meer opruimers vindt ik en ze houden de bodem luchtig.

Welke zou ik dan voor zowel alg als de bodem kunnen gebruiken (naar jouw mening John)?
 
Slakken eten niet echt gericht algen. Ze zullen vast wel wat eten maar als je algen hebt is het bestrijden van de oorzaak beter want anders blijf je last van de lagen houden. Zelf zou ik gewoon wat puntslakjes nemen Bram. De garnaaltjes eten ook wel wat algen maar goed die houden een bak met algen vaak niet schoon.
 
Slakken eten niet echt gericht algen. Ze zullen vast wel wat eten maar als je algen hebt is het bestrijden van de oorzaak beter want anders blijf je last van de lagen houden. Zelf zou ik gewoon wat puntslakjes nemen Bram. De garnaaltjes eten ook wel wat algen maar goed die houden een bak met algen vaak niet schoon.

Ik zal daar eens naar kijken.

Bodemwoelers zijn altijd welkom natuurlijk ;-)
 

Terug
Bovenaan