Ciano Emotion 80 (Feiko)


Wat een prachtige bak! Je planten zien er echt absoluut in top staat uit! Ook je opstelling zit goed in elkaar. Persoonlijk had ik het spiderwood niet het wateroppervlak laten breken maar dat is een kwestie van smaak. Zoals al eerder gezegd een van de mooiste bakken van dit forum. Je probleem dat de garnalen je substraat naar voor trekken is zo herkenbaar...
 
Mooie foto's ook, echt een top bak
 
F. Panther zei:
Gaaf zeg! De variatie in de beplanting vind ik erg mooi! Heb je ook al jonge Crystal Red/Black garnaaltjes gezien? Of redden die het niet i.v.m. de overige vissen?
Nee! nog geen jonkies gezien! Maar ik vraag me af of het kleine gespuis de vissen overleeft... Als ik ze Moina voer dan is dat ook ZO weg!




Geert80 zei:
Ik heb hem bij mijn favoriete gezet! Deze foto's zouden niet misstaan in een "ADA Nature style foto boek" als je het mij vraagt..
wow... dank voor het mega compliment! Ik ben gek op die boeken!




Guy1992 zei:
Wat een prachtige bak! Je planten zien er echt absoluut in top staat uit! Ook je opstelling zit goed in elkaar. Persoonlijk had ik het spiderwood niet het wateroppervlak laten breken maar dat is een kwestie van smaak. Zoals al eerder gezegd een van de mooiste bakken van dit forum. Je probleem dat de garnalen je substraat naar voor trekken is zo herkenbaar...
Nog zo'n compliment... ik word er haast verlegen van! ...haast... :D
Ik heb inderdaad bewust gekozen voor het doorbreken van het wateroppervlak. Voor mij een soort van teaser: "wat zou er daar boven voor wereld zijn?". Daarnaast had ik al genoeg stompjes van de andere takken...
En die garnalen... pffff... ik heb vanavond weer heel demonstratief Gamba's zitten eten voor het aquarium. Eens zien of ze de hint snappen!
 
Lastig om deze beestjes goed op de foto te krijgen (ze zijn ook maar 2 cm groot!). De foto is alles behalve mooi, maar wel kun je goed de kleurenpracht van deze Galaxy Rasbora zien. Prachtige beestjes!

3VIijYRIgsZY3qtrnMb8eeyOV4gusRvb.jpeg



3VIijYRIgsZY3qtrnMb8eeyOV4gusRvb.jpeg
En hier nog zo'n mislukte foto, maar daar is wel goed de verhouding te zien. De kleine vissen doen de bak velen malen groter lijken!
 
Hoe krijg je die stenen zo mooi groen?
 
Da's gewoon een mooi laagje alg waar ik niet meer vanaf kom!

Als je nog tips hebt...
 
Prachtige bak! Ga ik zeker gebruiken als inspiratie voor mijn volgende bak.
Ben al heel lang aan het zoeken naar een goed voorbeeld, denk dat ik hem eindelijk gevonden heb :thumbs:
 
Feiko zei:
Da's gewoon een mooi laagje alg waar ik niet meer vanaf kom!

Als je nog tips hebt...

Leuke bak hoor en de groene alg is in de regel een co2 tekort.
 
Wederom dank voor de complimenten!

Ik voeg bijna non-stop CO2 toe. Ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat het te maken heeft met de zon die er iedere ochtend op schijnt. Binnenkort een update-foto!
 
Update

De foto is gemaakt met m'n telefoon, met teveel licht in de wachtkamer. De reflectie ervan is helaas te zien en de kleuren komen wat flets over.

Zoals jullie kunnen zien kan het oerwoud weer een snoei-beurt gebruiken!
Binnenkort maar weer even goed voor gaan zitten en een overzichtsfoto in de avond maken.

65QIky_G7F5Sgg0gHH4JvMdmmXE9Acdv.jpeg
 
Mooi!
 
Prachtig oerwoud, zou ik niet snoeien;-)
 
Dank!

Ik wil ook niet wachten tot de visjes tegen het glas gedrukt zitten... maar het heeft wel wat! :)
 
Prachtig dat wild! Zou het idd nog niet snoeien!

Mooi dat alles het doet, zo dicht op elkaar. Ik hou ervan!
 
Ja alles is groen... ook nog onderaan in die dichtbegroeide massa van planten! En dat nog ondanks die "vreemde" hoogte van 55cm.
 
Wat een mooie inrichting! Ik vind het erg vooral erg natuurlijk uitzien hoe de 'takjes' tussen de planten uitkomen.
 
OER...


IZiXxRCBsZEQT3ShdhjynaITbbOQG1v8.jpeg
-vooraanzicht-




...WOUD




IZiXxRCBsZEQT3ShdhjynaITbbOQG1v8.jpeg
linker zijaanzicht
 
Geweldig! En allemaal zo lekker fris groen!
 
Super mooi!! En zeker heel mooi fris groen.
 
Wauw echt een geweldig mooie bak, echt heel mooi!
 
Dank jullie wel allemaal!

Ik zit er aan te denken om broodjes sla te gaan verkopen... Iemand een broodje Microsorum Pteropus op een bedje van Vesicularia Dubyana met Gamba (als je geluk hebt) misschien?

:D
 
hele kleine update:

geen alg, alles groeit als kool... ik ben wel een paar Oto's kwijt geraakt. Ik heb er nog maar 3 van de 6 en heb ze weer aangevuld met 2 (meer had mijn vissenwinkel niet zitten). Eigelijk wil ik wel een ander soort Otocinclus erbij hebben... de Cocama bijvoorbeeld! Prachtig beestje!

Oh en er zijn bij de aanschaf van de vorige visjes per ongeluk 2 vuurgarnalen meegekomen. Eerst 1 en toen later nog 1. In de winkel dachten we nog: "ach, leuk toch! lekker laten zitten!"

Nu heb ik er meer dan 40... d�t was niet helemaal de bedoeling.
Het gekke is, dat er geen kruis-kweek is (geconstateerd), waar wel eerder in deze draad een zorg over is geuit.
 
Super dat je geen last van algen hebt, in mijn Rio 180 was het zo erg dat ik hem gisteravond aardig op de schop gegooid heb. Was het ook zo zat dat ik de bak te koop gezet heb en had al een koper, heb nu hij er weer mooi(er) bij staat wel bijna spijt van haha. Hij is nog niet weg, maar diegene komt morgen kijken en zodra ik een kleinere bak heb om wel mijn garnalen en de kleine visjes te kunnen houden, komt hij de Rio ophalen. Maar ga de mooiste planten ook wel houden voor in mijn nieuwe bak.

Jammer van de oto's, maar fijn dat ze weer aangevuld zijn! Overweeg dit visje ook, vind hem zo leuk! Ken die soort die jij noemt niet, zal zo eens kijken!

Wow wel toevallig dat het dan net een mannetje en een vrouwtje waren, ik zou het wel een leuke verrassing vinden. ;) Heb je foto's? Wat voor garnalen heb jij nog meer dan?
 
Ik heb daar nog even geen foto's van. Misschien ga ik binnenkort even 's avonds langs het werk (ik heb nu vakantie) om foto's te maken. De zon gaat tegenwoordig al weer wat vroeger onder dus ik hoef niet mega laat te gaan om reflectie te voorkomen. Hm... of ik neem een groot laken mee die ik over de bak en m'n camera hang... maar goed, nu nog geen foto van de garnalen dus.

Ik heb naast de boel vuurgarnalen ook nog 3 crystal red en 2 crystal black garnalen zitten die je af en toe voorbij ziet komen. En natuurlijk de giga-grote Japonica garnalen. Die hebben hiervoor in mijn andere bak gezeten (eerste foto van dit fotoboek).

Jammer dat je grote bak weggaat! Wat zou de reden zijn van je alg?
 
Wat een onwijs prachtige bak! Echt heel erg mooi!
 
Dank je! :)
 
Dat is zeer zeker een hele mooie groene bak. We wachten met smart op nieuwe foto s :D ;).
 
Amai, echt een top-bak!
Super combinatie van planten en hout, de kleine visjes maken het plaatje compleet!
:petjeaf:
 
oh hou op hoor! Ik word er nog verlegen van!

M'n planning loopt even wat anders deze week: zieke baby, kat noodgedwongen in laten slapen en ikzelf snotter ook een end heen. Ik hoop binnen een paar dagen langs te kunnen om weer lekker foto's te schieten, hoewel ik dan wel weer met het werk wordt geconfronteerd (lang leve een "thuis vakantie").

Anyway: I'll be back met meer foto's, SOON!
 
jaaaa, nieuwe leuke visjes! Ik ben er bij onze speciaalzaak tegenaan gelopen en ik was er helemaal weg van! De Protomyzon pachychilus - Panda Modderkruiper!

Ik heb een klein groepje van 10 vissen gekocht en na het wennen gingen ze gelijk flink aan de slag met eten en de bak verkennen!

Hier een aantal foto's via google's zoekresultaten, aangezien ik zelf nog (steeds) (nieuwe) foto's moet maken!
protomyzon pachychilus
 

Terug
Bovenaan