Ciano Emotion 80 (Feiko)


Super! welk toestel is het als ik vragen mag?
 
iPhone 7
 
 
4xdEZOBbgtfa9vAIGymE3pAbsNfWwFUG.jpeg
up close and personal

4xdEZOBbgtfa9vAIGymE3pAbsNfWwFUG.jpeg


4xdEZOBbgtfa9vAIGymE3pAbsNfWwFUG.jpeg


4xdEZOBbgtfa9vAIGymE3pAbsNfWwFUG.jpeg


4xdEZOBbgtfa9vAIGymE3pAbsNfWwFUG.jpeg


4xdEZOBbgtfa9vAIGymE3pAbsNfWwFUG.jpeg




4xdEZOBbgtfa9vAIGymE3pAbsNfWwFUG.jpeg


4xdEZOBbgtfa9vAIGymE3pAbsNfWwFUG.jpeg


4xdEZOBbgtfa9vAIGymE3pAbsNfWwFUG.jpeg


4xdEZOBbgtfa9vAIGymE3pAbsNfWwFUG.jpeg


4xdEZOBbgtfa9vAIGymE3pAbsNfWwFUG.jpeg



4xdEZOBbgtfa9vAIGymE3pAbsNfWwFUG.jpeg
En deze kon natuurlijk ook niet uitblijven... Leuk om ze later naast elkaar te houden!
 
Ik lijk wel een enge stalker met al die reacties in je album maar is gewoon zo mooi allemaal! ;)
 
Ziet er mooi uit , al een paar keer je bak voorbij zien komen en ook bekeken.
Je planten doen het ook erg goed, ik geef bio co2 maar je ziet toch echt verschil met co2 uit een fles .
 
dank! Stalker of niet! ;)

Ik ben blij dat alles zo goed groeit, maar het kost me veel moeite om alles in toom te houden... de samenhang is ver te zoeken in mijn optiek!
 
Prachtig Feiko! Echt waanzinnig mooi!
 
Wat een mooie groene oase! Prachtig!
 
Het lijkt alsof je Takashi Amano in je achterhoofd hebt. Het ziet er geweldig uit. Is powersand en CO2 niet dubbelop?
 
Klopt, ik ben fan van zijn werk! Dus hij zat er zeker bij toen ik de boel ging inrichten! ;)

Power Sand wordt gebruikt als voedingsbodem. Het zijn speciale korrels van poreus, vulkanisch gesteente. Deze poreuze korrels bevatten organische voedingsstoffen en mineralen om aquariumplanten goed te kunnen laten groeien, CO2 is een toevoeging voor betere fotosynthese van de planten en een hogere zuurstofopbrengst in het aquarium. CO2 kan alleen opgenomen worden via het aquariumwater.
 
Feiko,
schitterende foto's weer!
Je bak is echt de max!
Veel mensen hebben moeite met inrichten van de Ciano80 door de aparte afmetingen maar dit vind ik top: frisse planten, super compositie en ook nog eens een leuk visbestand!!
:petjeaf:Very nice indeed


Ik heb het je al eerder gezegd en toch doe je het zomaar opnieuw: ik kijk naar je foto's en voor ik het goed besef ben ik al aan het denken hoe ik dergelijke stijl in mijn bak zou kunnen toepassen.
Jamaarja, dat kan toch niet??? Ik heb dus wel compleet andere plannen, hé kerel! :deal:

Heb onlangs na veel zoeken de juiste stenen gevonden voor de hardscape dus nu is echt geen goed moment om mijn planning te doen wankelen via verleidelijke foto's van je groene oase...:deal::c

Dus let daar een beetje op als je kan: Ik zou het liever vermijden maar op den duur ga ik je moeten blokkeren zodat ik dat allemaal niet meer te zien krijg en ik rustig verder kan plannen zonder dergelijke afleiding en brainwashing ...
;)
 
hahaha dank u dank u :engel:


Meedenken mag zeker ook niet?
Maaruh, kleine teaser... ik krijg er een praktijkruimte bij waar uiteraard óók een bak moet komen te staan! Wel een stukje kleiner en beschaafder, maar wie weet kopieer ik JOU de volgende keer wel!
 
hahaha dank u dank u :engel:


Meedenken mag zeker ook niet?
Maaruh, kleine teaser... ik krijg er een praktijkruimte bij waar uiteraard óók een bak moet komen te staan! Wel een stukje kleiner en beschaafder, maar wie weet kopieer ik JOU de volgende keer wel!

Hehe, ben al benieuwd naar de keuze van bak en stijl! Voor wanneer is het gepland? Sowieso een leuke fase, het bepalen van de inrichting en stijl! Moeilijke keuzes nu en dan maar het twijfelen is een deel van de charme!

Er mag wel meegedacht worden hoor, ik verwacht de bak ergens in de loop van de maand en ben nu volop aan het twijfelen en puzzelen aan de inrichting en het plantenbestand. Nu en dan weet ik hoe het wordt maar dan komt er iemand zoals jij langs met wat updates en opnieuw een zwarte vlek...:D

Gelukkig heeft de bak volledig andere maten dan je Ciano dus een kopie zit er niet in..
Het is een lage bak geworden, afmetingen LBH = 100x50x35, niet zo standaard maten maar wel veel opties blijkbaar aangezien ik maar blijf twijfelen!
 
Uit interesse: Heb je nog steeds de verlichting zoals aangegeven op de eerste pagina van dit album? Dus 2 x 24 watt T5.
Zijn dat dan T5HO lampen of de gewone? En hoeveel uur belicht je deze bak eigenlijk? En wat voeg je toe qua plantenvoeding/frequentie?
Haha, veel vragen ineens precies, maar ik vind het altijd wel interessant om weten, zeker aangezien je formule blijkbaar wel werkt! Maar voel je zeker niet verplicht (alles) te beantwoorden ;)
 
De maten komen redelijk overeen hoor! Je hebt in ieder geval te kampen met dezelfde ondiepte! Om daar iets leuks mee te doen moet je véél en vooral goed plannen! Ikzelf baal dat ik m'n hout en steen niet op de 1 of andere manier vast heb gezet op de bodem, want het is wat naar voren toe gegleden. M'n zandstrandje was iets breder bij aanvang!

Maar geniet vooral van deze voorpret! Zodra alles in je bak zit, begint het piekeren!

antwoorden op je vragen:
- Ik gebruik nog steeds dezelfde lampen en zijn de normale T5 lampen (ik zal ze binnenkort maar eens vervangen, voordat er aantoonbare schade is!).
- De bak wordt 10 uur per dag belicht (van 08:00 tot 18:00).
- Qua plantenvoeding doe ik niet veel. Eén keer per week voeg ik producten van ADA toe: Green&Brighty step 2, Green&Brighty Special Shades en Lights en Brighty K. Volgens de verpakking zou ik het iedere dag moeten toevoegen, maar dan krijg ik last van algengroei!

En als je meer wilt weten, vraag maar raak!
 
De maten komen redelijk overeen hoor! Je hebt in ieder geval te kampen met dezelfde ondiepte! Om daar iets leuks mee te doen moet je véél en vooral goed plannen! Ikzelf baal dat ik m'n hout en steen niet op de 1 of andere manier vast heb gezet op de bodem, want het is wat naar voren toe gegleden. M'n zandstrandje was iets breder bij aanvang!

Maar geniet vooral van deze voorpret! Zodra alles in je bak zit, begint het piekeren!

antwoorden op je vragen:
- Ik gebruik nog steeds dezelfde lampen en zijn de normale T5 lampen (ik zal ze binnenkort maar eens vervangen, voordat er aantoonbare schade is!).
- De bak wordt 10 uur per dag belicht (van 08:00 tot 18:00).
- Qua plantenvoeding doe ik niet veel. Eén keer per week voeg ik producten van ADA toe: Green&Brighty step 2, Green&Brighty Special Shades en Lights en Brighty K. Volgens de verpakking zou ik het iedere dag moeten toevoegen, maar dan krijg ik last van algengroei!

En als je meer wilt weten, vraag maar raak!

Bedankt voor de antwoorden.
Qua voeding dien je dus de voorgeschreven hoeveelheid voor één week ineens toe (of bedoel je dat je maar éénmaal een dagdosis toedient?)
Hoe heb je je stenen dan juist geplaatst? Deze liggen rechtstreeks op het glas of ligt er nog iets onder?
Ben ik nu verkeerd in verband met de maten van je bak? is dat niet: L80cm, breedte 40 en hoogte 55cm? De mijne wordt 50 breed (diep) en maar 35 hoog dus breder dan hoog terwijl de ciano toch hoger is dan breed? Of wat bedoel je met ondiepte?

Zoals je zegt is planning zeer belangrijk, eventuele foutjes bij de opbouw worden in veel gevallen inderdaad moeilijk om achteraf recht te zetten. Ik heb op dat vlak wel een aantal zaken ervaren door de opstart van en het gerommel in mijn oefenbakje. Binnen een tweetal weken is het oefenjaar officieel voorbij dus ik ben volop afscheid aan het nemen. ;)Maar ik neem sowieso een aantal zaken mee die (hopelijk) de opstart en de inrichting van de nieuwe bak ten goede zullen komen.
 
Nee echt éénmaal in de 2 weken een dagdosis.
De stenen liggen in het substraat!

Ooh, ik las je maten anders. Je hebt helemaal gelijk. Bijzondere maat! Een leuk kanaal voor jou op youtube is wellicht die van TheGreenMachine. Hier kun je een hoop ideetjes opdoen voor de bijzondere maten van je bak, zoals in dit filmpje:


 
Nee echt éénmaal in de 2 weken een dagdosis.

Straf! En dan nog 10 uur licht! Maar het werkt duidelijk in jouw bak!

De stenen liggen in het substraat!

Afhankelijk van je substraat is dat inderdaad riskant mbt verzakkingen of verschuivingen! Je zei het zelf al: de volgende keer kan je dat proberen vermijden bij de opbouw, het nu nog aanpassen is minder praktisch. Maar het lijkt me allemaal wel goed mee te vallen als ik de foto's bekijk! ;)

Een leuk kanaal voor jou op youtube is wellicht die van TheGreenMachine.

Tell me about it!
Ik moet mezelf quota opleggen mbt zulke filmpjes ;)
 
Het werkt (vooralsnog)! :D

Ben benieuwd naar de ontwikkelingen aan jouw kant!


Ik ga straks waarschijnlijk een filmpje plaatsen van m'n bak... even een waarschuwing vooraf...
 
 
Ik zal binnenkort toch eens proberen de bak te fatsoeneren. Het is een wanordelijk zooitje! En misschien weer eens een poging doen om voorin enkel mooi zand te hebben ipv deze mengelmoes!

Iemand tips? Wat zal ik weghalen?
 
Ik vind het er eigenlijk gewoon heel erg mooi uitzien ;)Zeker die door elkaar groeiende planten en verschillende kleuren in het midden vind ik gaaf. Geeft mij vooral inspiratie voor hoe ik zelf nog wat dingen zou willen aanpassen om het wat wilder te krijgen ;)

Maar als ik even mee denk en iets zou moeten noemen: een meer egale bodem geeft denk ik wel een wat rustiger beeld. Eventueel zou je (weet niet of dat kan hoor) wat van het mos op de bodem middenvoor kunnen weghalen zodat je daar een inhammetje zand ziet tussen de stenen links en de bemoste tak rechts ervan.
Je zou ook aan de rechterkant op de bodem wat van de lage tripartita en het mos weg kunnen halen zodat je daar iets meer bodem ziet en daar alleen de cryptocorynes laten staan misschien?

Dat geeft misschien net een iets meer open en rustigere blik, zodat de 'chaos' in het midden nog beter tot zijn recht komt ;)
 
Klinkt goed! Daar ga ik zeker iets mee doen!

Ik wil zeker weer wat van het zand en van de keien laten zien. Een wat hardere scheiding weer tussen bodem en het groen! Ik ga er van de week mee aan de slag!
 
Mooie bak hoor Feiko, zou haast een kunstgebit nemen om ff te komen kijken!
 
Mag ook zonder een kunstgebit te nemen hoor! :D
 
Klinkt goed! Daar ga ik zeker iets mee doen!

Ik wil zeker weer wat van het zand en van de keien laten zien. Een wat hardere scheiding weer tussen bodem en het groen! Ik ga er van de week mee aan de slag!

Ben benieuwd! Ik blijf het even volgen hier :)
 
Ben benieuwd! Ik blijf het even volgen hier :)

Vandaag tussen de patiënten door al aan het klieren geweest! Hopelijk kan ik donderdag of vrijdag verder
 
Dank!
 

Terug
Bovenaan