Wat is er nieuw

CO2 systeem voor een rio 125

Hij schoot weer los. Misschien van flexibele co2 slang naar stugge gaan tussen bellenteller en terugslagklep?

Bijlagen

• 20251217_163225.jpg
    20251217_163225.jpg
    1.6 MB · Weergaven: 10
Dat is met ander ventiel toch? Tja of hardere slang uitmaakt durf ik niet te zeggen. Ik heb zelfs wel siliconenslang gebruikt en had het dan ook niet en dat is zacht.

Die stugge slang icm metalen koppeling zoals dat terugslagventiel heeft is voor 10 bar constant geschikt met een piek van 20 bar.
Dat gaat zeker helpen.

Die stugge slang icm metalen koppeling zoals dat terugslagventiel heeft is voor 10 bar constant geschikt met een piek van 20 bar.
Dat gaat zeker helpen.
En de speciale siliconenslang dan die ze vaak adviseren?

Zou ik persoonlijk niet hoger belasten dan 0,5 bar.
Tja maar gemiddeld geven we vaak al 1-1,5 bar bij de co2 dus dan zou je dat niet kunnen gebruiken. Ik heb het ook gehad en gebruikte 1,5Bar destijds met de inline diffuser.

Ik denk dat ik het weet. Het co2 slangetje ging best wel heen en weer door de uitblaas van mijn filter, ik denk dat dat m telkens lostrilde.

Het issue was toch enkel het losschieten van de siliconen slang op de terugslagklep die geen borging heeft, welke de gebruikte bellenteller en diffusor wel hebben?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan