En de speciale siliconenslang dan die ze vaak adviseren?Die stugge slang icm metalen koppeling zoals dat terugslagventiel heeft is voor 10 bar constant geschikt met een piek van 20 bar.
Dat gaat zeker helpen.
En de speciale siliconenslang dan die ze vaak adviseren?
Tja maar gemiddeld geven we vaak al 1-1,5 bar bij de co2 dus dan zou je dat niet kunnen gebruiken. Ik heb het ook gehad en gebruikte 1,5Bar destijds met de inline diffuser.Zou ik persoonlijk niet hoger belasten dan 0,5 bar.
Ik denk dat ik het weet. Het co2 slangetje ging best wel heen en weer door de uitblaas van mijn filter, ik denk dat dat m telkens lostrilde.
Op hoeveel bellen zit je nu? Het is maar een indicatie maar op de rio125 zat ik vaak op dik 80 bellen.Ik heb een alumininium terugslagklep nu met wartels. Wat ik ook gek vindt is dat mijn dropchecker niet verkleurt, blijft donker blauwgroen terwijl mijn uitstroom de co2 belletjes keurig naar de overkant blaast.
80 bellen per minuut bedoel je dan he?Op hoeveel bellen zit je nu? Het is maar een indicatie maar op de rio125 zat ik vaak op dik 80 bellen.
ja.80 bellen per minuut bedoel je dan he?
Dan ga ik eens opvoeren.
Dan ga ik eens opvoeren.
Is ook zoZou je difuser ook tegenover je filter uitlaat zeten zodat de stroming de co2 bellen onder water duwt.
Die kan niet tegenover de uitlaat. Ik ga m niet aan mn vooruit plakken. Er schuin tegenover zit mijn dropchecker waar de stroming naartoe gaat. Hij zit er nu onder..dat wordt ook veel geadviseerd meen ik.Je zal wel meer nodig moeten hebben, gewoon blijven opvoeren.
Zou je difuser ook tegenover je filter uitlaat zeten zodat de stroming de co2 bellen onder water duwt.
Kreeg het met een difuser in mijn rio 125 ook niet zo mooi groen als ik met een ph controller en reactor voor elkaar kreeg.
Ik sla de 2e fles elders in huis op. Die hoeft van mij niet in de aquariumkast. Wellicht een optie. Ik vind een 2e fles achter de hand wel een must, een lege fles komt vaak ongelegen.Vraagje. Ik heb nu een 2 kilofles en wil liever geen tweede fles als backup voor de continuiteit. Simpelweg geen kastruimte voor. Als mijn CO2 fles leeg is en het duurt enkele dagen voordat ik mijn fles kan laten bijvullen, is het dan een optie om met iets als 'easycarbo' of iets vergelijkbaars te gebruiken om te overbruggen?
In de regel is een 10kg vullen nog voordeliger 🤫In de regel is een 2kg vullen veel voordeliger.
Ik vind het zelf prettig om met 2 gelijke flessen te werken. Je weet namelijk nooit precies wanneer je reserve fles leeg gaat en dan zit je alsnog te kijken als je pech hebt. Beter 2 flessen van gelijk formaat en beiden telkens leeg trekken. Dan kun je ook beter inschatten hoe lang je nog hebt.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.