De 1 meter van An Vrolijk


gaaf dat vierkante bakje weer terug,

ik heb vandaag na de medicatie ververst, volgende week nog maar een keer herhalen voor de zekerheid,

heb op de stocklist gekeken bij de maanvis, naar de Laetacara curviceps maar die kan ik dus niet vinden, ja heel ver weg, pfff baal er wel van wil ze nou al zo lang, net als de knorretjes voor Wes zn bakkie
 
Heb er wat vallisneria uitgehaald, het was een beetje aan het overheersen, er is nog wel wat blijven staan dus binnenkort zit het weer vol...

938853an_vrolijk_0_82_20140306_202504.jpg


Behoorlijk wat alg aan het krijgen, eigenlijk sinds de Ancistrussen eruit zijn....Toeval??

159216an_vrolijk_0_82_20140306_202642.jpg


218331an_vrolijk_0_82_20140306_202650.jpg


lekker donker hoekje

431482an_vrolijk_0_82_20140306_203128.jpg
 
je zou het haast zeggen he, in een andere bak is ook ineens alg sinds daar geen Ancistrus meer inzit
 
Het is een leuke bak hoor An, ik vind het alg eigenlijk nog mooi staan ook, heel natuurlijk en beslist niet hinderlijk.
 
op het hout vind ik het ook niet zo erg, maar op de planten iets minder, straks water verversen ivm de kuur herhaling, dan ga ik meteen ff de aangetaste bladeren eruit halen,
 
Zit er voldoende voeding in je bakken An??
Of belicht je misschien vrij lang??
In de regel is 8 tot 9 uur meer dan voldoende hoor.
 
Heb eigenlijk nooit iets speciaals gedaan, en nooit alg gehad, tijdklok staat op 10 uur, zoals altijd,
tis echt sinds de Ancistrussen eruit zijn,
op zich stoor ik me er niet echt aan, zal eens iedere dag easy carbo erin gooien eens kijken wat het gaat doen dan.
 
een beetje alg is inderdaad niet zo erg, maar als het echt meer gaat worden.... :(
ach, wie weet helpt de carbo wel voldoende ;)
 
De garnaaltjes doen lekker hun werk An. Mooi om dat te zien. Leuk.
 
De helena's hebben de lente in de bol

971945an_vrolijk_0_82_20140311_132348.jpg


overal liggen van die groepjes

486452an_vrolijk_0_82_20140311_132406.jpg
 
hahaha, hebben ze dat bij jou alleen in de lente?
dan heb ik 4-seizoenen-helena's :D
 
hahaha nee maar vond het wel toepasselijk met dat mooie weer, lol
 
je zou het wel zeggen he.

hahahaha en bedankt nu dat liedje weer in me hoofd....

maar schatjes zouden hier echt 2 kogeltjes in kunnen???
 
klopt maar die is zo moeilijk te krijgen dat ik daar dus de kogeltjes voor in de plaats zou doen....
 
Ik zou het niet doen. Als we met z'n allen zo door blijven gaan gaat hun status straks van vulnerable naar endangered terwijl vulnerable al wil zeggen "Blijf er met je tengels vanaf voor het uitgestorven is". Ik vind het eigenlijk best storend dat hier op het forum de laatste tijd zoveel dwergkogeltjes aangeschaft worden. Lekker blijven doen, over een paar jaar zijn ze er niet meer en dan kunnen we als aquarianen weer heel trots zijn op onszelf.
 
ow wacht ff Fabienne ik neem ze van iemand over,die ze ook weer gered heeft maar er eigenlijk geen plek voor heeft. in de winkel zou ik ze zowieso niet kopen, omdat ik weet dat ze bedreigd zijn.
 
Prachtige lotus.
En de ancistrus doet zijn naam als algeneter eer aan.
Het blijven ook erg mooie vissen vind ik.

Je bak ziet er verder erg mooi uit, lekker natuurlijk.
 
ja daar ben ik nu ook achter, want sinds die eruit zijn heb ik algen, nog nooit gehad en nu ineens alle hout ermee onder, dus tjah zit toch te twijfelen wel of niet er eentje weer indoen, maar weet niet of het met de snotjes accedeert
 
heb net eens lekker ververst, konden de visjes wel waarderen, heb het hout wat aan de kant gezet en om de losse tak klimop gedraaid, had ik als tip ergens gehoord/gelezen. ben er ook achter dat de alg die bovenop het platte stuk is hetzelfde is als waar mosballen van gemaakt worden, dus dat laat ik lekker zitten voor de garnaaltjes, ben alleen niet zo gecharmeerd van de bruine plukken alg aan mn anubias maar had geen puf meer dat eraf te halen, komt vd week wel als mn been weer mee wil werken.

fotos maak ik vanavond als het donker is, nu teveel weerspiegeling.
 
159414an_vrolijk_0_82_20140313_215139.jpg


758664an_vrolijk_0_82_20140313_203357.jpg


akelige alg
831139an_vrolijk_0_82_20140313_203515.jpg


spannend doorgangetje met een grot

279149an_vrolijk_0_82_20140313_203531.jpg


mooi diamantje

593535an_vrolijk_0_82_20140313_203552.jpg


Nu het water weer iets helderder is vind ik de vissen mooier uitkomen

881169an_vrolijk_0_82_20140313_203656.jpg


eens kijken of de klimop en ik zo vriendjes kunnen worden...

937577an_vrolijk_0_82_20140313_203829.jpg
 
jaaaa die komen wel rustig maar hoor, over een paar weken, moet eerst ffies nog wat doen aan die kale kant, nog ff stukkie hout oid erin, moet ff harddddddd op zoek......
 
Sjeff zei:
Ziet er goed uit An! Waar blijven de kogeltjes dan :p

Ziet er zeker goed uit.
Ja wanneer komen ze nu...hahaha, ik zit te denken om het te combineren met de Daphnia beurs in boxtel 6 april.
 
Goed lezen Thomas, ik zit er aan te denken...
De laatste beurzen, waar ik ben geweest, vond ik behoorlijk tegenvallen en daarom twijfel ik.
En nee, je hoeft me niet te proberen overtuigen...haha
 
hm das idd wel een idee, dan ben je dr al bijna.
Ik ga niet naar de beurs, beetje ver fietsen...

Ronald heb jij nog tips verder voor de inrichting??
 

Terug
Bovenaan