De 1 meter van An Vrolijk


Zorg i.i.g. voor wat dikkere bossen met plantjes, zodat je de zichtlijnen wat breekt.
Voorbeeld is te zien in ons kogelbakje, maar het mag wel wat minder.
 
Kom op, dagje met de trein kost maar iets van 17 euro en dan kan je heel de dag door heel Nederland! :D combineer dit met een leuk uitje voor de kids en v�ila!
 
ja tis goed 4x 17 euro etc etc neeee dat gaan we niet doen Thomas,

okeej dus nog wat plantjes erbij eens kijken hoe of wat,
 
Dan ga je toch gewoon alleen? :D
Misschien is een cryptocorne soort leuk voor de kogeltjes?
Heb je ook al een anubias soort? de barteri is erg mooi!
 
hahahahaha tjah hier kweekt wel veel he, dus tjah wie weet, er zit mos in het hout,
anubias zit ook in het hout verwerkt,
Ik zal eens gaan kijken wat ik hier verder nog in de bakken heb zitten, kan ff niet teveel uitgeven, maar het zal best goed komen,
ik kan dat stukkie hout met de klimop eromheen ook nog anders zetten, die zit los,
de enchidorus moet ook overal nog flink groeien, zitten er 3 in, dus dat gaat helemaal goed komen, maar die zitten er pas vanaf zaterdag in.
 
En anders nemen wij nog wel wat mee, tegen die tijd.
Op zaterdag is het meestal toch onderhoud en als het goed is, groeit hier vanalles...hahaha
 
hahahaha ja als het niet spontaan verdwijnt he,
komt helemaal goed, heb er zin in
 
Ben even aan de knutsel geweest, wat plantjes anders gezet, het hout anders (los) gezet
zo maar ff laten staan of het me zint en goed aanslaat allemaal en wat dichter wordt,

965364an_vrolijk_0_82_20140314_185631.jpg
 
ik heb het hout toch weer beetje terug gezet waar het stond, vond het toch wel heeeeel erg kaal nu zijn de verhoudingen wat beter verdeeld, zal zo ff foto maken
 
Als je nu nog iets van een bosje, bijvoorbeeld sterrekruid, aan de linkerzijde plaatst en de plantjes aan de rechterzijde wat groeihormonen geeft, is je bak er klaar voor.
 
Als die Echinodorus van ons aanslaat is het inderdaad zo vol aan de rechterkant ;)
 
Ik hoop het wel Ivo dat die zo aanslaan, en gaan groeien, heb het in 3 gedeeld, dus er staan er nu 3 in de bak, links. midden en rechts, dus dat komt helemaal goed,

yeah dan laat ik het zo staan, over 3 weken is alles wel wat meer gegroeid komt helemaal goed.....
wou dat die weken al voorbij waren, hahahaha
 
Ach, in jullie bakjes slaat �lles aan, dus dat komt wel goed :p
Ziet er goed uit!

- Mascha
 
neeee das niet waar,niet alles! rode plantjes willen echt niet! heb er bij Wes weer eens eentje ingezet die had ik vorige week gekregen van Sjeff, dus ben benieuwd hoe die het gaat doen.
 
Maar de echi is groen, dus geen zorgen :D Rode plantjes werken bij ons ook niet. Wss voeden en belichten we niet geheel voldoende voor echte rode planten (behalve de lotus, waar je gewoon lekker voedingsbollen bij kunt stoppen ;) ).

- Mascha
 
ja zou best wel eens kunnen die doet het hier ook goed... en gisteren was ik het zand aan het omwoelen....vond ik het bolletje ineens terug, dacht dat die weg was, dus weer netjes gezet hopen dat ie opkomt, die groene van jullie heb ik 2 miniblaadjes van.
 
op verkeerde plekken gewoeld, pfff op ander plekken gister het zand helemaal zwart, en stinken als een beerput, dus het zand eruit gehaald, nu op zoek naar filterzand, dan maar de hele bodem opnieuw, lijkt me toch mooier,
het liefst had ik een zwarte bodem gehad maar daar is hier in de buurt al helemaal niet aan te komen, behalve zwart grind, maar dat lijkt me voor de cory's niet echt handig.
ben de halve wereld hier in de buurt aan het afbellen voor filterzand maar nergens hebben ze het.... pffffff,
 
thanks! op dit moment is de bak echt niet mooi, helft van de planten liggen in een emmer, halve bodem eruit, maaaaaaar vrijdag kan ik filterzand ophalen bij de boerenbond, duurt alleen nog zo lang....
baal nog steeds dat ik mn idee van zwarte bodem moet laten gaan,
 
Jeetje An,moest ik gisteren nog een grapje maken over bodemrot...
Succes met de verbouwing.
 
Je hebt tegenwoordig toch ook van dat afgeronde zwarte grind, is dat niet een optie dan?
Ik heb zelf altijd wel Cory's gehouden op fijn zwart grint, ondanks dat het mij werd afgeraden. De Cory's hebben hier nooit hun baarddraden verloren door het grind, heb het altijd goed in de gaten gehouden, ben ook wel met kleine zandbankjes bezig geweest, maar vond ik niet zo'n succes.
Wachten duurt helaas altijd lang, vooral als je de bak ook nog half 'over de kop' hebt liggen.
 
ja idd John, pfff nou jah tis niet anders

nou ik ben er een beetje huiverig voor om weer voor grind te kiezen, en is hier in de buurt ook niet echt te verkrijgen en hier in de omgeving idd geen Hornbach anders was de keuze snel gemaakt, maar daar moet ik half nederland voor afrijden, en op de fiets is dat geen optie.
Wil eventueel vanmiddag nog ff kijken in duitsland. mits ik ff de auto van de buurman kan lenen
 
zo zielig staat mn bak er nu bij, zelfs de drijvers kiezen de kant met het meeste grint,

129752_0_82_20140317_122247.jpg
 
Er mist wel wat inderdaad :( Jammer dat je niet in de buurt woont ik heb nog een kilo of 10 zand over...
 
heb je daar ook al het zand uitgehaald John? las dat je ook de bodem zwart had onder het hout....
mjah jij hebt een nieuwe bodem liggen....
 

Terug
Bovenaan