De aquaria van Biologist


Dankjewel allemaal! Als bonus nog een foto van de Ancistrus die tevoorschijn kwam, let niet op de slakjes ;)
IMG_20170925_083609.jpg
 
Vanavond iedereen aan de repashy! Ik ben echt helemaal fan van de pygmaeus, wat een ontzettend leuke, actieve visjes zijn dat.

IMG_20170925_212836835.jpg


Zoals jullie kunnen zien ook een enorme overvloed aan garnalen. Maar aangezien ze niet al te veel kleur hebben en ik weinig zin heb aan veel vreemde mensen aan huis mogen ze denk ik blijven :oops:
 
Ja het zijn inderdaad heel erg veel vuurtjes :D Eigenlijk zelfs ietsje te veel op dit moment.
 
Ik kan weer iets van mijn vivarium lijstje afschrijven... Ik heb een harem Apistogramma cacatuoides gekocht :D Ben al een tijdje naar de triple red variant opzoek, maar kon ze of helemaal niet vinden of met slechte kleur. Maar bij een bezoek aan de niet heel lokale lfs kwam ik deze tegen en was gelijk verkocht :smitten:
Vraagt natuurlijk om foto's

Het mannetje
IMG_20171018_210613999.jpg

IMG_20171018_210856186.jpg


Vrouwtje 1
IMG_20171018_210546392.jpg


Vrouwtje 2
IMG_20171018_211350147.jpg


En het trio samen
IMG_20171018_211340930.jpg


Ik ben er in ieder geval heel blij mee :)
 
Het begon toch weer te kriebelen en dus als vervroegd sinterklaas kado (want tja, het Vivarium he) staat hier het 3de aquarium: een superfish aqua 30 led tropical kit wat gaat dienen als Betta bakje. Het staat er nog wat kaaltjes bij, maar zowel inrichting als Betta worden op het Vivarium uitgezocht. Voor de oplettende lezer: dat is inderdaad al over een week en normaal moeten aquaria langer indraaien, maar het materiaal in dit filter komt uit de externe filters van mijn andere aquaria. Eigenlijk is hij dus al ingedraaid en mocht er echt iets mis gaan heb ik plek genoeg om de betta op te vangen ;)

IMG_20171111_190531871_HDR.jpg

(Er komt nog een zwarte achtergrond achter)

De 60cm en de meterbak doen het allebei nog prima en staan er eigenlijk nog net zo bij als op de vorige update. Maar omdat het een fotoalbum is toch wat foto's :D

IMG_20171111_190956543.jpg


IMG_20171111_190557432.jpg


IMG_20171111_190624198.jpg


IMG_20171111_190743143.jpg


IMG_20171111_190803207.jpg


En de 60cm
IMG_20171111_191012278.jpg


IMG_20171111_191034755.jpg


IMG_20171111_191151403.jpg
 
Ziet er goed uit Noa, je bent ervaren genoeg om de Aqua 30 ook goed op te starten met een vroege vis, we zien je op de stand ;)
 
Dankjewel beiden! En ja jullie zullen me zeker zien op de stand. Vorig jaar hebben jullie ook goed op mijn visjes gepast :D
 
Ik wou het net zeggen: ik was er vorig jaar om iets over 11´en op de zaterdag en bijna alle betta's waren al vergeven... zat nog wel wat maarja de mooiste waren al weg natuurlijk :stom:

je moet echt om 10uur naar binnen lopen en direct naar de betta´s4all sprinten :D
 
Daar zullen dan ook de betta's wel snel vergeven zijn. Om de een of andere reden zijn die heel populair op het vivarium. Ik was er vorig jaar om 10 op zondag en toen was het al echt dringen voor de bettas4all stand. Toen ik er om 12 terug heen ging om even mee te praten was alles al praktisch weg.
 
Merendeel mannetjes, maar vrouwtjes ook al een heel aantal. Als je er mee wil gaan kweken zou ik je echt aanraden om op tijd te komen zodat je nog genoeg keus hebt om op bepaalde kenmerken te selecteren.
 
Merendeel mannetjes, maar vrouwtjes ook al een heel aantal. Als je er mee wil gaan kweken zou ik je echt aanraden om op tijd te komen zodat je nog genoeg keus hebt om op bepaalde kenmerken te selecteren.

Mwap mwap mwap mwaaaap...... Laat ik nu net laat komen en mooie vrouwtjes willen:Dk Maar hadden ze er nog wel een paar zitten?
 
Mwap mwap mwap mwaaaap...... Laat ik nu net laat komen en mooie vrouwtjes willen:Dk Maar hadden ze er nog wel een paar zitten?

Jawel, maar later op de dag zaten er nog maar een paar en de meeste allemaal in dezelfde kleur (zullen wel uit hetzelfde nest gekomen zijn). Dus als je dan al later komt zou ik meteen naar de betta stand sprinten :D
 
Even nog een andere vraag. Gisteren wilde ik het filter in mijn nieuwe aqua30 rechthangen en merkte dat het water wel erg koud was. Thermometer erin gehangen en het water was 17 graden, terwijl het verwarmingselement op 23 staat. De verwarming dus omhoog gedraaid naar 28 graden en vanochtend gaf de thermometer 22 graden aan... Op deze manier kan mijn verwarming niet eens hoog genoeg om het water warm te krijgen.

Het element is een superfish 50 watt en zou dus in principe genoeg moeten zijn voor 30 liter. Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben met deze verwarming? Want op deze manier denk ik dat ik maar een andere ga aanschaffen.
 
Geen update met foto's, maar wilde dit goede nieuws toch even delen

Een van de cacatuoides vrouwtjes zwom al een tijdje alleen maar in de hoek van de bak. Vandaag toch nog eens goed kijken wat er aan de hand was, zie ik een hele wolk vrijzwemmende jongen met een trotse mama :D :D Geen idee of ze het gaan overleven in de gezelschapsbak, want ze zijn echt nog miniscuul. Maar wel heel erg leuk om te zien, dus ik ben helemaal gelukkig :D
 
Je topic doorgenomen, mooie bakken heb je . Succes met de jongen maar in een gezelschapsbak was het bij mij lastig.
Deze zomer heb ik bij mijn borellis's ook twee nesten gehad en deze waren ook snel weg. Ik denk ook opgegeten door het vrouwtje,
omdat de man weer een nieuw nestje wil. Maar leuk is het zekers.
 

Terug
Bovenaan