De aquaria van MaestroCygni


He, bah! Vervelend, maar inderdaad is dat bij choco's niet heel gek, het gebeurd vaker.
Heel eerlijk zou ik er 3 volwassen choco's bij kopen ;) Groepje van 6 is mooier, schijnen ze zich beter bij te voelen. Had ik ook moeten doen.
 
He, bah! Vervelend, maar inderdaad is dat bij choco's niet heel gek, het gebeurd vaker.
Heel eerlijk zou ik er 3 volwassen choco's bij kopen ;) Groepje van 6 is mooier, schijnen ze zich beter bij te voelen. Had ik ook moeten doen.
Is dat niet teveel in 60cm?
 
Wees eerlijk, hoeveel zwemmen ze nou helemaal? ;)
 
in hoeverre is het überhaupt mogelijk om aan volwassen exemplaren te komen?
 
Wees eerlijk, hoeveel zwemmen ze nou helemaal? ;)
Best veel, ik vond het al krap voor 4...

in hoeverre is het überhaupt mogelijk om aan volwassen exemplaren te komen?
De meeste dieren zijn vrij groot. Misschien niet helemaal volwassen, maar wel oud genoeg om het geslacht te zien.
 
Meen je dat? Hmm... ik vind het hier goed meevallen. Misschien lijkt het minder in een grotere bak.
 
Meen je dat? Hmm... ik vind het hier goed meevallen. Misschien lijkt het minder in een grotere bak.
Misschien kan het wel, ze zwemmen niet echt actief, maar ze scharrelen wel rond. Maar pas wanneer ze volgroeid zijn, ga ik beslissen hoeveel er bij komen.

Anyway, ik heb er nog een liter rooibos in gedaan:
IMG_20180311_132505.jpg
 
Heel erg mooi Christian, een bak die erg rustig oogt.
 
Mooi theebakje zo Christian! Jammer van je choco.
 
Prachtige bak zo, man!
 
Superbak, erg mooi die oranje gloed erachter. Als je de foto schuin had gemaakt leek het de ondergaande zon aan de oever van een rivier ;)
 
Gesnoeid en een stuk hout toegevoegd. Het is heel mooi geworden, al zeg ik het zelf :p Op de foto ziet het er heel anders uit, minder sfeervol dan in het echt, al komt dat denk ik omdat het diepte effect op de foto veel minder is.
IMG_20180326_143742.jpg


De paro vindt het nu geweldig, hij zwemt door de hele bak, terwijl hij normaal rechts onder het filter bleef. Ik heb hem ook nog voor het eerst zien eten, hij eet gelukkig droogvoer :p
IMG_20180326_144015.jpg
 
Erg mooi!
Blackwater ziet er echt rustgevend uit .
 
Ik vind het inderdaad ook mooier zo, heerlijk rustige bak. Fijn dat de Paro aan het droogvoer is :)
 
Bedankt allemaal!

Ik heb een beetje last gehad van een bacteriënbloei. Het water werd niet heel wit, ik merkte het alleen als ik in de lengte de bak in keek. Nu lijkt het weg te zijn getrokken.
 
Ik vind je drijvers erg mooi welke zijn dit ?
 
Slecht nieuws, en (soort van) goed nieuws...

Zoals jullie misschien wel weten ben ik 5 dagen op excursie geweest met school. Toen ik terug kwam heb ik twee vissen dood aangetroffen. Ik had het wel verwacht, de ene was al erg ziek, en de andere was al zo oud en aangetast dat het elke dag had kunnen gebeuren.

Dit waren dus de Betta, die al bijna 3 jaar bij mij was, en het panduro mannetje die ik op vivarium kocht.

Het panduro vrouwtje krijgt hopelijk een nieuwe partner als de bak opnieuw is ingericht, en nu heb ik nog een bakje over...

Ik zit nog te twijfelen of ik de 36x26x16 wil opzetten voor een Dario dario biotoop, de Home 15 wil opzetten als garnalenbak, of de aqua 40 wil opzetten als Betta rutilans/brownorum bakje. Dario dario lijkt mij heel gaaf, maar als ik geen vrouwtje kan vinden...
 
Balen...

'T was een heel mooi vissie...

Tja, keuzes, keuzes, keuzes:D:juggle:;)
 
Zonde van je panduro, was een pracht exemplaar
Balen...

'T was een heel mooi vissie...

Tja, keuzes, keuzes, keuzes:D:juggle:;)
Was inderdaad een erg mooi visje... Gelukkig heb ik nog het vrouwtje, die, zoals ik al duizenden keren heb gezegd, nóg mooier is naar mijn mening.
 

Terug
Bovenaan