De aquaria van MaestroCygni


Bed weg doen en met zo'n opblaasbaar ding in de 160 bak slapen :D:D
obplblaasding-jpg.jpg

Dat naast dat opblaasding is om wakker te blijven hoor !!!
 
Alleen kun je zo wel wisselende waarden krijgen en dat is ook niet bevorderlijk. Dus zet de wekker maar elke dag;)
Zou ik sowieso wel doen denk ik :p
Een andere optie is om het naaldgras te dry starten tot het een tapijt heeft gevormd, en daarna met de EI, maar zonder co2 verder te gaan. Daan noemde zelfs de optie om tijdens de dry start bio co2 toe te voegen om het tapijtje sneller te laten groeien.
 
Naaldgras haalt toch hoofdzakelijk zijn voeding uit de bodem of ben ik fout ?
 
Naaldgras haalt toch hoofdzakelijk zijn voeding uit de bodem of ben ik fout ?
Dat klopt, volgens mij. Ik ga ook een soil gebruiken, dus dat is het probleem niet, gelukkig.

Ik heb wat gelezen en naaldgras (Eleocharis parvula, in ieder geval) zou het vrij goed moeten doen zonder co2, vooral na een dry start en met een goede soil.
 
Misschien domme vraag maar vinden deze de bodem wel fijn . Ooit heb ik ze ook wel eens gehad , maar die zag je nauwelijks .
 
Misschien domme vraag maar vinden deze de bodem wel fijn . Ooit heb ik ze ook wel eens gehad , maar die zag je nauwelijks .
Ja, ze vinden deze bodem wel fijn, ze zijn de hele dag zand aan het "eten". Bij mij zijn ze nooit schuw geweest, en als ze willen kunnen ze echt wel verstoppen, want de Parosphromenus zie ik ook niet vaak.
 
Ja, ze vinden deze bodem wel fijn, ze zijn de hele dag zand aan het "eten". Bij mij zijn ze nooit schuw geweest, en als ze willen kunnen ze echt wel verstoppen, want de Parosphromenus zie ik ook niet vaak.

Wat een mooie bessies zijn dat zeg! Kruipen ze nu ook onder het zand?

En je 'thee' bak is ook prachtig zeg!
 
Wat een mooie bessies zijn dat zeg! Kruipen ze nu ook onder het zand?

En je 'thee' bak is ook prachtig zeg!
Bedankt Daan :)
Ze kruipen niet echt onder het zand, maar ik heb ze wel zand zien verplaatsten om ergens tussen het hout te komen, dus waarschijnlijk zouden ze wel onder het zand kunnen.

Prachtig weer! Ik heb ze nooit gehad maar vind ze wel geweldig om te zien.
Bedankt! Het zijn echte aanraders!
 
Bedankt Daan :)
Ze kruipen niet echt onder het zand, maar ik heb ze wel zand zien verplaatsten om ergens tussen het hout te komen, dus waarschijnlijk zouden ze wel onder het zand kunnen.
Zouden ze in aquasoil kruipen? Mij lijken ze ook wel wat namelijk!
 
Dat gaat hard!


Worden dat niet hele grote planten?


Als je wat teveel hebt:engel:
De limnobium heeft bij mij niet zoveel wortels:'(
 
Bij mij blijven ze allen redelijk klein maar stekken als een gek! Ik sorteer ze wel als ik ga snoeien en zo houd ik een paar grotere over, maarja
 
Vandaag is helaas de magere choco overleden. De laatste paar weken had hij helemaal niks gegeten, en hij was al erg mager. Op zich wel bijzonder, choco's staan bekend omdat het hele gevoelige visjes zijn, dus met alle mogelijke dingen die fout konden gaan, had ik niet gedacht dat vermagering de reden zou zijn om een choco te verliezen... De andere 3 doen het goed, dus daar maak ik me geen zorgen. Ik ga de groep niet bijvullen tot ik 100% zeker ben of dit vrouwtjes of mannetjes zijn, en dan koop ik er een volwassen choco bij.
 

Terug
Bovenaan