De aquaria van MaestroCygni


Vandaar! Maar ik bedoel ook niet echt planten maar mos of algengroei op het hout ofzo?
Voor algen zal ik inderdaad wel zorgen, heb er in mijn paro bak genoeg. Mos is helaas niet biotoop correct. Er komt ook een mini javavaren, en de wortels van de drijfplanten moeten nog groeien.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Ik twijfel of ik er kroos in wil doen... Denken jullie dat ik er spijt van krijg?



Trouwens, ik mag de Betta hebben, want mijn moeder wilt hem niet meer, dus ik ga de aqua 40 opzetten. Hopen dat hij dan opknapt...
 
Trouwens, ik mag de Betta hebben, want mijn moeder wilt hem niet meer, dus ik ga de aqua 40 opzetten. Hopen dat hij dan opknapt...
Yes! Weg met die boedha! Maak er wat moois van:p
Ik twijfel of ik er kroos in wil doen... Denken jullie dat ik er spijt van krijg?
Ja! Niet doen, het gaat heel hard, en als je het er ooit uit wilt hebben, krijg je het er heel moeilijk weer uit...
Ik ben een paar weken bezig geweesr...;)
 
Gisteren weer de NH3, NH4 en NO2 laten meten bij de LFS. Alle 3 nog steeds 0, een week nadat de pauciperforatum in de bak gingen. Gevolg:
choco3.jpg
choco2.jpg
choco1.jpg
choco4.jpg
 
Nu laten ze zich wel zien, prachtig!!
Ja, ze zijn totaal niet schuw. Zo zie je dat de bakmaat heel erg belangrijk is...

Prachtig man! Daar zullen ze zich zeker lekker voelen.
Paro ook al over?
Ja, de Paro zit er ook in. Hij laat zich veel meer zien, hij zwemt vaak met de pauciperforata mee, volgens mij heeft hij een identiteitscrisis. Het is dus geen echte bodembewoner.

Ja echt geweldig mooie vissen!
Wat zien ze er goed uit joh!
Bedankt! Ik vind ze ook super mooi, en het gedrag is geweldig, ik kan er uren naar kijken!
 
Mooizo! Nee, bij mij zijn de Paro's ook geen pure bodemvissen (meer), maar voor de schijngevechten tussen de mannen zoeken ze toch de bodem op.
Het imponeren van vrouwtjes gaat ook ergens halverwege de tank, geweldig gezicht trouwens. Als ik het op video krijg dan zal ik het plaatsen ;)
 
Ruinemans heeft Betta brownorum... Die komt ook voor in Sarawak, en blijft een stuk kleiner dan coccina... Ik twijfel nog maar ik ga wel alvast bij de lfs informeren.
 
Ik heb net 20 minuten naar het aquarium zitten staren, alle problemen vergeten en alleen gedacht aan dat wat ik het leukste vind, aquaria en vissen. Ik ben erachter gekomen dat dit mijn droomaquarium is. Het is wat ik al 4 jaar probeer te bereiken, een stukje natuur met vissen die ik al 4 jaar wil houden. Ik word echt blij en relaxed van deze bak. Ik voel me voldaan.
Ik denk niet dat ik het bestand verander, behalve dat de groep Parosphromenus uiteraard uitgebreid wordt. Hoe mooi de wilde Betta's ook zijn, ik ben bang dat het te druk wordt.
 
En dat is het mooiste gevoel dat er is, dat je eindelijk die ene bak hebt die je zocht.
Ik denk inderdaad dat in zo'n bakje wilde Betta's toevoegen niet het beste idee is, ze zouden de Choco's wel eens weg kunnen drukken.
 
Ik ben blij voor je dat je zelf iets hebt gecreëerd dat je zo'n goed gevoel geeft :daisy: Great accomplishment:petjeaf:
 

Terug
Bovenaan