De aquaria van MaestroCygni

Wat is dat toch met die vissen van jou, ze verstoppen zich allemaal!
Mijn vaillanti's zitten de hele dag voor de ruit (behalve als Ruben langs komt :p )
 
Eleocharis acicularis. Mooi plantje, moeilijk te planten.... Het is niet de bedoeling om er een tapijtje mee te maken, ik wil vooral dat het zo hoog mogelijk wordt.
IMG_20180116_201208.jpg
 
Ik hoop van harte dat ze goed bij je aanslaan. Een mooie plant maar het is mij nog niet gelukt ze (zonder co2) in leven te houden.
Ik hoop het ook. Ze zouden zonder co2 en met gedimd licht moeten kunnen overleven, maar we zullen het zien. Komt voor in de biotoop, dus ik neem ook aan dat de waardes geen probleem zullen zjn.
 
Persoonlijk vind ik Eleocharis sp. 'Montevidensis' erg mooi (20-30cm), maar niet makkelijk aan te komen.

 
Persoonlijk vind ik Eleocharis sp. 'Montevidensis' erg mooi (20-30cm), maar niet makkelijk aan te komen.
Die is ook heel mooi, zeker! Eigenlijk precies wat ik zocht. Misschien later :p

Nu zoek ik misschien iets voor op het hout... Javavaren zijn volgens mij de enige optie, maar die worden zo groot...
 
Je hebt ook mini javavarens ;) Daarbij, hoe snel denk je dat ze gaan groeien in je bak? ;)
 
Dat kan altijd natuurlijk, wat ik bedoel is dat de bladeren te groot zijn. Eenmaal die gegroeid zijn kan ik er niks meer aan doen...
Ah op die fiets. Je hebt last van een omgekeerd probleem, als je planten het goed gaan doen wordt jij niet blij;)
 
Mooi!

Mischien ook nog een ander soort blad in doen, dan alleen maar eiken:rolleyes:;)
 
Maar mag nog wel een keer hoor:) Hoe gaat het met de choco's?
 
Christiaan zijn vissen zijn gewoon bang voor hem :p
 
Christiaan zijn vissen zijn gewoon bang voor hem :p
Behalve de pauciperforata's die zouden mij wel op willen eten... Letterlijk.

Ik heb wel spijt dat ik de choco's heb gekocht... De bak waar ze nu in zitten is echt te klein, en dat is wat hun raar gedrag veroorzaakt... Ik kan niet wachten tot ze in de grote bak mogen..
 
De pauciperforatum zitten in de nieuwe bak. De bak was opgestart met een filter vol ingedraaid filtermateriaal, en eigenlijk durfde ik ze al op dag 1 over te zetten, maar toch even gewacht. Nu, na 6 dagen voeren, heb ik het water laten testen. Geen ammonia of ammonium, dus dat geeft aan dat de bacterien in het filter het voer prima aankonden.
Ik ga wel vaak testen en als ik merk dat er ammonium of nitriet in het water zit, gaan de vissen onmiddelijk terug naar de aqua60.

Het gedrag is wel veel leuker! Ik wist dat de pauci's open water warderen, dat heb ik na het snoeien in de aqua60 ook gemerkt, maar in deze bak is het gedrag gewoon heel anders, ze zwemmen samen de hele bak door.
IMG_20180122_195905.jpg
IMG_20180122_224733.jpg
 
Ziet er prima uit Christian!
 
Gaat lekker, mooi theekleurtje ook :D
Ga je de achterkant nog verduisteren? of blijft het een 'doorkijkbak'?
 
Heel mooi, misschien nog wat losse stukjes turf los op de bodem ...
 
Terug
Bovenaan