De aquarium hobby van RichD1011


Schitterende vissen Richard :love:

Vind vooral de soorten met de bult op de kop erg mooi en zien er zo "koddig" uit. Dit is tenminste vis in je aquarium (y)
 
Hele mooie foto's Richard, je mag wel vaker posten hoor.
Argentea's zijn behoorlijk gegroeid in een jaar en ook mooier geworden.
M-A zijn eenmaal zeer pittig en territoriaal, uiteraard is het zonde om een volwassen exemplaar kwijt te raken.
Bij mij ging het mis tussen de Synspilium, net als bij jou kreeg het vrouwtje de schuld.
 
Vooral in de 1e fase inderdaad, maar waar kleine visjes vooral even hun vinnen uitzetten en achter elkaar aanzwemmen, zijn dit echte (zoals dat heet) "lip-lockers".
Vooral de bocourti's en catazaja's zijn hierin met regelmaat bezig.. als ik het zie zal ik eens een foto maken, is een prachtig spektakel(tje).
Ben benieuwd! Ken het begrip wel inderdaad van Youtubers
 
De blauw vis op foto 2... is dat niet roze???
Nu ik nog even goed kijk zie ik er ook wel roze in ja, (ben kleurenblind) maar aparte vorm heeft die vis

35 cm is echt gigantisch, dat is 1/3 van mijn bak
 
Laatst bewerkt:
Nu ik nog even goed kijk zie ik er ook wel roze in ja, (ben kleurenblind) maar aparte vorm heeft die vis

35 cm is echt gigantisch, dat is 1/3 van mijn bak

Ja mijn kleurenzicht is ook niet 100% hoor dus kon ook aan mij liggen :DD
Ja heeft een ronde vorm... beetje discus rond maar dan on steroids :deal:

35cm is inderdaad een boel vis, zeker ook als je het uit moet vangen.
tijd terug dus 1 van de bocourti's uit moeten vangen, dan is de vloer nat (tot 1,5-2meter van de bak vandaan), de muur nat & vaders en ikzelf zeiknat :juggle:
 
Kreeg de melding dat de nieuwe bakken binnen waren (inmiddels al 2 weken terug :)))

1dfda853-1684-4631-b660-5c2a09253bde.png

Staan inmiddels gevuld en al
IMG_2264.png

2 bakken van 115x50x45 (waarbij 10cm ingenomen als filterkamer)
1 bak van 115x50x45 / 3, krijgen elk hun eigen sponsfilter.

Filterzand heb ik gewassen in de bak zelf.. had geen zin om de in kou en/of het donker buiten met water te spelen :))
Gok dat het wel wat meer water kost op deze manier (echt paar keer de bak vullen en legen, en ondertussen zand omwoelen).

Wat er nog resteert:
- DC 3weg splitter scoren, dacht er nog 1 te hebben maar was een 2weg splitter (vandaar dat de bovenste lamp nog niet brand)
- Filtering aansluiten
- Inrichten, normaal gezien scoor ik mijn stenen bij tuincentra maarja.. dat ging nu even niet op :)) Heb nog wel wat steen terug kunnen vinden dus kijk even hoe ver ik kom
 
Netjes Richard en je krijgt het druk met al die bakken.

Ach definieer druk, op water verversen en af en toe is wat ruiten/hardscape poetsen na valt het wel mee.
Buiten dat is het een hobby :))

Toe maar, je maakt er serieus werk van, is het de bedoeling om te gaan kweken en verkopen?

Nouja serieus... gewoon een wat uitgebreidere hobby :))
Ja het is inderdaad wel de bedoeling om met wat soortjes te gaan kweken, gewoon voor de leuk (verdienen doe je er toch niet aan).
Heb een aantal gangbare soortjes, maar heb ook wat speciale soorten zwemmen (zal nog is een update plaatsen over wat er zwemt).

De gangbare soortjes hebben wel eens eitjes/jongen.. maar als ik daar nu mee aan de slag ga heb ik geen plek over als de speciale soorten jongen krijgen.
Dus eigenlijk zit ik te wachten tot ik jongen krijg van een wat specialer soort :))
 
gewoon een wat uitgebreidere hobby
In de huiskamer 230x70x70

in de vissenkamer:
5x 115x50x45
1x 115x50x45 / 3
2x 180x50x50
Uitgebreidere of uit de hand? (geintje)
Maar wel tof om zoveel bakken te hebben waar je dan per soort in kunt kweken, en wie weet hou je er ooit nog een zakcentje aan over.
 
doe dan 1 bakje met planten op ze minst:p

Haha grapjas :DD

Ben zeer benieuwd naar je specialere soorten ;)

Heb o.a. Amphilophus lyonsi rondzwemmen!
Maar zal binnenkort alles is op de foto zetten incl naam :))

Uitgebreidere of uit de hand? (geintje)
Maar wel tof om zoveel bakken te hebben waar je dan per soort in kunt kweken, en wie weet hou je er ooit nog een zakcentje aan over.

Ja ach... weetje ik rijd geen auto, ben geen grote uitgaander, ben geen vakantieganger.. maar ik houd wel van aquaria en elektronica :))
Veel van mijn geld gaat dus naar die laatste 2 :))

De hoeveelheid vissen die ik heb eten wat aardig wat weg, energierekening is hoog, waterrekening is hoog (alhoewel dat in verhouding geen drol kost)... en dan hebben we de initiële aanschafkosten van alle aquaia ect nog niet meegerekend :))
Ook nagaan dat als je jongen krijgt, deze ook gerust een jaar hier vertoeven alvorens aangeboden te worden... moet je nagaan wat dat in de tussentijd nog kost aan voer ect.... dat zakcentje zou me echt verbazen :deal: :))
 
Als je alles bij elkaar opteld wordt het lastig om er ets aan over te houden idd.
Zelf ben ik ook een thuiszitter btw, auto's aquarium en horloges houd ik me mee bezig
 
Als je alles bij elkaar opteld wordt het lastig om er ets aan over te houden idd.
Zelf ben ik ook een thuiszitter btw, auto's aquarium en horloges houd ik me mee bezig
Daar is het toch ook een hobby voor! Ik sluit me hier ook bij aan, al kunnen horloges toch ook wel een gezamenlijk fortuinlijk kosten merk ik :DD
 
Je kunt je beter afvragen welke hobby geen geld kost en die zijn er denk ik bijna niet. Maar goed het is een hobby waar je normaliter veel plezier aan beleefd dus dan mag het ook wat kosten denk ik.
 

Terug
Bovenaan