De aquarium hobby van RichD1011 (1 Viewer)

roberto1983

Member
Lid geworden
30 mei 2020
Leeftijd
37
Serious business! Leuk om te volgen!
Nog gecondoleerd met je kogelvis, welk soort had je precies?

quistero

Well-known member
Lid geworden
28 september 2016
Leuk hoor die bakken maar heb je nog wel vissen? Tijd voor een paar vissenfoto's :deal:

Topicstarter
RichD1011

RichD1011

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
26
Bakken staan in huis!
IMG_0701.png IMG_0702.png

Inmiddels ook al 3 lagen verf erop
IMG_0710.png

Eigenlijk is de dekking perfect, alleen rond de kitnaden wil het nog niet helemaal.
Morgen nog even een paar keer aantippen daaromtrent.

Om @quistero nog een plezier te doen :))

Goeie maand terug 2x man en 2x vrouw van de Thorichthys meeki black angeles in 1 van de 115x50x45 bakken gestopt.
Alleen na 3 dagen kwamen ze nog niet tevoorschijn, ze hadden een "dither fish" nodig, dit zijn uiteindelijk 2x man en 4x vrouw Xiphophorus helleri geworden.
Ook nog 1x man en 1x vrouw Cryptoheros spilurus toegevoegd om ze uit de tent te lokken kwa verdediging werk.

En dat werpt zeker zijn vruchten af! het blijven enigszins schuwe vissen maar gelukkig zijn ze nu wel zichtbaar en eten ze weer :))

Meeki hierin is snel te herkennen aan de opgezette rode keel :)) als ik voor de bak sta doen ze dit regelmatig... volgens mij willen ze iets duidelijk maken :juggle:
IMG_0602.png IMG_0603.png IMG_0601.png

Zal binnenkort nog is de andere visjes op de foto zetten ;))

Oh en ik zit nog even in dubio over de verlichting betreffende de 2 nieuwe bakken, indien men mee wilt denken

Laatst bewerkt:

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
55
Erg goed geslaagd die zwarte achterwand Richard. Lekker strak:thumbs:

Topicstarter
RichD1011

RichD1011

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
26
De bakken staan, wonderbaarlijk waterpas ook nog.
Bij het vullen hoorde ik het hout iets kraken, maar minimaal, is natuurlijk wel even 700-800kilo aan water wat er bijkomt :))

Verlichting ook aangesloten, ben uiteindelijk voor 3x 30watt 6400K breedstralers/floodlights per bak gegaan.
Of dat bevalt? we zullen zien als de bakken ingericht worden met vis ect.

wat ik wel weet is dat ik z.s.m. aan de afwerking moet beginnen, want het is aardig wat licht om in te kijken :))
Dit zal echter een paar weekjes op zich laten wachten, handigst om met zijn 2e te doen en vaders is voorlopig al bij m'n zuster bezig :juggle:
Afijn de bakken moeten toch nog ingericht worden en draaien dus we hebben nog wel ff.

IMG_0735.png IMG_0762.png

Ed Tensen

Well-known member
Lid geworden
30 december 2018
Leeftijd
41
Schitterende vissen Rich en een mooie solide stelling.

Gr. Ed

Friesian

Well-known member
Lid geworden
9 februari 2020
Ik twijfel......
Zal ik het vakwerk van een vakman/-vrouw noemen of een kunstwerk van een kunstenaar/kunstenares?

Of wacht.....dat is een geweldige home cinema set. Echt een pluim waardig! Dat wordt genieten.

Topicstarter
RichD1011

RichD1011

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
26
Ik twijfel......
Zal ik het vakwerk van een vakman/-vrouw noemen of een kunstwerk van een kunstenaar/kunstenares?

Dan toch eerder vakwerk :))
Nee het scheelt dat mijn vader heel handig is met zijn handen, en ik sterk ben in het uitdenken van constructies en materialen.
Samen zijn wij kwa kluswerk best een goed duo, en ook leuk om samen met paps op te trekken in een bepaald iets.

gpatton

Well-known member
Lid geworden
28 december 2018
Leeftijd
30
mooie setup wat heb je daar gebruikt bij je led lampen om ze aan elkaar te linken?

Topicstarter
RichD1011

RichD1011

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
26
De ombouw zit tegen stelling aan.
Grondverf zit erop, van de week nog even de zwarte verflaag erover.

IMG_0953.png IMG_0963.png

Vrijdag even bij VKC in Woudenberg geweest om hout te scoren, ben ditmaal eens voor Talawa gegaan.
voor mij een onbekend houtsoort maar oogt erg mooi.

IMG_0959.png IMG_0960.png IMG_0961.png

Ze hadden mij al gewaarschuwd dat er in het begin veel fijn vuil vanaf zou komen.
Helaas heb ik geen kuipen in huis waar het inpast kwa inwateren en schoonspoelen, dus dat moet (helaas) maar in de bak zelf.
Komende dagen maar even flink water verversen.

Topicstarter
RichD1011

RichD1011

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
26
mooie setup wat heb je daar gebruikt bij je led lampen om ze aan elkaar te linken?

IP68 connectors:

die connectors zelf heb ik met 20mm PVC klemmen aan de muur bevestigd.

gpatton

Well-known member
Lid geworden
28 december 2018
Leeftijd
30
IP68 connectors:

die connectors zelf heb ik met 20mm PVC klemmen aan de muur bevestigd.
ah mooie spul bedankt voor link. je kan die led lampen ook tegen de onder kant van je bak doen als goed kopen verwarming

Topicstarter
RichD1011

RichD1011

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
26
ah mooie spul bedankt voor link. je kan die led lampen ook tegen de onder kant van je bak doen als goed kopen verwarming

Dat heb ik bewust niet gedaan :))

De platen onder de bak zijn 15mm, daar staat de bak direct op.
Dus dan zou ik hoogstens 1cm schroeven kunnen gebruiken met het risico dat ik alsnog het glas beschadig omdat het hout uitzet met het boren :))
Tevens is het betonplex en dat is echt gigantisch pokke om in te boren (nog erger dan hardhout :)))

Maar nu de stelling is afgewerkt, zal de warmte van zichzelf al beter blijven hangen :cool:

gpatton

Well-known member
Lid geworden
28 december 2018
Leeftijd
30
ik ga nu ook helemaal stoppen met lucht en ga door met pet minni filters omdat ze geen geluid maken mocht je het geluid keer zat woorden;)

woutDR

Well-known member
Lid geworden
7 november 2015
nog enige vooruitgang?

Users who are viewing this onderwerp

Private conversations
Help Users
    Bovenaan