De bakjes van Sanneke80 ...


S

Sanneke80

Guest
Hoi allen,

Ik was al eens eerder begonnen met een fotoalbum, maar dan van ieder bakje apart. Blijkt dat ik dat kei onhandig vind en dat ook de links niet allemaal onder mijn naam kunnen.

Vandaar dat ik nu opnieuw begin met dit album, waar ik de vorderingen laat zien van al mijn bakjes. Is het meteen wat overzichtelijker voor mijzelf ;)
 
Ben benieuwd Sanneke. Bij het plaatsen van een link in je onderschrift heb je inderdaad beperkte ruimte van ik dacht 500 tekens.
 
Ik ga beginnen met het eerste aquarium, tevens het grootste, dat ik heb.

Een Juwel Rio 125 wit.



September 2014:
Tja, wat zal ik er van zeggen... Twee maanvissen en een schooltje roodkop zalmpjes.
zeg maar niks ;)
972724sanneke80_0_85_in_fotoalbu.jpg




Februari 2015:
Al wat meer plantjes en overgestapt van het binnenfilter naar een externe filter, de Eheim Experience 250 (2424). En een nieuwsgierige Floortje bovenop :D
549938sanneke80_0_85_in_fotoalbu.jpg




Oktober 2015:
Mijn eerste d.i.y. terrasmuurtjes. Een groot stuk hout, extra plantjes en een groepje Corydoras Aeneus
724124sanneke80_0_85_in_fotoalbu.jpg




Maart 2016:
Mijn terrasmuurtjes vervangen door een verbeterde d.i.y. versie, maanvisjes een groter huisje gegeven, weer wat extra plantjes en als nieuwe bewoners een koppeltje zilvermollies en een schooltje Pristella Maxillaris.
721792sanneke80_0_85_in_fotoalbu.jpg




Mei 2016:
Groepje Corydoras Aeneus is 'vervangen' door een groepje Corydoras Aeneus Goldstripe. Mijn twee Acanthicus Adonus met pijn in mijn hart een beter huisje gegeven. Vier stuks Stiphodon Retilaureus erbij genomen.
298615sanneke80_0_85_in_fotoalbu.jpg
 
Dank je wel John en C�dric!

Mijn tweede bakje...

De Citroengarnalenbak

Afmetingen: 40 x 40 x 30
Filter: Eheim Pick-Up 60
Verwarming: SuperFish Nano Heater 50 W

Bewoners: Citroengarnalen, lowg rade en high grade, in de race om allen high grade te krijgen.



December 2015:
Ik ben begonnen met filterzand als bodemmateriaal. Een d.i.y. garnalenflatje, twee mosballen en wat plantjes, hout, steentjes en javamos.
175937sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg




Januari 2016:
Filterzand op de bodem vervangen door bruin zand van de Hornbach.
Garnalen flatje en wat plantjes vervangen.
394259sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg




Mei 2016:
Stukje hout met andere mossoort toegevoegd, Flame mos.
Een stukje Catappa Bark en Cholla Wood toegevoegd.
512432sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg




Juli 2016:
Deksel van gaaswerk en de lamp van SuperFish, vervangen door een zelfgemaakte houten frame, plexglas en ledverlichting.
722911sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg
 
Mijn derde bakje...

Superfish Expert 30

Filter: SuperFish Sponsfilter XL
Verwarming: SuperFish Smart Heater 55 W



Februari 2016:
Opvangbak voor de baby's van mijn Corydoras Aeneus en Zilver Mollies
962644sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg




Mei 2016:
Nieuwe bewoners! Red Sakura Granalen en Corydoras Similis
696279sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg



Augustus 2016:
Deze bewoners krijgen een nieuw en groter aquarium en dan komen hier de King Kong Garnalen in.
 
Die versie met het Micranthemum voorin vind ik ook wel wat hebben, zonder de hoogbouw, dat dan wel weer.
Tegenwoordig gaan we uit de flats, toch weer voor de laagbouw.
;)
Mooi hoor!


Groet,
Ben.
 
Mijn vierde bakje...


De SuperFish Home 60 (ook wel mini jungle genoemd door jullie hier ;) )

Filter: Eheim Pick-Up 160
Verwarming: HS Aqua Tico Heater

Bewoners: Orange Sakura Garnalen en Corydoras Arcuatus en nog twee Paracheirodon Simulans



Februari 2016:
De poes vind het nieuwe aquarium ook reuze interessant...
765744sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg




Maart 2016:
Wat spiderwood toegevoegd en zo.
588965sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg




Mei 2016:
Wat gesnoeid, javamos toegevoegd voor de garnaaltjes en een mooie rode lotus er bij gezet.
535929sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg
 
Dank je wel Ben!

Ik vond dit eerlijk gezegd ook heel erg mooi, maar het wilde helaas niet aanslaan. Hier zat het er net een paar dagen in.

Omdat ik deze foto weer tegenkwam van de week en ik dit toch wel weer wil hebben, heb ik weer zoiets besteld maar dan net even anders. Hoop dat dat wel aanslaat, er is nu in elk geval veel meer licht aanwezig.

Vanavond krijg ik het binnen, postbode kan elk moment aan de deur staan ;)
Het heet Utricularia graminifolia. Ben benieuwd...
 
Leuk!
 
de vierde is echt mooi hoor! allemaal eigenlijk wel!

Ben ook wel beniewd naar het ''king kong'' projectje.
 
Mijn vijfde bakje...


De White Pearl Garnalen!

Filter: Sponsfilter M
Verwarming: SuperFish Nano Heater 50 W.
Bodemmateriaal: Zwart zand van de Hornbach


Mei 2016:
Tja, hier nog weinig van te zeggen ;)
Update volgt van de nieuwe inrichting...
929538sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg
 
Mijn zesde bakje...

De King Kong Garnalen!


Juli 2016:
Ze zitten nu nog in 'quarantaine', maar gaan in augustus ergens over naar de SuperFish Expert 30
396914sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg
 
Leuk zo allemaal hoor Sanneke.
 
Mijn zevende bakje...


De Juwel Primo 70 led!


Filter: Aquael Turbo 500 met als extra een sproeibuis
Verwarming: Juwel 100 W.
Bodemmateriaal: Filterzand



20 juli 2016:
Net binnen!
153629sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg

777656sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg

332166sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg




17 juli 2016:
Eerste inrichting met kienhout en een zwarte poster erachter.
639921sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg




20 juli 2016:
Inrichting met planten. Drie verschillende mossen, links Flame mos, midden -dat zoeken we nog even op- mos, en rechts Weeping mos. Ook Vallisneria en Cryptocorine erin gezet en een drijfplantje toegevoegd. O ja, niet te vergeten, filter vervangen.
988648sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg
 
Dit was even de eerste 'kennismaking' ;)

Ik heb nog twee 24 liter bakjes, waarvan ��n leeg staat en ��n waar ik de citroengarnalen in doe zonder een backstripe die ik uit mijn groepje vis.


Zal later wat foto's toe gaan voegen met hoe alles er nu bij staat en ook wat leuke foto's van de bewoners.
 
Hihi, nou dat weet ik nog niet. Ik kan hem niet eens meer kwijt, maar ja, ruimte is wel te maken natuurlijk :p

Ik heb met mezelf afgesproken dat hij nu leeg blijft en dat ik wellicht op het vivarium een leuk groepje garnalen kan vinden die erin kunnen. :D Uiteraard laat ik hem van te voren wel indraaien.

Ik heb dan ook het bakje van de King Kong garnalen leeg wanneer deze zijn verhuis, maar die blijft leeg om als reserve/quarantaine te hebben.
 
Bedankt Rennie, Mike, John en C�dric!

@Mike, Dat projectje moet nog even wachten. Denk nog een week of drie, dan komt hun nieuwe bakje vrij en kan ik gaan beginnen met inrichten.

De bodem is de ADA Africana en er komen twee Dragostones in, maar verder weet ik het nog niet. O ja, mosjes, hihi.
 
Leuk zech!!! Iedereen begint met de stomste beginnersfouten ;)


1 ding vind ik wel knap :D
20 juli 2016:
Hij is er!! Net nieuw

17 juli 2016:
....

20 juli 2016:
....

Je krijgt hem op de 20e dan is het ineens de 17e en dan weer de 20e :D
 
Je hebt 't er maar druk mee leuk om te zien.

Gr. Jan :koffie:
 
leuk ingericht maar mijn voorkeur gaat naar de superfish 60
 
Dank jullie wel!
 
Sanneke80 zei:
@Mike, Dat projectje moet nog even wachten. Denk nog een week of drie, dan komt hun nieuwe bakje vrij en kan ik gaan beginnen met inrichten.

Drie weken kunnen heel snel gaan hoor haha :p
 
Hihi, ja dat klopt, maar als je ergens op moet wachten lijkt de tijd altijd langzamer te gaan. En ik met mijn adhd koppie, moet echt goed opletten dat ik niet te snel ga. Wat dat betreft ben ik blij dat ik dit forum heb gevonden. Heb nu zo vaak gelezen dat er iets fout kan gaan als je overhaast te werk gaat, dat ik het wachten beter aan kan ;) En ik wil natuurlijk niet op mijn kop krijgen van jullie he! :p :D
 
Een up-date van het Citroengarnalenbakje!

@Ben, ook een beetje speciaal voor jou ;)

Eergisteren kreeg ik namelijk mijn nieuwe voorgrond-plantje binnen en gisteren dus 'lekker' creatief bezig geweest.
Wat een ramp! Wat een ergernis! Wat een troep! Om van te huilen! ;( :stom: :S

Zo heet het plantje...
Utricularia graminifolia (in Vitro)
En zo komt het binnen...
982938sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg


Ten minste, ��n bakje zag er idd zo mooi uit, maar het andere bakje had alleen maar een groen pluimpje in het midden van 1 bij 1 cm.
Dat was de eerste tegenslag :(

In principe moet je bij in vitro plantjes altijd de gellaag die onderin zit verwijderen. Nou dat was door de vele miniscule worteltjes niet te doen, want het hele plantje voelde aan als pudding. Dat was tegenslag 2.

Je zou nu het ronde plantje in verschillende kleine hompjes moeten knippen en dan kun je ze gaan planten. Op zich ging dat goed! Yes! We kregen weer hoop! ;)

Alleen kon je de kleine hompjes plant daarna niet meer oppakken. Het was alsof je een blubberpudding wilde oppakken met twee vingers, wat ook niet gaat.

Toen moest ik die vieze geleipudding hompjes ook nog zien te planten in het aquarium. Maar helaas, ze schoten constant en met een rotvaart richting hemel. Zwaartekracht werkt in het water toch net even ietsjes anders :p

Uiteindelijk heb ik de grootste hompjes uit het goede bakje, tussen de steentjes vast weten te zetten.

Daarna kon ik met een visnetje een uur lang alle inimini sprietjes gaan vangen die aan vrij zwemmen deden.

Het mos helpt ook mee met vangen, maar dat is juist niet zo handig van meneer Mos.
Helaas zitten er nu dus nog wat in, maar dat is niks vergeleken bij de hoeveelheid losse troep wat er daarvoor in zat.
887874sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg


De hompjes die ik nog over ga, ga ik maar in een plastic bakje zetten en kijken of daar nog wat uit wil groeien.


Hier nog even alle metamorfoses...
413641sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg




En dit is hoe het nu geworden is! Tips zijn welkom, want ik ben nog niet helemaal tevreden. :juggle:

Wat ik heb veranderd:
-nieuwe voorgrondplantje toegevoegd op een bedje van steentjes,
-het mos flink teruggesnoeid
-��n Cryptocorine eruit gehaald, omdat ze zo groot waren geworden dat ze elkaar nu echt in de weg stonden.
-het garnalen flatje gedraaid zodat nu de groene kant in zicht is en niet de bruine.
466767sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg

676174sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg
 
Ziet er leuk uit Sanneke en je hebt er ook een hoop lol van gehad dus :D
 
Dit wil je niet weten :stom:

De tip van de tandenstoker heb ik nergens kunnen vinden, maar... nu komt het....

Ik heb ze dus besteld bij aquarium123 en daar staat de tip dus gewoon onder. Bedankt voor de link, proest. :juggle:
 
Je oog moet er ook net op vallen denk ik ;)
 
Sanneke80 zei:
Een up-date van het Citroengarnalenbakje!

@Ben, ook een beetje speciaal voor jou ;)

Eergisteren kreeg ik namelijk mijn nieuwe voorgrond-plantje binnen en gisteren dus 'lekker' creatief bezig geweest.
Wat een ramp! Wat een ergernis! Wat een troep! Om van te huilen! ;( :stom: :S

Zo heet het plantje...
Utricularia graminifolia (in Vitro)
En zo komt het binnen...
982938sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg


Ten minste, ��n bakje zag er idd zo mooi uit, maar het andere bakje had alleen maar een groen pluimpje in het midden van 1 bij 1 cm.
Dat was de eerste tegenslag :(

In principe moet je bij in vitro plantjes altijd de gellaag die onderin zit verwijderen. Nou dat was door de vele miniscule worteltjes niet te doen, want het hele plantje voelde aan als pudding. Dat was tegenslag 2.

Je zou nu het ronde plantje in verschillende kleine hompjes moeten knippen en dan kun je ze gaan planten. Op zich ging dat goed! Yes! We kregen weer hoop! ;)

Alleen kon je de kleine hompjes plant daarna niet meer oppakken. Het was alsof je een blubberpudding wilde oppakken met twee vingers, wat ook niet gaat.

Toen moest ik die vieze geleipudding hompjes ook nog zien te planten in het aquarium. Maar helaas, ze schoten constant en met een rotvaart richting hemel. Zwaartekracht werkt in het water toch net even ietsjes anders :p

Uiteindelijk heb ik de grootste hompjes uit het goede bakje, tussen de steentjes vast weten te zetten.

Daarna kon ik met een visnetje een uur lang alle inimini sprietjes gaan vangen die aan vrij zwemmen deden.

Het mos helpt ook mee met vangen, maar dat is juist niet zo handig van meneer Mos.
Helaas zitten er nu dus nog wat in, maar dat is niks vergeleken bij de hoeveelheid losse troep wat er daarvoor in zat.
887874sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg


De hompjes die ik nog over ga, ga ik maar in een plastic bakje zetten en kijken of daar nog wat uit wil groeien.


Hier nog even alle metamorfoses...
413641sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg




En dit is hoe het nu geworden is! Tips zijn welkom, want ik ben nog niet helemaal tevreden. :juggle:

Wat ik heb veranderd:
-nieuwe voorgrondplantje toegevoegd op een bedje van steentjes,
-het mos flink teruggesnoeid
-��n Cryptocorine eruit gehaald, omdat ze zo groot waren geworden dat ze elkaar nu echt in de weg stonden.
-het garnalen flatje gedraaid zodat nu de groene kant in zicht is en niet de bruine.
466767sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg

676174sanneke80_0_85_fotoalbu.jpg

Lang heb ik erover gedacht, Sanneke. Waar ken ik dit plantje ook alweer van? Is dit niet een vleesetende plant? Kan dit eigenlijk met garnalen of met broedsel? Wel weet ik nog dat het plantje niet zo van CO2 houdt. Wel een schitterend plantje vind ik. Wordt vast weer een hele mooie bak! Ben benieuwd hoe het er uit gaan zien!

Groet,
Ben.
 
Even nagezocht, Sanneke. Het is inderdaad een vleesetende plant maar je garnalen of jonge visjes lopen geen gevaar. Alleen minuscule levende wezentjes schijnen gevangen te worden in de speciale vangblaasjes die de plant gaandeweg ontwikkeld.
Een heel interessant plantje heb je dus!

Veel succes ermee.

Groet,
Ben.
 
Nickey zei:
Leuk zech!!! Iedereen begint met de stomste beginnersfouten ;)


1 ding vind ik wel knap :D
20 juli 2016:
Hij is er!! Net nieuw

17 juli 2016:
....

20 juli 2016:
....

Je krijgt hem op de 20e dan is het ineens de 17e en dan weer de 20e :D

'leuk zech' ... Over beginnersfouten gesproken..
 

Terug
Bovenaan