De nieuwe bak van Patrix (3.0)


Haha, nee hoor, dit doe ik allemaal heel rustig en met beleid, ik ben daar zo een uurtje of twee mee zoet.
 
Wat zullen die vissen wel denken.
Geen idee wat ze denken, maar erg veel stress geeft het niet heb ik het idee, de Betta's zijn wel nieuwsgierig altijd, het mannetje is continu aanwezig bij mijn hand, en de vrouwtjes kijken van een afstandje toe.
De Panda's grazen gewoon door tijdens de werkzaamheden, moet ze soms gewoon aan de kant duwen :D hetzelfde geld voor de garnalen.

Potloodjes zijn ook niet echt schuw
 
Laatst bewerkt:
Ze zeggen wel eens dat je niet te veel moet rommelen in je aquarium maar met deze snoeitechniek rommel je toch maximaal veel? Maar kan dus blijkbaar geen kwaad
 
Maar kan dus blijkbaar geen kwaad
Sorry had deze post even over het hoofd gezien, maar nee, ik heb daar nog nooit hinder aan ondervonden.
Ik trek de planten er wel heel voorzichtig uit, maar ik schroom niet om meer dan dan de helft van de bak ineens leeg te trekken :D
 
Sorry had deze post even over het hoofd gezien, maar nee, ik heb daar nog nooit hinder aan ondervonden.
Ik trek de planten er wel heel voorzichtig uit, maar ik schroom niet om meer dan dan de helft van de bak ineens leeg te trekken :D
Bij mij zeggen ze al dat ik te veel in mijn bak rommelals ik 3 stenen verplaats
 
Wat een drukte zeg!
Ja lache hé, zo gaat dat altijd met voeren hier, er ligt ook wat aan de zijkanten van de bak, maar ze zoeken elkaar altijd op.
Als de borstelneus er als een bulldozer doorheen gaat vliegt alles omhoog, maar ook net zo snel weer terug alsof er niets gebeurd is :D
 
Had je nog catappa toegevoegd?
Nee dit moet ik nog steeds een keer doen, ik was van plan om wat plantjes te bestellen en het dan mee te laten komen, maar ik heb geen plantjes meer nodig op dit moment.
 
Zo staat de bak er momenteel bij, het groeit en bloeit allemaal goed maar toch ben ik niet helemaal tevreden. een paar maanden terug (onderste foto) vond ik m mooier :juggle:
PA050001.JPG


16-06-19.JPG
 
Zo staat de bak er momenteel bij, het groeit en bloeit allemaal goed maar toch ben ik niet helemaal tevreden. een paar maanden terug (onderste foto) vond ik m mooier :juggle:
Bekijk bijlage 281051

Bekijk bijlage 281052
Ik zie wat je bedoelt Patrick. Ik denk dat komt dat de planten op de eerste foto veel jonger waren en daardoor veel compacter ogen. Misschien moet je her en der wat verjongen.
 
Ik denk dat komt dat de planten op de eerste foto veel jonger waren en daardoor veel compacter ogen. Misschien moet je her en der wat verjongen.
Dat is het eigenlijk niet, de planten op de tweede foto waren wel net gesnoeid, maar dat doe ik eigenlijk iedere twee weken wel.
Dus op de eerste foto zijn de plantjes ook ''verjongd'' zeg maar.
Het is meer de indeling, moet wel zeggen dat de planten op de tweede foto een mooiere hoogte hebben op dat moment. die foto is van ong. 2 maanden terug overigens
 
Laatst bewerkt:
Niet met je eens, boven staan de planten mooi wijd en open in het beeld
Ja dat dan weer wel, maar het compactere van de onderste vind ik persoonlijk wel wat mooier, maar de nieuwe inrichting moet ik nog wat aantrekken in het midden.
 
Ja dat dan weer wel, maar het compactere van de onderste vind ik persoonlijk wel wat mooier, maar de nieuwe inrichting moet ik nog wat aantrekken in het midden.
Vind persoonlijk dat de eerste wat rustiger is qua contrast. De kleuren planten staan meer bij elkaar, de nieuwe inrichting heeft het wat meer door elkaar staan. En de planten inderdaad wat kleiner/jonger, maar beide zien er gaaf uit!
 
Andere werktijden sinds een paar weken dus er is wat weinig tijd om te Forummen de laatste tijd.
Maar alles gaat nog goed met de bak en de vissen, de Betta's maken nog steeds geen ruzie dus dat is een goed teken.

En zojuist nog een bijzondere Malawa garnaal gespot, gekke beestjes zijn dat toch, ik zie steeds meer verschillende tinten maar deze springt er wel uit.
PA160013.JPG


Het kleintje links begint ook een donkere kleur aan te nemen, de middelste is de ''normale'' kleur
PA160016.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik had er inmiddels al wat over gelezen maar nog niet eerder gespot in mijn bak, ze kunnen ook rood of blauw worden.
Maar deze is wel heel bont, ben benieuwt wat er nog meer gaat komen.
 
Dank je, hopelijk gaan ze ook zo mooi verkleuren in het garnalen bakje, ik heb al een paar zwangere gespot.
 
Hoi Patrix, ik vond je bak op pagina 1 erg mooi. Waarom heb je die weg gedaan voor deze als ik vragen mag?
 
Waarom heb je die weg gedaan voor deze als ik vragen mag?
Sorry voor de late reactie, had deze post even over het hoofd gezien.
De bak op de eerste pagina lijkt van een afstandje wel mooi idd, maar hij was erg oud en het glas zat onder de krassen en doffe plekken.
Die bak was met zijn 38 cm diepte ook niet diep genoeg tov van de 140 cm lengte, nu heb ik een 100 x 50 en dat bevalt me qua inrichten veel beter.

En soms wil je wat nieuws hé, en qua liters scheelt het ook niet zo heel veel.
 
En dan gelijk maar even bij babbelen, zoals sommige zullen merken ben ik nog maar weinig actief hier op het forum, erg druk op het werk vanwege een nieuwe functie en er wordt flink bijgebouwd op het moment, ons pand wordt circa 80% groter, van 1250 m2, naar 2000 m2.

Dus voor de aquariums heb ik (voorlopig) alleen nog maar op zondagen de tijd (of in de avond na het werk) dus ben ik van plan om de Co2 toevoer in mijn grote bak stop te zetten, enerzijds met de achterliggende gedachte dat het dan wat onderhouds vriendelijker wordt omdat het simpelweg minder hard groeit, anderzijds..... het bakje in de schuur draait ook zonder Co2 en dat gaat verrassend goed, vanaf de opstart tot nu (ruim 2 maanden) geen spoortje van alg te zien, ook zijn sommige planten in dat bakje mooier en compacter dan in mijn grote bak met Co2.

In de grote bak heb ik ook nog steeds last van een kaamlaagje, niet veel maar toch. Het bakje in de schuur heeft nergens last van, erg vreemd aangezien ze beide draaien op dezelfde voeding, nagenoeg dezelfde lichtsterkte evenals de bodem en het water (duh)

Er staan ook veelal dezelfde planten in als in mijn grote bak, en dat schijnt prima te kunnen zonder Co2, de Hygrophila polysperma sunset doet het zelfs beter dan in mijn grote bak, welliswaar kleinere blaadjes maar wel mooier van vorm en veel kleurrijker (zoals die hoort te zijn), ook de Limnophila sessiliflora groeit veel compacter en mooier.

Morgen zal ik even wat foto's plaatsen om het verschil te laten zien.

Tot zover de update.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan