Killerfish
Well-known member
Begrijpelijk! Gelukkig is het zondag dus heb je hopelijk even tijd voor wat foto's. En anders maar even geduld hebben
Zo staat de bak er momenteel bij, het groeit en bloeit allemaal goed maar toch ben ik niet helemaal tevreden. een paar maanden terug (onderste foto) vond ik m mooier
Bekijk bijlage 281051
Bekijk bijlage 281052
Ja sorry, voorheen had ik ploegendienst dus veel vrije tijd in de ochtend (of avond) nu heb ik dagdienst van 8:00 tot 17:00 en dan is er nog maar weinig vrije tijd over.Ja, we misten je al 🙂
Thanks, er is niet heel veel veranderd, eerst was ik er alleen voor de technische problemen op de zaak, nu moet ik ook een productieploeg aansturen, en ik heb er een stuk magazijnbeheer bijgekregen (druk dus)Gefeliciteerd!
Ja dat zeg je goed, al is de onderste foto dan ook wel op het juiste moment genomen met alles in de juiste verhoudingen, althans dat vind ik zelf.Ik weet niet of ik het goed zeg, maar de bovenste foto doet me meer denken aan een aquarium, en de onderste foto meer aan een landschap, door de lijnen.
Yes,Gelukkig is het zondag dus heb je hopelijk even tijd voor wat foto's.
je bedoeld die Phillips Led buis waarschijnlijk, daar ben ik erg over te spreken.Ik zag in het led topic iets over je nieuwe lamp
Het groeit wel goed idd, maar in het garnalenbakje zijn ze mooier en kleurrijker onder minder licht en zonder Co2, zou het dan liggen aan de kleurtemperatuur? ook kreukelen de bladeren van het belgisch groen in de grote bak, in het garnalenbakje niet, voedingswaardes zijn hetzelfde.Planten staan er mooi bij hoor ondanks wat groeiverschillen.
Haha, of dezelfde verlichting als boven de garnalenbak en de Co2 uitschakelen, zonder Co2 groeit het denk ik ook langzamer en daardoor wat compacter?Je weet wat dit betekend hè. Garnalenbak het huis in en grote bak in de schuur 😀
Yes,
Even een paar van alleen de verschillen in groei.
limnophila sessiliflora, bovenste foto is van de grote bak, onderste van het garnalenbakje, zoals je kan zien groeit ie in de garnalenbak veel mooier.
Bekijk bijlage 282610
Bekijk bijlage 282611
Links staat overigens de normale hygrophila polysperma, ook deze doet het beter dan in mijn grote bak, in mijn grote bak kreukelen de blaadjes soms heel erg.
En de hygrophila polysperma sunset, op de onderste foto staat ie sinds een paar dagen in de garnalenbak, en zoals te zien is kleuren de blaadjes zoals ze horen te zijn, in mijn grote bak blijven ze gewoon groen, en dit met meer licht en Co2
Bekijk bijlage 282612
Bekijk bijlage 282613
Ja dat zou kunnen, maar als de plant bovenin is maakt dat geen verschil meer natuurlijk, ik denk dat het de lichtsoort is, onder 6500K Led gaat het zichtbaar beter dan onder 4750K TLSpeelt de afstand van het licht tot de plant,
Bodems zijn hetzelfde, beide filterzand, grote bak heeft Co2 de kleine niet, wel allebei EI voeding.Welke bodems heb je in beide bakken? Al of geen CO2?
Die schuld neem ik geheel op me maar jou kennende komt dit helemaal goed.(blaadjes waren al wat beschadigd overigens
Niet nodig hoor, ik had ze ook weg kunnen knippen. En komt zeker goed er zit al groei in.Die schuld neem ik geheel op me
Dan had je alleen nog een steeltje over gehad 😀Niet nodig hoor, ik had ze ook weg kunnen knippen.
Dat zou ik kunnen proberen, maar ik denk niet dat het nut heeft, vanaf aanschaf is ie erg actief geweest en zo ineens is het over.En een apart bakje neerzetten voor hem? Kijken wat dat doet?
Dank je ik doe mijn best, alleen het Belgisch groen geeft vaak gekreukelde blaadjes, geen idee hoe dat komt, heb jij een idee?Mooie kwaliteit plantjes
kreukel aan de toppen heeft meestal te maken met CO2Dank je ik doe mijn best, alleen het Belgisch groen geeft vaak gekreukelde blaadjes, geen idee hoe dat komt, heb jij een idee?
Heb ik weleens gelezen ja, maar ik zit rond de 20 mg/l verlichting is ook maar 15 Lm/Lkreukel aan de toppen heeft meestal te maken met CO2
Dit wat betreft het visuele aspect neem ik aan. De onderste vind ik persoonlijk wat flets, maar alles is een kwestie van smaak.Ook twijfel ik nog over de verlichting, boven is 830 en 865, onder is 2 x 865.
Waarschijnlijk ga ik over naar 865 en 840.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.